Fandom

Cartoon Network Wiki

Zło w Potrawce

Przekierowano z Zło w potrawce

1755stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Zło w Potrawce
Evil Con Carne
Zło w potrawce logo.png
Gatunek serialu: animowany
Kraj produkcji: FlagaUSA.png Stany Zjednoczone
Oryginalny język: angielski
Liczba odcinków: 13
Liczba serii: 1
Produkcja
Produkcja: Cartoon Network Studios
Reżyseria: Maxwell Atoms
Emisja
Stacja telewizyjna: Cartoon Network
Kraj oryginalnej emisji: Stany Zjednoczone
Lata emisji: 2002-2006 Polska
Data premiery: FlagaUSA.png 24 sierpnia 2001
FlagaPL.png 5 października 2002
Status: zakończony
Zło w Potrawce (ang. Evil Con Carne) – amerykański serial animowany.

Początkowo Zło w Potrawce wraz z kreskówką Mroczne przygody Billy'ego i Mandy (ang. The Grim Adventures Of Billy & Mandy) wchodziły w skład serialu Mroczni i źli (ang. Grim & Evil). Jest to jedyny serial Cartoon Network, którego głównym bohaterem jest w zasadzie antybohater. W późniejszym czasie autor serialu Maxwell Atoms postanowił rozdzielić obie kreskówki na dwa odrębne seriale.

Bohaterowie Edytuj

  • Hektor Potrawka (ang. Hector Con Carne) – w pierwszym odcinku jego ciało wybucha, jedyne, co po nim pozostało to mózg i żołądek. W późniejszym odcinku odnaleziono dwa zęby. Ale nic z nimi nie zrobił.
  • Major Doktor Upiorna (ang. Major Dr. Ghastly) – Szalony naukowiec Hektora, wynalazczyni specjalnych pojemników do przechowywania mózgu i żołądka poza ciałem. Podkochuje się w Hektorze.
  • Generał Szrama (ang. General Skarr) – dowódca sił zbrojnych Potrawki. Ma jedno oko i bliznę na twarzy. Za wszelką cenę chce pozbyć się Hektora i przejąć władzę na króliczej wyspie. Ma niewiarygodny talent do nieszczęśliwych wypadków.
  • Miśkow (ang. Boskov the Bear) – fioletowy misiek, który jest „zastępczym ciałem” dla Hektora. Na jego głowie i brzuchu zostają przymocowane mózg i żołądek Hektora.
  • Komandos Dorsz (ang. Cod) – najgroźniejszy wróg Hektora. Dorsz zapobiega podbiciu przez niego świata. Występuje w odcinkach: Zło przed sądem, Zapach zemsty, Dajcie mi twarz Hektora Potrawki, Zły do szpiku kości, Ciastko, które mnie kochało, Legion zniszczenia, Naprzód SPORK!, Dorsz kontra Hektor, A to historia i Zazdrość.
  • Ergast (ang. Estroy) – przeciwnik Hektora Potrawki i wróg Miśkowa. Pojawił się w niektórych odcinkach i mieszka na Wyspie Czaszek wykupionej przez Billy’ego. Występuje w odcinkach Złodzieje pomysłów, Legion zniszczenia, Kłopoty ze Szraminą, Urodziny Hektora Con Carne i Nie ma to jak w raju.
  • Destruktikus Potrawka (ang. Destructicus Con Carne) – syn Major Doktor Upiornej i Hektora Potrawki. Pojawia się w paru odcinkach przybywając z przyszłości. Jest bohaterem i obrońcą ludzkości. Występuje w odcinkach Incydent z dziurą w czasie i Syn Zła.
  • Prezydent Lincoln – autentyczna postać amerykańskiego prezydenta Abrahama Lincolna. Kiedy Hektor chce podbić świat, Dorsza prosi o pomoc właśnie Lincoln. Wystąpił w odcinkach: Zapach zemsty, Ciastko, które mnie kochało, Legion zniszczenia, Naprzód SPORK! i Matka wszelkiego zła. Często pojawia się także w Mrocznych przygodach Billy’ego i Mandy.
  • Mama Hektora – gdy go ostatnio widziała, jego syn miał ciało. Jest niewidomą staruszką i myśli, że Hektor pracuje jako stomatolog oraz posiada duży ekskluzywny dom. Nie wie, że jej ukochany synuś naprawdę chce rządzić światem. Gdy chciała skorzystać z toalety, przez przypadek weszła do mechy "Miś trojański" i tym mechem dojechała do Białego domu, a okazało się, że amerykańscy żołnierze ją widzieli. Występuje w odcinku Matka wszelkiego zła.
  • Panna Heaydy – występuje w odcinku Zazdrość, jest szpiegiem z siostrzanej organizacji podobnej do SPORK, chciała wykraść plany szpiegowskie Komandosa Dorsza. Później jej się nie udało i wpadła do piwnicy z owczym mleczkiem (dawniej z krokodylami), które ją pożarło. Na początku wydawała się sekretarką Hektora. Major Upiorna zazdrościła mu, a żołnierze mówili o agentce: "jaka to słodka lalunia".

