Fandom

Cartoon Network Wiki

Wielkie spanie

1739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Odcinek

Wielkie spanie
Sezon 1, Odcinek 3
WTP S01 E03 Wielkie spanie.png
Oryginalny tytuł: The Big Sleep
Premiera: 15 lipca 2007 FlagaKanada.png
19 czerwca 2008 FlagaUSA.png
11 września 2008 FlagaPL.png
Serial: Wyspa Totalnej Porażki
Produkcja
Kod produkcji: 103
Reżyseria: Todd Kauffman
Mark Thornton
Scenariusz: Nicole Demerse
Chronologia
Poprzedni
"Miejsce takie sobie"
Następny
"Awantura przy grze w zbijaka"
Wyspa Totalnej Porażki

Wielkie spanie (ang. The Big Sleep) – trzeci odcinek serialu animowanego typu reality show Wyspa Totalnej Porażki. W tym odcinku 21 pozostałych zawodników musi wytrzymać bez snu przez 3,5 doby.

Scenariusz do odcinka napisała Nicole Demerse. Wyreżyserowali go Todd Kauffman i Mark Thornton. Premiera odcinka odbyła się w Kandzie 15 lipca 2007 roku na kanale Teletoon. W Stanach Zjednoczonych na kanale Cartoon Network odcinek został wyemitowany prawie rok później – 19 czerwca 2008 roku. W Polsce odcinek został pokazany na polskim Cartoon Network trzy miesiące później – 11 września 2008 roku.

Opis odcinka Edytuj

Ezekiel pożegnał się z programem. Walkę o równe 100 tysięcy dolarów kontynuuje 21 obozowiczów, którzy wciąż czują rozczarowanie zastanymi warunkami. Zmierzą się w kolejnym wyzwaniu w opuszczonym obozie Wawanakwa położonym na wyspie. Tym wyzwaniem będzie "Bezsennotlon".

Streszczenie Edytuj

Dzisiejszym zadaniem, które oba zespoły muszą ukończyć, jest "Bezsennotlon". Tutaj zawodnicy próbują wytrzymać bez snu przez 85 godzin. Po pierwszych 12 godzinach pierwszy zasypia Owen. Po nim w sen zapadają również kolejno: Katie, Sadie, Bridgette, Geoff, LeShawna, Izzy, Noah, Tyler, DJ, Cody, Courtney, Lindsay i Beth. Justin za oszustwo zostaje zdyskwalifikowany, a Duncan robi Haroldowi kawał. Wkrótce zasypiają Eva, Heather i Trent. Jako ostatni zasypia Duncan, który doprowadza drużynę "Zabójczych Okoni" do przegranej. Drużyna "Wrzeszczących Susłów" wygrywa dzisiejsze wyzwanie. Eva odkrywa, że nie ma odtwarzacza MP3, i oskarża innych o jego kradzież, lecz gdy Heather oddaje jej sprzęt, przeprasza wszystkich. Wieczorem, podczas ceremonii z piankami zagrożonymi osobami są Harold i Eva. Wkrótce Harold dostaje ostatnią piankę, natomiast Eva za niesłuszne oskarżenie o kradzież MP3-ki zostaje wyrzucona z programu.

Fabuła Edytuj

SPOILER: Zawiera szczegółowy przebieg fabuły.

Ostra pobudka i bieg do stołówki Edytuj

S1e3.jpg

Eva reaguje na chęć dotknięcia MP3 przez Cody'ego.

W obozie Wawanakwa wstaje nowy dzień. Zawodnicy zostają wybudzeni z głębokiego snu przez prowadzącego. LeShawna budzi się i przyklepując głowę zastanawia się, dlaczego Chris budzi tak wcześnie. Po wstaniu z łózek obozowicze od razu dostają od niego zadanie, na którym należy przebiec 20 km wokół Wyspy zaraz po pobudce i przed śniadaniem. Owen pyta prowadzącego czy będzie śniadanie, a ten oznajmia, że tak, ale dopiero po zadaniu. Eva jest wściekła na Chrisa i chce go uderzyć, jednak Duncan i Geoff szybko ją odsuwają.

Owen revives Noah.png

Owen i spółka reanimują Noah po pierwszej części wyzwania.

Rozpoczyna się bieg do stołówki. Okazuje się, że wiele osób nie przyłożyło się do wyzwania i szło, zamiast biegać. Nawet Heather przewraca się i ląduje w błocie. Gdy członkowie drużyny "Wrzeszczących Susłów" pierwsi zjawiają się na mecie przed drużyną "Zabójczych Okonii", okazuje się, że to tylko był wstęp. Nagrodą dla wszystkich jest wspaniałe śniadanie, na które obozowicze dostaną indyka, napoje energetyczne, syrop klonowy i dużo więcej. Gdy jedzenie znika natychmiast w brzuchach uczestników, rozpoczyna się nowe zadanie. Dzisiejszym zadaniem jest "Bezsennotlon". Chris wyjaśnia wszystkim jego zadanie: Zawodnicy muszą przez trzy dni wytrzymać bez snu. Ostatni uczestnik, który najdłużej wytrzyma bez snu, wygra wraz z zespołem i zdobędzie nietykalność. Okazuje później, że bieg na 20 km i duży stół jedzenia mogą utrudnić to zadanie.

Pierwsze godziny Bezsennotlonu Edytuj

Sleep5.png

Heather "ustala" z Beth i Lindsay zasady działania sojuszu.

Trent biegnie do Gwen. Mówi jej, że kiedy się dowie o tym, każdy może usnąć po określonej liczbie godzin. Dziewczyna oznajmia mu, że wytrzyma godzinę, lecz gdy mija ich Owen, zmienia odpowiedź i mówi, że może mniej. Mija pierwsze 12 godzin. Chris myśli, że uczestnicy nie śpią od tego czasu. Okazuje się, że pierwszym uczestnikiem, który zasnął, był Owen. W tym samym czasie Heather zaprasza Beth i Lindsay do współpracy, na co obie całkowicie się zgadzają. Zaraz potem odnajduje odtwarzacz MP3, który zgubiła Eva, i postanawia jej go zwrócić. 

Ks3.png

Katie i Sadie zasnęły podczas zadania.

Mija doba i okazuje się, że prócz Owena, spali już Bridgette, LeShawna, Izzy i Noah. Siedemnastu obozowiczów kontynuuje wyzwanie. Jeden z nich, Tyler, biegnie wolniej i po chwili zasypia, a w dodatku ma zły sen. We śnie chłopaka niedźwiedź grizzly atakuje Katie i Sadie, które usnęły przed upływem doby.

N799405500 2560142 9568.jpg

Pierwsza przebieranka Chefa. Chef i Chris czytają bajki zawodnikom.

Tymczasem Chris postanowia przeczytać obozowiczom bardzo nudne historie, których treść jest zmyślona. Pomaga mu w tym szef kuchni, który najpierw zaczyna grać na harfie w kostiumie owcy, a potem tańczy i sypie usypiający pył. DJ próbuje jeszcze wytrzymać, lecz przywiązawszy się do drzewa, które na niego zleciało, zasypia. Zasypia również Cody, który ułożył się na jednym z pośladków Owena. Courtney ciągle się rusza, aby nie zasnąć, jednak wkrótce zapada w sen. W sen zapadają też Lindsay i Beth.

Upływ 85 godzin i drugie zwycięstwo "Susłów" Edytuj

645657 1298157696632 full.jpg

Trent i Gwen rozmawiają podczas wyzwania.

Mija czterdziesta godzina zadania. Gwen i Trent, by nie zasnąć, rozmawiają ze sobą. Podczas plotki zauważają lunatykującego nago Owena. Wygląda na efekt zjedzenia fasoli. Po dwóch dobach i trzech godzinach Gwen, Trent i Eva informują prowadzącego, że Justin oszukiwał, ponieważ namalował sobie na powiekach sztuczne oczy i spał na stojąco. Chris wtedy postanawia go zdyskwalifikować.

