Fandom

Cartoon Network Wiki

Tatuś Maks

1723strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Odcinek

Tatuś Maks
Sezon 2, Odcinek 20
Tatuś Maks.png
Oryginalny tytuł: Mac Daddy
Premiera: 6 maja 2005 FlagaUSA.png
11 października 2005 FlagaPL.png
Produkcja
Kod produkcji: 207
Reżyseria: Craig McCracken
Scenariusz: Lauren Faust
Chronologia
Poprzedni
"Moja droga Franko"
Następny
"Teraz moja kolej"
Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster

Tatuś Maks (ang. Mac Daddy) – dwudziesty odcinek serialu animowanego Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster, siódmy odcinek drugiego sezonu.

Opis odcinka Edytuj

Bloo stara się pozbyć Sera, będąc pewnym, że jest on jego bratem.

FabułaEdytuj

SPOILER: Zawiera szczegółowy przebieg fabuły.

Jest siódma rano i Maks budzi się w swoim własnym łóżku. Niespodziewanie na jego oczach pojawia się jakiś zmyślony przyjaciel i mówi do niego "tata". Chłopak z przerażenia zaczyna krzyczeć. W domu pani Foster Bloo prosi Frankę, żeby mu pożyczyła śrubokręt, lecz gospodyni potrzebuje go, by naprawić drzwi. Nagle widzą tego samego przyjaciela, który pojawił się w mieszkaniu Maksa. Franka idzie się zająć naprawą drzwi, a Bloo zaprowadza go do kuchni i daje kakao, o które domaga się od jakiegoś czasu.

W tym czasie Maks wchodzi do kuchni i natychmiast bierze kakao, mówiąc, że zmyślony przyjaciel ma alergię. Blooregard zdziwiony pyta się Maksa, skąd on o tym wie. Maks odpowiada mu, że jest to jego młodszy brat. Mówi, że prawdopodobnie wymyślił nowego przyjaciela. Bloo czuje się zazdrosny i urażony, że chłopak wymyślił sobie kogoś innego. Później do kuchni przychodzi pani Foster zobaczyć przyjaciela, który ma na imię Ser. Maks wyjaśnia, że Ser przyszedł do niego z takim imieniem. Starsza pani obiecuje chłopcu, że podobnie jak Bloo, Ser nie będzie mógł być adoptowany (zgodnie z warunkiem przychodzenia do niego codziennie).

Bloo i Maks decydują się na budowę gokartu, lecz musi im towarzyszyć Ser, za którego Maks wziął odpowiedzialność. Zmyśleni przyjaciele jednak nie mogą się ze sobą dogadać. Ciągłe krzyki Sera podczas jazdy gokartem w dół powodują, że plany Bloo i Maksa krzyżują się. Chłopak wraca do domu. Rano, Bloo postanawia się pozbyć Sera raz na zawsze, poprzez sprzedanie go nastolatkowi, wysłanie go pocztą czy wrzucenie do autobusu.

Na sam koniec postanawia zamknąć go w toaletce do końca życia. Następnie jednak za namową Maksa postanawia go uwolnić, ale okazuje się, że go nie ma. Gdy Blooregard poszukuje Sera po całym domu wyobraża sobie wszelkie tragedie z nim związane.

Gdy nasz niebieski przyjaciel jest już na skraju rozpaczy, Franka przyprowadza Sera. Bloo po wydarzeniach postanawia pogodzić się z Serem i go pokochać. Nagle w głównym holu pojawia się Cler, twórczyni Sera i zabiera go ze sobą do domu. Wszyscy mogą odetchnąć z ulgą.

Spoiler kończy się w tym miejscu.

Bohaterowie odcinkaEdytuj

Główni bohaterowieEdytuj

Bohaterowie drugoplanowiEdytuj

Cytaty Edytuj

  • Ser: Mam aparat [nazębny].
    Maks: Znalazłeś to na ziemi, tak...?
    Ser: W koszu.
  • Wyrazy współczucia...
    • Opis: pani Foster do Maksa (gdy ten nie słyszy) na wieść o Serze.

Ciekawostki Edytuj

  • W tym odcinku dowiadujemy się, że Cler jest sąsiadką Maksa.
  • W tym odcinku po raz pierwszy pojawiają się Ser, Cler i Krakers.
  • W scenie, kiedy pani Foster poznaje Sera, została zastosowana w oryginalnej wersji językowej gra słów, której nie da się przetłumaczyć na język polski. Wypowiedziane przez panią Foster po polsku zdanie "Maks ma Ser" brzmi w oryginale "Mac and Cheese" (mac and cheese oznacza w języku angielskim makaron z serem – macaroni and cheese).
    • Ta sama sytuacja ma miejsce w kolejnej scenie: Bloo Cheese czyli "niebieski ser", rodzaj sera.
  • W polskiej wersji językowej również "ugrzeczniono" kwestię panią Foster, która powiedziała do Maksa: "to twój pogrzeb", odnosząc się do tego, iż musi on zajmować się Serem (Maks tego nie usłyszał). Po polsku powiedziała zaledwie: "wyrazy współczucia".

Więcej w Fandom

Losowa wiki