Odcinki Edytuj

  • W sumie powstało 35 krótkich epizodów z przygodami Hektora Potrawki i wszystkie zostały wyemitowane w polskim CN.
  • Króliczą Wyspę kupiła Mandy w odcinku Klops z kurczaka.
  • Kolejne przygody bohaterów Zła w Potrawce można obejrzeć w Mrocznych przygodach Billy’ego i Mandy.
  • W odcinkach od 10. do 13. oraz w odcinku Zły do szpiku kości Hektor jest nazywany Con Carne, a nie Potrawka; zaś Komandos Dorsz jest nazywany Dowódcą Bazy.
  • W odcinkach 1.-9. oraz 12b. Nie ma to jak w raju – każdy epizod ma ok. 7 minut, w odcinkach 10., 11. i 13. – ok. 10 min., a odcinek 12a. Korek – 13 minut.
  • Premiery w Polsce:
    • odcinki 1-4, 5bc, 6bc – 5 października 2002 roku (jako Mroczni i źli) – I seria,
    • odcinki 5a, 7-9 – 2 lutego 2004 roku – II seria,
    • odcinki 6a, 10-13 – 30 października 2005 roku – III seria.
  • W samochodzie ekipy znajduje się kiwający głową Ponury Żniwiarz.
  • W odcinku Wszyscy kochają Wujka Boba na widowni siedziała Mandy z serialu Mroczne przygody Billy’ego i Mandy.
  • W ramach serialu Mroczne przygody Billy'ego i Mandy powstał odcinek zatytułowany Zło w Potrawce powraca.
  • W odcinku Zły do szpiku kości Szrama pokazuje Miśkowowi Atomówki.

Spis odcinków Edytuj

Nr Polski tytuł Angielski tytuł
01 Zło w Potrawce Evil Con Carne
Emocjonalna Szrama Emotional Skarr
Zło puszcza wodze fantazji Evil Goes Wild
02 Zło przed sądem Evil On Trial
Zapach zemsty, cz. 1 The Smell Of Vengeance, Part 1
03 Dajcie mi twarz Hektora Potrawki Bring Me The Face Of Hector Con Carne!
Odcywilizowywacz, cz. 1 Devolver, Part 1
04 Wszyscy kochają Wujka Boba Everybody Loves Uncle Bob
Pragnienie władzy, cz. 1 Tiptoe Through The Tulpis, Part 1
05 Max Dziarski Max Courage
Incydent z dziurą w czasie The Time Hole Incident
Gwiazdka z Potrawką Christmas Con Carne
06 Zły do szpiku kości Ultimate Evil
Złodzieje pomysłów Search And Estroy!
Ciastko, które mnie kochało The Pie Who Loved Me
07 Niestrawność Gutless
Dzień grozobota Day Of The Dreadbots
Legion zniszczenia League Of Destruction
08 Syn Zła Son Of Evil
Prawo do Niedźwiedzich łap The Right To Bear Arms
Kłopoty ze Szraminą The Trouble With Skarrina
09 Naprzód SPORK! Go SPORK!
Wolny dzień Miśkowa Boskov’s Day Out
Dorsz kontra Hektor Cod Vs. Hector
10 A to historia No No Nanuk
Idol małolat Teenage Idol
11 Matka wszelkiego zła The Mother Of All Evils
Urodziny Hektora Con Carne The HCCBDD
12 Korek Gridlocked And Loaded
Nie ma to jak w raju Fool’s Paradise
13 Zazdrość Jealousy, Jealous Do
Hektor, król Brytów Hector, King Of The Britons

Więcej z Fandomu

Losowa wiki