FANDOM

Odcinek

Scooby Doo logo

Scooby Doo: Szkoła upiorów, przez lektora podany jako Scooby Doo w filmie Szkoła Upiorów (ang. Scooby Doo and the Ghoul School) - czwarty film animowany z serii Scooby Doo z 1988 roku. Opowiada o tym, jak Scooby Doo wraz ze swoim panem - Kudłatym - oraz odważnym siostrzeńcem Scrappy'm zostaje trenerem szkoły dla dziewcząt.

Autorem scenariusza do filmu został Glenn Leopold - scenarzysta niektórych odcinków różnych seriali w tym Smerfy, a wyreżyserował go Charles A. Nichols. Jego premiera odbyła się w lipcu 1988 roku. W Polsce został wydany na VHS i DVD.

Film jest nadawany na kanale Boomerang i Cartoon Network.

Opis fabuły Edytuj

Kudłaty dostaje propozycję do pracy jako trener w żeńskiej Szkole Upiorów prowadzonej przez panią Grimwood. Tam zabiera ze sobą Scooby'ego i jego siostrzeńca Scrappy'ego. Okazuje się, że w tej szkole są uczennice: Elza Frankenstein, Sibella Dracula, Winnie Wilkołak, Fantazma Upiór i Tanis Mumia. Wszystkie są córkami duchów i zjaw. Zadaniem Kudłatego jest przygotowanie piątki dziewcząt do meczu siatkówki z chłopakami ze szkoły, którą prowadzi Calloway.

Bohaterowie filmu Edytuj

Główni bohaterowie Edytuj

Bohaterowie drugoplanowi Edytuj

Żeńska Szkoła Upiorów Edytuj

Męska Szkoła Calloway'a Edytuj

Bohaterowie epizodyczni Edytuj

Antagoniści Edytuj

Obsada Edytuj

Wersja polska Edytuj

Wersja polska: Master Film
Reżyseria: Ilona Kuśmierska
Dialogi: Jan Mos
Dźwięk: Małgorzata Gil
Montaż: Paweł Siwiec
Kierownictwo produkcji: Dorota Suske-Bodych
Udział wzięli:

W pozostałych rolach:

i inni

Ciekawostki Edytuj