FANDOM

Odcinek

Scooby Doo i baśnie z tysiąca i jednej nocy
Film pełnometrażowy
Scooby Doo i baśnie z 1001 nocy.jpg
Oryginalny tytuł: Scooby-Doo in Arabian Nights
Premiera: FlagaUSA.png 3 września 1994
FlagaPL.png 7 maja 2005
Seria:
Produkcja
Czas trwania: 62 minuty
Kod produkcji:
Reżyseria: Joanna Romersa
Jun Falkenstein
Scenariusz: Gordon Kent
Scooby Doo

Scooby Doo i baśnie z tysiąca i jednej nocy (ang. Scooby-Doo in Arabian Nights lub Arabian Nights) - piąty film animowany z serii Scooby Doo z 1994 roku. Opowiada o tym, jak Kudłaty w kostiumie jednej z dziewczyn opowiada Kalifowi dwie cudowne baśnie arabskie.

Scenariusz do filmu napisał Grodon Kent. Reżyserami filmu są Joanna Romersa i Jun Falkenstein. Premiera filmu miała miejsce 3 września 1994 roku. Natomiast jego polska premiera odbyła się 7 maja 2005 roku. Jest nadawany na kanale Cartoon Network i Boomerang.

Opis fabuły Edytuj

Kudłaty i Scooby Doo są zatrudnieni w dworze Kalifa jako kontrolerzy jedzenia. Przypadkowo jednak oboje zjadają całe jedzenie przeznaczone dla niego. Za to ma ich czekać surowa kara. Aby znudzić Kalifa i uciec, Kudłaty w przebraniu dziewczyny opowiada mu dwie historie: "Cudowna lampa Aladynki" oraz "Sindbad Żeglarz".

Streszczenie Edytuj

Kudłaty i jego pies Scooby trafiają na dwór Kalifa. Tam zostają zatrudnieni jako nadworni degustatorzy jedzenia. W kuchni przygotowują dla niego obiad. Jednak przypadkowo go zjadają. W obawie przed gniewem Kalifa postanawiają uciec. Znajdują schronienie w haremie, gdzie nie wolno puszczać mężczyzn. Przebrany za dziewczynę Kudłaty budzi przypadkowe zainteresowanie Kalifa i zostaje wzięty za kandydatkę na jego nową żonę. Aby zyskać na czasie chłopak opowiada władcy dwie historie. Pierwsza z nich ma charakter romantyczny i opowiada o tym, jak młoda uboga dziewczyna imieniem Aladynka znajduje magiczną lampę z dżinem (Miś Yogi) i jego małym asystentem (Miś Bubu) w środku. W drugiej zaś Sindbad Żeglarz (Goryl Magilla) zostaje przypadkowo zatrudniony przez kapitana jako majtek pokładowy i pomaga mu znaleźć skarb. Po opowiadaniu historii rozpoczyna się ceremonia weselna. Podczas ceremonii Kudłaty wraz ze Scooby'm zostaje zdemaskowany nie tylko przez strażników, ale i również przez kucharza, który oskarża ich o zatruwanie jedzenia. Za to ma ich czekać kara śmierci. Gdy okazuje się, że tort nie jest zatruty, Kalif daruje naszym bohaterom życie. Wstawia im jeden warunek: będą pracować nie tylko jako degustatorzy, ale i także jako nadworni bajarze.

Bohaterowie filmu Edytuj

Główni bohaterowie Edytuj

Bohaterowie drugoplanowi Edytuj

Bohaterowie epizodyczni Edytuj

Obsada dźwiękowa Edytuj

i inni

Wersja polska Edytuj

Wersja polska: Master Film na zlecenie Warner Bros.
Reżyseria: Elżbieta Jeżewska
Dialogi: Dorota Filipek-Załęska
Dźwięk: Elżbieta Mikuś
Montaż: Jan Graboś
Kierownictwo produkcji: Ewa Chmielewska
Wystąpili:

W pozostałych rolach:

i inni
Tekst piosenki: Andrzej Brzeski
Opracowanie muzyczne: Eugeniusz Majchrzak
Piosenkę śpiewali: Maciej Molęda i Piotr Hartlieb

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki