Fandom

Cartoon Network Wiki

Wielkie wybory

1723strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Odcinek

Wielkie wybory
Sezon 3, Odcinek 37
Wielkie wybory.png
Oryginalny tytuł: Setting A President
Premiera: 17 lutego 2006 FlagaUSA.png
21 czerwca 2006 FlagaPL.png
Serial:
Produkcja
Kod produkcji: 311
Reżyseria: Craig McCracken
Scenariusz: Adam Pava
Chronologia
Poprzedni
"Fałszywy film"
Następny
"Spór o pokój"
Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster
Wielkie wybory (ang. Setting A President) – trzydziesty siódmy odcinek serialu animowanego Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster, jedenasty odcinek trzeciego sezonu.

Opis odcinka Edytuj

Franka, Pan Zając i początkowo Bloo, walczą o tytuł prezesa Domu Pani Foster organizując wybory.

FabułaEdytuj

SPOILER: Zawiera szczegółowy przebieg fabuły.

W domu pani Foster trwa dzień sortowania śmieci. Pan Zając nakazuje sortować śmieci alfabetycznie, by ten kto je zabiera nie myślał o Domu źle. France nie podoba się ta zasada i sprzeciwia się Zającowi, twierdząc dodatkowo, że wszyscy pracują, natomiast on jedynie stoi i popija herbatkę. Pan Zając nie zgadza się z nią twierdząc, że jako przywódca zleca pracę.

Dodatkowo Pan Zając upomina zmyślonych przyjaciół, którzy nie dają z siebie 100%. Upomina też Frankę, która wyrzuca skórkę od banana na kupkę z literą "B" jak banan, zamiast na tę z literą "S" jak skórka banana. Mimo jej sprzeciwu, Pan Zając każe jej pracować dalej mówiąc, iż dopóki nie zajmie ona jego stanowiska, musi się go słuchać. Dodatkowo pokazuje on jej Domowy Regulamin. Franka nie chce jednak czytać regulaminu i rzuca w nim w Zająca. Jednak zamiast w niego, trafia na jedną z kupek śmieci. Niestety nie poprawną, za co też zostaje zbesztana przez prezesa Domu. Gdy Pan Zając odchodzi, oprócz Franki, także niektórzy zmyśleni przyjaciele skarżą się na niego. Jednak Franka wpada na pomysł.

Niedługo później, podczas posiłku w Domu Pani Foster, Pan Zając prosi wszystkich o uwagę i ogłasza, że za niespełna tydzień odbędą się wybory na urząd prezesa Domu Pani Foster, jednak nie przejmuje się on nimi, gdyż zawsze jest jedynym kandydatem. Gdy prosi przyjaciół o zakreślenie jego imienia, przerywa mu Franka, która ogłasza, że również zamierza wystartować w wyborach, gdyż jak w regulaminie określono "Każdy rezydent tego Domu może kandydować na prezesa". Po tym argumencie, Pan Zając przyjmuje wyzwanie do rywalizacji o ten urząd. Jednak chwilę później, również Bloo decyduje się startować. Mimo iż zarówno Franka jak i Zając uważają ten pomysł za irracjonalny, Bloo nie daje za wygraną.

Rozpoczyna się kampania wyborcza. W czasie gdy Chudy, Eduardo i Koko siedzą w salonie, Bloo przejeżdża wielkim ekskluzywnym wozem i krzyczy by na niego głosować, zyskuje tym poparcie Chudego. W tym samym czasie Franka rozdaje swoje etykietki wyborcze głoszące "Głosując na Frankę, głosujesz na wolność". Dzięki temu Franka również zyskuje poparcie Chudego. Pan Zając na trawniku obok domu wbija plakietkę z napisem "Głosuj na Zająca", która o dziwo również przekonuje Chudego. Dodatkowo, Bloo próbując zwiększyć swoje poparcie deklaruje, że da przyjaciołom mnóstwo cukierków, pieniędzy i ciastek, mimo iż w rzeczywistości nie posiada tych ostatnich.

Nadchodzi czas na wystąpienia publiczne. Maks i Eduardo występują w "telewizji Fostersów" jako prowadzący. Na początek, Koko rozmawia z niezdecydowanymi wyborcami. Jej rozmówcą jest Chudy, który nadal nie może wybrać swojego faworyta. Następnie nadchodzi czas na deklaracje wyborcze. Franka, Pan Zając i Bloo mają powiedzieć, co ich rządy zmienią w Domu. Franka deklaruje zmienić pory snu stworzeniem nocnym, przydzielić dwugłowym drugą poduszkę, oraz co zaskakujące, zmienić dzwonek do drzwi na "Kaczuszki".

Następnym występującym jest Pan Zając, który stwierdza, że wszystko w Domu jest w jak najlepszym porządku i nic nie trzeba zmieniać. Ostatni jest Bloo. Początkowo zamierza on się wypowiedzieć, ale zamiast tego naigrywa się z Pana Zająca zdobywając tym śmiech i poparcie widowni. Potem są pytania do kandydatów. Eduardo zadaje pytanie "Ile to jest 2 + 3 ?". Franka i Pan Zając prawidłowo odpowiadają, natomiast Bloo podnosi stawkę na 42, czym wzrasta jego poparcie.

Ostatnim krokiem są wystąpienia końcowe, pierwszy jest Pan Zając, który oznajmia że głos na niego to głos na to samo co jest, kolejny jest Bloo który deklaruje że za jego rządu w domu zapanuje totalny chaos, mimo to zyskuje on poparcie dużej części widowni. Wszystko jednak się zmienia gdy głos otrzymuje Franka. Deklaruje ona być jak najlepszą opiekunką dla zmyślonych przyjaciół i na koniec wszyscy są po jej stronie.

Widząc tak ogromne poparcie dla Franki, Pan Zając postanawia działać. Prosi Bloo na chwilę do siebie do gabinetu. Mimo że ma inną sprawę na głowie, odkłada ją i z trudem zwraca się z prośbą o pomoc do Bloo. Prosi go on o połączenie sił, by razem pokonać Frankę. Zając prosi go, by zrezygnował i dołączył do niego, gdyż ta praca jest dla niego wszystkim. Dodatkowo Pan Zając obiecuje nie karać Bloo przez rok i 5 dolarów. Wtedy Bloo zgadza się i przedstawia Panu Zającowi jego pomysł na pokonanie Franki.

Okazuje się nim być kłamliwa piosenka wyborcza przekonująca do głosowania na Pana Zająca i obrażająca doszczętnie Frankę. Gdy Franka ją widzi, natychmiast biegnie do gabinetu Pana Zająca, by zatrzymać jej emisję, jednak drzwi są zamknięte. Mimo to, wymyśla ona inny sposób jak przekonać przyjaciół o kłamliwości rzeczonej piosenki – po prostu ogłasza to przez głośniki.

Nadchodzi wreszcie dzień wyborów. Wszyscy kandydaci są bardzo przestraszeni. Ostatecznie jednak to Franka wygrywa wybory ze 1287 głosami. To załamuje zarówno Pana Zająca jak i Bloo. Franka pełna ekscytacji wbiega do gabinetu Zająca, a tam widzi go pakującego się i wynoszącego z Domu Pani Foster. France robi się żal Pana Zająca i prosi go by został, ten jednak odmawia twierdząc, że wygrała uczciwie i dotarło wreszcie do niego, że tak naprawdę nikt go tu nie chce.

Pan Zając postanawia poszukać nowej pracy. Na początku pyta o pracę na wyścigach psów, jednak zmienia zdanie, gdy dowiaduje się, że będzie to bolesna praca. Później idzie do centrum handlowego gdzie pyta o pracę zajączka wielkanocnego. Jednak okazuje się, że w centrum siedzi św. Mikołaj, a gazeta z której Pan Zając dowiedział się o pracy była sprzed pół roku.

Błąkając się po ulicach, Pan Zając dalej nie może znaleźć pracy. W końcu znajduje jedną dla "każdego starego frajera" i decyduje się o nią ubiegać. W tym czasie w Domu Pani Foster, Franka wprowadza własne reguły. Daje dwugłowym drugą poduszkę, zmienia pory snu dla stworzeń nocnych, a także zmusza Bloo do pomagania w sprzątaniu. W końcu pewnego dnia, przy kasie w supermarkecie Franka spotyka Pana Zająca, który teraz tu pracuje. Franka rozmawia z nim i wyjaśnia on, że przyjął tę pracę bo lubi czuć się potrzebny. Franka deklaruje, że potrzebują go w Domu i może zaoferować mu ona, jej dawną pracę, ale Pan Zając odmawia.

Po przyjściu do Domu, Franka mówi o zdarzeniu Pani Foster. Patronka domu stwierdza, że ta praca to było całe życie Pana Zająca, jednak Franka nie zamierza oddać mu posady, gdyż mimo że zasmucił ją widok Pana Zająca, to wykonuje pracę prezesa lepiej od niego. Pani Foster wręcza też swojej wnuczce jej pierwszą wypłatę na nowym stanowisku. Ekscytacja Franki szybko mija, gdy okazuje się, że pensja jest mniejsza niż ta, którą dostawała na dawnym stanowisku. Wtedy Franka oddaje funkcje prezesa Domu z powrotem w ręce Pana Zająca, z czego jest on niezwykle szczęśliwy.

Spoiler kończy się w tym miejscu.

Bohaterowie odcinkaEdytuj

Główni bohaterowieEdytuj

Role drugoplanoweEdytuj

Bohaterowie epizodyczniEdytuj

CytatyEdytuj

  • Franka: (...) To znaczy, że teraz, kiedy jestem odpowiedzialna za dom, powinnam użyć władzy, żeby... Coś sugerujesz?
    Pani Foster: Nie, nic. Mam ochotę wypożyczyć DVD, jakiś film akcji, haha!
  • Franka: Nie tak szybko, królik. Ja też zamierzam rzucić kapelusz na ten ring!
    Eduardo: Ona nie nosi kapelusza!

GaleriaEdytuj

Kliknij tutaj, by zobaczyć galerię do artykułu {{{PAGENAME:Wielkie wybory}}}.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć galerię dla tego artykułu.

CiekawostkiEdytuj

  • W tym odcinku debiutuje Hukający Andy.
  • Prawie identyczne zdjęcie do tego, którym posłużyli się Bloo i Pan Zając by oczernić Frankę, możemy zauważyć w ramce na szafce nocnej pani Foster w odcinku Straszny dzień wyzwań.

BłędyEdytuj

  • Wydawać może się dziwne, że Franka otrzymuje większą pensję od pana Zająca jako gosposia, kiedy Zając jest na wyższym stanowisku prezesa domu.
  • Podczas debaty wyborczej Bloo mówi, że wszystkie rzeczy, które przypisywał mu Maks, były z winy pana Zająca. Nie jest to prawdą, ponieważ Zając nie pojawia się w odcinkach Moja droga Franko i Teraz moja kolej. Natomiast w odcinku Słodki interes to Bloo był jego szefem.
  • Maks wymienił również w złych rzeczach spowodowanych przez Bloo sabotaż randki Franki. Jednakże tak naprawdę okazuje się być to dobrą rzeczą, gdyż dzięki temu Franka zorientowała się, że Dylan Lee okazał się być kretynem.
  • Kiedy Franka jest pokazana jako małe dziecko, widzimy ją z głową pełną włosów. Wydaje się być to nierealne, gdyż dzieci dostają włosy najwcześniej w wieku dwóch lat.
  • Dziwne jest przebywanie św. Mikołaja (lub pracownika za niego przebranego) w centrum handlowym, jako że jest on oznaką nadchodzących świąt Bożego Narodzenia, jednak gdy Pan Zając spaceruje po mieście szukając nowej pracy, na drogach nie leży ani trochę śniegu.
    • Poza tym w scenie gdzie Pan Zając przybija w ogródku obok Domu Pani Foster tabliczkę popierającą go, widzimy słońce, zieloną trawę i nikt nie jest ubrany w stroje zimowe, co oznacza, że w odcinku nie panuje zima, tylko lato.

Więcej w Fandom

Losowa wiki