Mija 85 godzin i Duncan robi śpiącemu Haroldowi dowcip. Wkłada rękę chłopaka do szklanki z wodą i patrzy, jak Harold sika w spodnie. Noah przez sen całuje ucho Cody'ego. Obaj budzą się z krzykiem. Gwen błaga Chrisa o kawałek kawy. Tylko Duncan, Eva, Gwen, Heather i Trent jeszcze nie śpią. Chris zaczyna więc czytać im historię Kanady, a reszcie każe się wykąpać. Już po pierwszym rozdziale w sen zapadają Eva, Heather i Trent, który zasnął ku rozpaczy Gwen. Wtedy Chris zarządza przerwę na toaletę. Korzysta z niej Duncan po radzie Gwen. Okazuje się, że jako ostatni zasnął na sedesie. W ten sposób Gwen zdobywa nietykalność dla drużyny "Wrzeszczących Susłów".  

Oskarżenie i eliminacja Evy Edytuj

AngryAngryEva.png

Eva wyrzuca rzeczy przez okno domku Okoni.

Eva orientuje się, że nie ma swojej MP3-ki i zaczyna szukać jej w pokoju, wyrzucając wszystko przez okno. Oskarża nawet resztę drużyny o kradzież. Wtedy przychodzi Heather, aby oddać Evie odtwarzacz, twierdząc, że znalazła go przy ognisku. Eva przeprasza swoją drużynę za to niesłuszne oskarżenie. Wieczorem odbywa się kolejna ceremonia przy ognisku. Chris ponownie wyjaśnia jej zasady i przywołuje po kolei obozowiczów. Po pianki przychodzą kolejno: Duncan, Bridgette, Courtney, Katie, Sadie, Tyler, DJ i Geoff.

Pozostaje dwóch zagrożonych: Harold i Eva. Później wygląda na to, że ostatnia pianka wędruje do Harolda, natomiast Eva zostaje wyeliminowana. Powodem jej odejścia jest to, że była bardzo nerwowa, ciągle coś niszczyła i oskarżyła resztę drużyny o kradzież. Po jej odejściu wszyscy smażą pianki z nadzieją na kolejne wyzwanie. Odcinek kończy wyrzucenie jeszcze śpiącego Owena z jaskini zamieszkanej przez Sasquatchanakwa i jego twarde lądowanie.

Spoiler kończy się w tym miejscu.

Uczestnicy Edytuj

Wrzeszczące Susły Edytuj

Zabójcze Okonie Edytuj

Wyzwanie Edytuj

Zadanie do wykonania: Bezsennotlon
Zwycięska drużyna: Wrzeszczące Susły
Nagroda: Nietykalność
Przegrana drużyna: Zabójcze Okonie
Powód przegranej: Duncan zasnął w toalecie jako ostatni
Osoba zagrożona: Harold
Wyeliminowany uczestnik: Eva
Powód eliminacji: Oskarżyła swoich kolegów o kradzież odtwarzacza MP3.

Galeria Edytuj

Kliknij tutaj, by zobaczyć galerię do artykułu {{{pagename:Wielkie spanie}}}.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć galerię dla tego artykułu.

Ciekawostki Edytuj

  • Większość uczestników pojawia się w odcinku, ale nic nie mówią. Są nimi Noah, Cody, Geoff, DJ, Izzy, Katie, Sadie, Justin, Tyler i Bridgette.
    • Jednak Noah, Tylerowi i Cody'emu zdarza się krzyczeć, Katie i Sadie zasypiają pochrapując, zaś DJ ziewa jak hipopotam.
  • W tym odcinku Eva zostaje wyeliminowana, jednak powraca w odcinku Bez bólu nie ma gry.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki