FANDOM

Odcinek

W górę strumienia
Sezon 1, Odcinek 8
WTP S01 E08 W górę strumienia.png
Oryginalny tytuł: Up The Creek
Premiera: 19 sierpnia 2007 FlagaKanada.png
16 października 2008 FlagaPL.png
Serial: Wyspa Totalnej Porażki
Produkcja
Kod produkcji: 108
Reżyseria: Todd Kauffman
Mark Thornton
Scenariusz: Alex Nussbaum
Chronologia
Poprzedni
"Czynnik fobii"
Następny
"Polowanie złej woli"
Wyspa Totalnej Porażki

W górę strumienia (ang. Up The Creek) – ósmy odcinek serialu animowanego typu reality show Wyspa Totalnej Porażki.

Opis odcinka Edytuj

Z programu odpadł Tyler. W Obozie Wawanakwa walka o 100 tysięcy dolarów trwa nadal. W tym zadaniu 16 obozowiczów musi dotrzeć do Wyspy Kości, rozpalić tam ognisko sygnalizacyjne i wrócić z niej jak najszybciej.

Fabuła Edytuj

SPOILER: Zawiera szczegółowy przebieg fabuły.

Nowe zadanie i dobieranie się w pary Edytuj

Na początku odcinka Chris wyjaśnia obu drużynom zasady najbliższej konkurencji: Zadaniem zawodników jest wyprawa do Wyspy Kości. Zawodnicy muszą najpierw dotrzeć do tej wyspy, potem przenieść swoje łodzie na drugi jej koniec przez sam środek, następnie rozpalić ognisko sygnalizacyjne, a na koniec wrócić do obozu. Prowadzący dodaje, że Wyspa Kości jest legendą, i zabrania im wziąć cokolwiek, bo może sprowadzić klątwę. Gdy po wysłuchaniu poleceń wszyscy idą do łodzi, na ich oczach pojawia się Beth, która była w toalecie, przez co jest spóźniona na zasady konkurencji.

Uczestnicy dobierają się w grupy. Gwen i Trent patrzą na innych, kiedy nagle pojawia się Cody, który prosi gotkę o przyjęcie jego propozycji. W tym samym czasie Beth i Lindsay przywołują Trenta do swojej grupy. Gdy chłopak idzie do nich, Gwen niechętnie przyjmuje propozycję Cody'ego, gdyż ten jest już zajęty. W jednej z grup Trent zgadza się, by Lindsay ułożyła się na jego kolanach i popracowała nad opalenizną. Zaś Geoff prosi Bridgette, aby z nim popłynęła, jednak dziewczyna ignoruje jego prośby. Na jej miejsce zgłasza się DJ.

Tymczasem Duncan partneruje z Haroldem i Sadie. W innej grupie Owen wrzuca Heather do swojej łódki, z czego ta nie jest zadowolona, jednak nic nie mówi. Zaś LeShawna staje się partnerką dla Izzy. Przed popłynięciem do wyspy DJ stwierdza, że od małego cierpi na hydrofobię. Geoff przekonuje kolegę, że nie ma co się bać wody. Owen jest zadowolony z popchnięcia łódki do wody. Cody ma kłopoty z przenoszeniem łódki do wody, jednak nie potrzebuje pomocy Gwen. Gdy wszyscy są w swoich łodziach, Chris podnosi pistolet do góry i na sygnał startowy oddaje strzał. Jednak przypadkowo trafia w orła lecącego nad głowami innych.

Wyprawa do Wyspy Kości i początek wyprawy Edytuj

Podczas przeprawy do Wyspy Kości, Bridgette wierzy Courtney, że dziś rano dostała od Geoffa okropną laurkę pełną kleju. W innej łodzi Geoff mówi DJ-owi, że zrobił dla swojej dziewczyny laurkę. Chłopak jest przerażony tym, o czym jego przyjaciel powiedział. Tymczasem Cody próbuje bezskutecznie umówić się z Gwen. Jednak się poddaje, gdy dostaje wiosłem w czułe miejsce. Proponuje jej, że jeśli szepnie coś o niej Trentowi, w nagrodę dostanie jej biustonosz. Gwen jednak mówi mu, że woli Trenta bardziej niż jego. Chłopak tłumaczy, że założył się z Owenem. Jednak później dostaje po raz drugi wiosłem w czułe miejsce.

Obozowicze dobijają do Wyspy Kości. Izzy jest przerażona i twierdzi, że ta wyspa jest nawiedzona przez duchy. Gdy wszyscy biorą swoje łódki i biegiem idą przez las, na ich przeszkodzie stoją wełniane bobry i zaczynają ich ścigać. Wszyscy muszą uciekać. Gdy docierają do niewielkiej szczeliny w skałach, bobry już ich nie gonią. Niestety, Owen puszcza gaz, na skutek czego pojawiają się pterodaktyle. Obozowicze ponownie muszą uciekać. Sytuację ratuje Cody, który wyrzucił kawałki chleba, jakie miał w kieszeni. Dzięki jego pomysłowi, pterodaktyle objadają się chlebem.

W dżungli Edytuj

Drużyna "Zabójczych Okoni" obejmuje prowadzenie i musi wybrać kierunek. Courtney proponuje iść w lewo, lecz Geoff mówi, że prawa ścieżka jest szersza od lewej ścieżki. Gdy "Okonie" idą w prawo, drużyna "Wrzeszczących Susłów" decyduje się według wskazówek Trenta iść w lewo. Podczas przeprawy przez las chłopak uderza wpada w ruchomy piasek. Lindsay próbuje go wyciągnąć, lecz tam też ląduje. W ostatniej chwili ratuje ich Cody, który huśtał się po lianie jak Tarzan. Tymczasem drużynę "Okoni" spotyka niemiła niespodzianka. Geoffowi w nogę wbija się drzazga, przez co nie może iść. Dlatego jego koledzy, DJ i Harold, niosą go na łódce.

Obie drużyny przygotowują się do budowy rozpalenia ogniska sygnałowego. Pierwsi zaczynają członkowie drużyny "Okoni". Szybko rozpalają ognisko za pomocą zapalniczki Duncana. U "Susłów" podczas budowy ogniska Cody rozmawia z Trentem o Gwen. Jednak ich rozmowę przerywa Heather. Beth, podczas szukania chrustu, znajduje figurkę i zabiera ją na szczęście lekceważąc jedną z zasad konkurencji.

Tymczasem na ognisku "Okoni" Geoff z wielkim wysiłkiem przynosi jedną z gałęzi. DJ namawia Bridgette, aby mu w tym pomogła. Na sugestię Courtney wszyscy idą szukać więcej chrustu. Zaś Harold bierze wszystkie wiosła i wrzuca je do ognia ku przerażeniu reszty drużyny. W tym samym czasie Izzy tworzy zapalnik z soku drzewnego i piasku, a później wrzuca go do ogniska robiąc wielki wybuch, dzięki czemu jej drużyna zdobywa punkt. Dziewczyna wyjaśnia reszcie, że podczas treningu z komandosami rozwaliła kuchnię i jest ścigana przez Królewską Policję Konną.

Powrót do obozu i kolejne zwycięstwo "Okoni" Edytuj

Ostatnią częścią zadania jest powrót do obozu. Oba zespoły docierają w tym samym czasie na drugi brzeg wyspy. Gdy pierwsza płynie drużyna "Susłów", przeciwnicy zastanawiają się jak płynąć do obozu bez wioseł. Izzy doradza, żeby jeden z nich pchał. Ostatecznie decyzja wpada na DJ-a, który zgodził się na to mimo hydrofobii. Dzięki niemu "Okonie" wyprzedzają "Susły", docierają do mety i w ten oto sposób zapewniają sobie nietykalność. Zaś drużyna "Wrzeszczących Susłów" zadecyduje, kto powinien opuścić program. LeShawna stwierdza, że z programem pożegna się Izzy, ponieważ jest obarczona o porażkę.

Ucieczka Izzy Edytuj

Wieczorem odbywa się ceremonia przy ognisku. Chris ponownie przypomina zasady ceremonii. Pianki otrzymują Beth, Trent, Gwen, Cody, Owen, Heather i LeShawna. Osobami zagrożonymi są Lindsay i Izzy. Zanim ostatnia pianka wędruje do Lindsay, nagle pojawia się helikopter Królewskiej Policji Konnej. Światło reflektorów wpada na Izzy. LeShawna jest tym zdziwiona, że historie były prawdziwe. Izzy mówi, że wszystko zmyśliła poza policją, i ucieka przed policjantami słowami: Nigdy mnie nie złapiecie!. Lindsay ostatecznie otrzymuje piankę.

Po ceremonii w chatce Susłów, Cody ku przerażeniu Owena znajduje pod poduszką jeden z biustonoszy Gwen. Zaś w chatce Okonii Bridgette niechcący niszczy pozostawioną przez Geoffa laurkę i mimo sugestii Courtney, że nie ma sensu, chce ją naprawić. Beth w tym samym czasie siedzi i czyta o sobie z figurką zabraną z wyspy. Okazuje się, że sprowadziła na drużynę klątwę. Odcinek zamyka niszczenie figurki przez piorun.

Spoiler kończy się w tym miejscu.

Uczestnicy Edytuj

Wrzeszczące Susły Edytuj

Zabójcze Okonie Edytuj

Wyzwanie Edytuj

Zadanie do wykonania: Wyprawa do Wyspy Kości
Zwycięska drużyna: Zabójcze Okonie
Nagroda: Nietykalność
Przegrana drużyna: Wrzeszczące Susły
Powód przegranej: Członkowie drużyny zostali wyprzedzeni przez przeciwników
Osoba zagrożona: Lindsay
Wyeliminowany uczestnik: Izzy

Ciekawostki Edytuj

  • W tym odcinku debiutują policjanci z Królewskiej Policji Konnej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki