Fandom

Cartoon Network Wiki

Squirreled Away

1735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Squirreled Away
Squirelled Away.png
Platforma: Online
Tryb gry: Jednoosobowa
Link: Klik!
Ten artykuł dotyczy gry. Harcerz Lazlo

Squirreled Away (tłum. Wiewiórkowy bieg) – gra zręcznościowa online, która jest oparta na serialu animowanym Harcerz Lazlo. W tej grze gracz musi pomóc Lazlo, Rajowi i Zgrzytowi odzyskać zaginiony proporzec. Jej kontynuacją jest gra Totem Stole.

Wprowadzenie Edytuj

Pewnego słonecznego dnia w Obozie Nerka dzieje się coś bardzo dziwnego: z dachu chatki Galaretka znika należący do trójki jej mieszkańców proporzec z flagą. Później nad głowami Lazlo, Raja i Zgrzyta przelatuje wielki arbuz, którzy rozbija się o ziemię. Chłopcy z Zastępu Groszków znajdują przyklejoną do niego kartkę z napisem: "Mieszkańcy chatki Galaretka. Zwinęłyśmy wam proporzec z flagą. Przyjdźcie i weźcie go sobie. Wyzywamy was! Patsy i Zastęp Wiewiórek". Lazlo i jego koledzy muszą odnaleźć swoją zaginioną własność nim będzie za późno.

Zasady gry Edytuj

Zadaniem gracza jest pomóc Lazlo i jego przyjaciołom odzyskać skradziony przez Zastęp Wiewiórek proporzec z flagą. Steruje nimi za pomocą klawiszy strzałek i spacji. Na każdym poziomie są pułapki, które trzeba ominąć. Symbol hipiskowski znajdujący po drodze da graczowi dodatkowe życie, symbol serca zaś – dodatkowe 25% zdrowia. Musi też uważać na wskaźniki hamowania, powietrza i ciężaru, a także na wskaźnik zdrowia. Jeden kontakt z każdą pułapką spowoduje utratę 25% zdrowia, a kraksa – utratę szansy. Gdy wszystkie szanse zostaną zmarnowane, oznacza koniec gry i możliwość rozpoczęcia jej od początku. Gracz wygrywa grę, gdy uda mu się bezbłędnie przejść całość.

Rozgrywka Edytuj

Część pierwsza - Hit The Trill! Edytuj

Na początku pierwszej części gry "Hit The Trill!" gracz obejrzy animację, w której trójka mieszkańców chatki Galaretka - Lazlo, Raj i Zgrzyt odnajdują przyklejony do leżącego na ziemi arbuza liścik od Zastępu Wiewiórek z żądaniem okupu. Potem steruje zjeżdżającym na dół wózkiem z dwójką bohaterów. Musi pomóc im unikać takich przeszkód jak: komary, tabliczki, sidła, prosiaczek Ted, bóbr Fred czy niedźwiedź Robert. Przejście przez słup z megafonem oznacza punkt kontrolny, od którego można zacząć m.in. gdy gracz straci szansę. Gdy wózek się przewróci do góry dnem, graczowi grozi utrata szansy bądź eliminacja. Etap będzie ukończony, gdy dzięki graczowi Lazlo i Zgrzytowi uda się bezpiecznie dotrzeć nad Jezioro Jeży.

Część druga - Swim For It! Edytuj

W drugiej części gry "Swim For It!" po obejrzeniu animacji, gdzie Lazlo zaraz po dotarciu nad Jezioro Jeży wskakuje do wody, gracz musi mu pomóc przepłynąć na drugi brzeg. Podczas przeprawy musi uważać na minogi morskie, piranie i łódź, na której są Drużynowy Lumpus wraz ze swoim asystentem Skradaczem. Co chwilę można poprzez skok uzupełnić zapas tlenu, który jest zawsze potrzebny. Przejście przez łódź indiańską z Lemingami oraz Dave'em i Ping-Pongiem oznacza punkt kontrolny, od którego można zacząć m.in. gdy gracz straci szansę. Gdy Lazlo straci tlen lub kilkukrotnie zderzy się z pułapką, gracz będzie zagrożony utratą szansy bądź eliminacją. Etap będzie ukończony, gdy dzięki graczowi Lazlo bezpiecznie dotrze na brzeg.

Część trzecia - Lift Off Lazlo! Edytuj

Trzecia część gry "Lift Off Lazlo!" ma charakter finałowy. Po obejrzeniu animacji, w której Lazlo po dotarciu na Hufiec Wiewiórek i odnalezieniu proporca zostaje przypadkowo otoczony przez Zastęp Wiewiórek, gracz musi pomóc Rajowi w ocaleniu przyjaciela i ucieczce z obozu żeńskiego. Sterując nimi, przelatuje nad domkami, szyszkowymi krzewami, ogniem i stołówką. Musi też uważać na wiatr i komary. Jedno zderzenie się z krzewem lub domkiem bądź też kontakt z Patsy czy nieuniesienie ciężaru przez Raja spowoduje utratę 25% energii lub też porwanie Lazlo przez Zastęp Wiewiórek. Gdy Raj straci przytomność lub Lazlo wróci do obozu Wiewiórek spowoduje utratę szansy bądź eliminację. Gdy Rajowi i Lazlo uda się wraz ze swoim proporcem uciec harcerkom z Hufca Wiewiórek i bezpiecznie wrócić z powrotem na Obóz Nerka, gracz ukończy poziom i tym samym wygra grę.

Zakończenie gry Edytuj

Utrata szansy i przegrana Edytuj

W momencie gdy gracz zmarnuje zdrowie, oznacza to utratę szansy. Kliknięcie w przycisk "Try again" spowoduje powtórzenie każdego poziomu od dowolnego punktu kontrolnego lub od początku trasy. Jeżeli gracz straci wszystkie szanse, gra kończy się jego przegraną. Po obejrzeniu sceny, w której Lazlo, Raj i Zgrzyt lądują z obrażeniami do gabinetu pielęgniarki, gracz musi rozpocząć rozgrywkę od początku. Kliknięcie w przycisk "Play Again" skieruje gracza do menu głównego.

Zwycięstwo Edytuj

Gdy graczowi udaje się bezbłędnie przejść wszystkie trzy poziomy, zostanie poinformowany, że wygrał grę. Po obejrzeniu sceny, w której Lazlo i Raj odlatują z proporcem do domu na oczach harcerek z Zastępu Wiewiórek, może rozpocząć grę od początku. Kliknięcie w przycisk "Play Again" skieruje gracza do menu głównego.

Sterowanie Edytuj

  • Strzałka w górę - skok/pływanie w górę/lot w górę
  • Strzałka w dół - unik/nurkowanie
  • Strzałka w prawo - pływanie do przodu/lot w prawo
  • Dwukrotne naciśnięcie strzałki w prawo - przyspieszenie
  • Strzałka w lewo - hamowanie/pływanie wstecz/lot w lewo
  • Spacja - uzupełnienie tlenu

Bonusy Edytuj

  • Symbol serca - energia
  • Symbol hipiskowski - dodatkowe życie

Przeszkody Edytuj

Poziom pierwszy Edytuj

  • szyldy
  • komary
  • głazy
  • sidła
  • wielka miotła

Poziom drugi Edytuj

  • minogi morskie
  • piranie
  • głazy
  • łódź kadry Obozu Nerka
  • haczyk na wędce

Poziom trzeci Edytuj

  • krzewy szyszkowe
  • domki harcerskie
  • komary
  • stołówka

Bohaterowie gry Edytuj

Obóz Nerka Edytuj

Zastęp Groszków Edytuj

Kadra Obozu Nerka Edytuj

Hufiec Wiewiórek Edytuj

Zastęp Wiewiórek Edytuj

Kadra Hufca Wiewiórek Edytuj

Galeria Edytuj

Gra Edytuj

Podsumowanie gry Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Krajem, w którym gra nie była dostępna na stronie internetowej Cartoon Network, jest Polska.
  • Gra jest oparta na kilku pierwszych odcinkach serialu, w tym Przygoda z pasożytem i To nie piknik.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki