FANDOM

Odcinek

Wielka ucieczka Misia Yogi
Film pełnometrażowy
Wielka ucieczka Misia Yogi (okładka)
Oryginalny tytuł: Yogi's Great Escape
Premiera: FlagaUSA 19 listopada 1987
FlagaPL 1990 (VHS, lektor)
FlagaPL 2002 (TV, dubbing)
Seria:
Produkcja
Czas trwania: 94 minuty
Kod produkcji:
Reżyseria: Bob Goe
Ray Patterson
Paul Sommer
Rudy Zamora
Scenariusz: Neal Barbera

Wielka ucieczka Misia Yogi (ang. Yogi's Great Escape) - czwarty pełnometrażowy film animowany z serii Miś Yogi, wyprodukowany w 1987 roku. Opowiada o tym jak Yogi, jego towarzysz Boo Boo oraz trójka małych niedźwiadków uciekają przed byciem zamkniętymi w ogrodzie zoologicznym.

Scenariusz do filmu napisał Neal Barbera, a wyreżyserowali go Ray Patterson, Paul Sommer, Bob Goe i Rudy Zamora. Światowa premiera filmu odbyła się 19 listopada 1987 roku. Film po raz pierwszy w 1990 roku został wydany w Polsce przez Hanna-Barbera Poland na kasetach VHS w wersji lektorskiej. W 2002 roku pojawił się w Cartoon Network, tym razem w wersji dubbingowanej. Ten sam film emituje kanał Boomerang.

Opis fabuły Edytuj

Gdy wiosną Yogi i Bubu budzą się ze snu zimowego, dochodzą do nich wieści, że z powodu trudności finansowych park Jellystone niedługo zostanie zamknięty, a wszyscy jego mieszkańcy wywiezieni do zoo. Miś Yogi, który nie wyobraża sobie życia za murami ogrodu zoologicznego, postanawia uciekać. Aby uczynić ewakuację bardziej skuteczną i zgubić pościg wraz ze swoim przyjacielem Bubu buduje ze znalezionych części Supersamochód. Gdy pojazd jest skończony obydwa niedźwiedzie wyruszają w obfitującą w przygody podróż w poszukiwaniu nowego domu.

Streszczenie Edytuj

Po długie zimie Miś Yogi i Miś Bubu budzą się z hibernacji. Przed domem zastają koszyk, w którym znajdują się trzy małe niedźwiadki: Buzzy, Popper i Bitsy. Wkrótce dowiadują się od Strażnika Smithsa, że z powodu kiepskiej sytuacji finansowej park narodowy, w którym mieszkają, zostanie zamknięty, a oni sami zostaną przeniesieni do zoo. Yogi i Boo Boo nie zgadzają się na to, więc Yogi wymyślił plan żeby uciec. Strażnik Smiths postanawia wyruszyć w pościg za niedźwiedziami w towarzystwie tropiciela Trapera i jego psa Yapera. Po drodze natykają się na różne przygody, m.in.: spotykają złoczyńców którzy wyglądają jak oni, tyle że są z Teksasu oraz klub fanów Misia Yogi i wielu starych przyjaciół. Wśród przyjaciół znajdują się: Quick Draw McGraw, Wally Gator oraz Snagglepuss. Film kończy się telefonem od prezydenta Stanów Zjednoczonych, który oznajmia Yogiemu, że park nie zostanie zamknięty, po czym cała gromadka misiów wraca do niego.

Bohaterowie filmu Edytuj

Główni bohaterowie Edytuj

Bohaterowie drugoplanowi Edytuj

Bohaterowie epizodyczni Edytuj

...i inni

Obsada dźwiękowa Edytuj

Wersja polska Edytuj

Opracowanie wersji polskiej: START INTERNATIONAL POLSKA
Reżyseria: Paweł Galia
Dialogi polskie i teksty piosenek: Katarzyna Wojsz
Dźwięk i montaż: Jerzy Wierciński
Kierownictwo muzyczne: Marek Klimczuk
Kierownik produkcji: Paweł Araszkiewicz
W wersji polskiej udział wzięli:

oraz:

i inni

Lektor: Jacek Brzostyński