FANDOM

Upiorny Gondolier
Upiorny Gondolier.png
Informacje kontekstowe
Serial: Scooby Doo
Pierwszy odcinek:
Ostatni odcinek:
Jedyny odcinek: Wenecki dreszczowiec
Liczba odcinków: 1
Dubbing: Józef Mika (polski)
Inspiracja:
Informacje ogólne
Imię i nazwisko: Upiorny Gondolier
Przydomek:
Rasa: duch/alter-ego
Płeć: Ten bohater jest płci męskiej. mężczyzna
Wiek:
Stan cywilny:
Karnacja:
Kolor włosów:
Kolor oczu:
Rodzina:
Przyjaciele:
Wrogowie:
Miejsce zamieszkania:
Pochodzenie:
Alter-ego:
Specjalność: kradzież czterech medalionów i zdobycie skarbu Doży Malvoglia Srogiego
Scooby Doo

Upiorny Gondolier (ang. Ghostly Gondolier) – alter-ego Mario.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Trzysta lat temu w Wenecji Upiorny Gondolier popełnił różnego rodzaju zbrodnie, za co Doża Malvoglio Srogi skazał go na dożywocie. Zamiast spędzić resztę życia w lochu, upiór uciekł z niego i podpalił siedzibę wroga. Przez gondoliera skarb Doży i jego portret zniknęły bez śladu.

Odcinek "Wenecki dreszczowiec" Edytuj

Upiorny Gondolier przed przyjazdem Tajemniczej Spółki do Wenecji ukradł dwa złote medaliony (jeden z wystawy i drugi z opery weneckiej) i zasugerował, że skarb Doży Malvoglia Srogiego będzie w jego posiadaniu. Zauważyli go Kudłaty i Scooby podczas przeprawy gondolą na spotkanie z Antoniem. Podczas wizyty w galerii sztuki duch uprowadził Daphne i ukradł trzeci medalion. Następnie wziął Antonia jako zakładnika i uzupełnił swoją kolekcję o czwarty i ostatni medalion.

Gdy Upiorny Gondolier prawie miał skarb Doży Malvoglia Srogiego w swoich rękach, przeszkodziło mu w tym kichnięcie wywołane przez Scooby'ego. Duch gonił jego i Kudłatego na szczycie wieży zegarowej. Tam ostatecznie został przywiązany do proporca gumową gondolą uszkodzoną przez Scooby'ego. Okazało się, że Upiornym Gondolierem był Mario.

Charakterystyka Edytuj

Upiorny Gondolier jest postacią epizodyczną w serialu Scooby Doo. Jest upiorem, który straszy w Wenecji. Jego specjalnością jest zebranie czterech złotych medalionów (każdy ma oczko innego koloru) i zdobycie skarbu Doży Malvoglia Srogiego. Do tego celu wykorzystuje liny lub porywa różne osoby, którymi są Daphne i Antonio. Płynie swoją gondolą przez różne kanały. Pojawia się jedynie raz w odcinku Wenecki dreszczowiec.

Wygląd Edytuj

Upiorny Gondolier jest wysoki i szczupły. Jego twarz jest widoczna zza kaptura. Nosi szaropopielatą pelerynę z kapturem, fioletową koszulę przewiązaną sznurem, granatowe spodnie, brązowe rękawice i brązowe skórzane buty do kolan.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki