Fandom

Cartoon Network Wiki

Scooby Doo

1726stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij
Scoobert "Scooby" Doo
Scooby Doo.png
Informacje kontekstowe
Serial: Scooby Doo, gdzie jesteś?
Nowy Scooby Doo
Scooby Doo
Scooby i Scrappy Doo (1979)
Scooby i Scrappy Doo (1980-1983)
Nowy Scooby i Scrappy Doo
13 demonów Scooby Doo
Szczeniak zwany Scooby Doo
Co nowego u Scooby'ego?
Kudłaty i Scooby Doo na tropie
Scooby Doo i Brygada Detektywów
Johnny Bravo
(epizodycznie)'
Pierwszy odcinek: Noc w muzeum
Ostatni odcinek: Przemiana
Jedyny odcinek:
Liczba odcinków: 324 + 30 filmów
Dubbing: Don Messick i Frank Welker (oryginalny)
Jacek Jarosz (polski, VHS)
Jan Kulczycki (polski, VHS)
Wiktor Zborowski (polski, VHS)
Ryszard Olesiński (polski, TV)
Inspiracja:
Informacje ogólne
Imię i nazwisko: Scoobert "Scooby" Doo
Przydomek:
Rasa: pies
Płeć: Ten bohater jest płci męskiej. mężczyzna
Wiek: 56 lat (7 psich + 49 ludzkich)
Stan cywilny:
Karnacja:
Kolor włosów:
Kolor oczu:
Rodzina: Tata Doo (ojciec)
Mama Doo (matka)
Skippy Doo (brat)
Howdy Doo (brat)
Ruby Doo (siostra)
Scooby Dum (kuzyn)
Scooby Dee (kuzynka)
Dooby Doo (kuzyn)
Yabba Doo (kuzyn)
Dixie Doo (kuzynka)
Scrappy Doo (siostrzeniec)
Scoobert T. Doo (dziadek)
Przyjaciele: Norville "Kudłaty" Rogers
Fred Jones
Daphne Blake
Velma Dinkley
Flim-Flam
Wrogowie:
Miejsce zamieszkania: Dom Scooby'ego
Pochodzenie:
Alter-ego:
Specjalność: mówiący pies
Scooby Doo

Scoobert "Scooby" Doo – postać fikcyjna występująca w cyklu seriali animowanych Scooby Doo.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Historia Scooby'ego jest ukazana w dziewiątym odcinku serialu 13 demonów Scooby Doo zatytułowanym Ten wspaniały Scooby. O jego przeszłości dowiadujemy się niewiele. Urodził się w swoim rodzinnym mieście Dooville jako jeden z synów Taty i Mamy Doo – pary psów rasy dog niemiecki.

Szczenięce lata Edytuj

Bohater dorastał w Spokoville – mieście, w którym działa się akcja serialu Szczeniak zwany Scooby Doo. W pierwszym jego odcinku (Rower pełen strachu) pomagał swojemu panu w poszukiwaniu skradzionego przez Zielonego Potwora roweru. Podążał za Potworem Szlamowym, który zakradł się do jego budy (odc. Potwór szlamowy z wnętrza Ziemi). Jako Pieszczoch Psiak walczył z Doktorem Rechotem (odc. Drab, który mój komiks skradł), Piratem Bródką (odc. Duch, który wpada na kolację), Kosmitą z Marsa (odc. Powrót Komandora Kiksa), Krowim Zapaśnikiem (odc. Maniacy zapasów) i Kelnerusem (odc. Przygody Komandora Kiksa i Pieszczocha Psiaka: Gniew Kelnerusa).

W odcinku Literka albo wpadka wziął udział w programie "Literka albo wpadka", gdzie pojedynkował się z Al Capounem. Został niesłusznie oskarżony o kradzież miecza samurajskiego (odc. Dziś muzeum, jutro groza). Uczestniczył w wycieczce w góry (odc. Hotel, w którym czai się mróz), nad morze (odc. Scooby Duduś), do centrum handlowego (odc. Światła, kamera, potwór) i hali hokejowej (odc. Masakra monstrualnego mięczaka). Uciekał przed Psubratem Psiakotłukiem (odc. Podstępny hycel). Uczestniczył na urodzinach Velmy w jej przeszłości (odc. Partyjka z upiornym klaunem).

Dorosłe życie Edytuj

W serialach Scooby Doo, gdzie jesteś?, Nowy Scooby Doo, Scooby Doo, Co nowego u Scooby'ego? oraz Scooby Doo i Brygada Detektywów rozwiązywał zagadki jako członek Tajemniczej Spółki i detektyw. W jednym z odcinków pierwszego serialu (Przynęta dla porywacza) został przypadkowo porwany przez porywaczy psów, którzy myśleli, że to pies Champion. W drugim serialu spotykał przeróżne osoby jak: Don Knotts, Sandy Duncan, Davy Jones, Sonny i Cher oraz koszykarze z drużyny Harlem Globetrotters.

W pierwszym i drugim sezonie serii Scooby i Scrappy Doo, a także w serialach Nowy Scooby i Scrappy Doo oraz 13 demonów Scooby Doo towarzyszył mu jego przeciwieństwo, dzielny i odważny siostrzeniec – Scrappy Doo. W serialu Kudłaty i Scooby Doo na tropie zaś wraz ze swoim panem rozwiązywał zagadkę zaginięcia wujka Alberta, który jako Docent Trebla próbował pokrzyżować plany docenta Phibesa. Jego pomocnikiem jest robot-lokaj Robik.

Charakterystyka Edytuj

Scooby Doo jest tytułową postacią cyklu serii kreskówek. Jest mówiącym psem rasy dog niemiecki, który mieszka w fikcyjnym mieście Spokoville (w serii Scooby Doo i Brygada DetektywówKryształowy Zdrój) w USA. W serialu Szczeniak zwany Scooby Doo ukazany jest jako oczko w głowie rodziców. W charakterze jest bardzo strachliwy, ponieważ nie lubi zwłaszcza być otoczonym przez wiewiórki i uwięzionym na drzewie. Jest również wiecznie głodny jak jego pan – Kudłaty. Uwielbia jeść Scooby Chrupki. Jego zadaniem jest szukanie poszlak oraz złapanie i zdemaskowanie fałszywych duchów będących przebranymi ludźmi. Należy do Tajemniczej Spółki.

Jego rodzicami są Mama Doo i Tata Doo, rodzeństwem – Skippy Doo, Howdy Doo i Ruby Doo, kuzynami – Scooby Dum, Scooby Dee, Yabba Doo, Dixie Doo i Roobie Doo, a siostrzeńcem – Scrappy Doo. Towarzyszą mu jego przyjaciele – Fred, Velma i Daphne, a także Flim-Flam i Vincent Van Ghoul.

Wygląd Edytuj

Scooby Doo jest bardzo dużym psem i ma krótką, brązową sierść w czarne łaty tak jak jego własny ojciec i jeden z braci – Skippy. Jego obroża jest niebieska. Na niej wisi mały złoty romb z inicjałami SD. Jego ogon jest długi.

Cytaty Edytuj

  • Scooby-Dooby-Doo!
    • Opis: W trakcie i pod koniec odcinka każdego serialu.

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki