FANDOM

Samuraj Jack
Samurai Jack
Samuraj Jack.png
Gatunek serialu: serial animowany
serial przygodowy
subrealizm
Kraj produkcji: FlagaUSA.png Stany Zjednoczone
Oryginalny język: angielski
Liczba odcinków: 52
Liczba serii: 4
Produkcja
Produkcja: Cartoon Network Studios
Reżyseria: Gendy Tartakovsky
Muzyka: James L. Venable
Czas trwania odcinka: 21 minut
Emisja
Stacja telewizyjna: Cartoon Network
Kraj oryginalnej emisji: Stany Zjednoczone
Lata emisji: FlagaUSA.png 2001-2004
FlagaPL.png 2002-2008
ponowna emisja: 2011-2014
Data premiery: FlagaUSA.png 10 sierpnia 2001
FlagaPL.png 2 września 2002
Status: Zakończony
Od lat: 7
Ten artykuł jest napisany z perspektywy prawdziwego, rzeczywistego świata. Samuraj Jack

Samuraj Jack (ang. Samurai Jack) – amerykański serial animowany z elementami przygodowymi, łączący wątki kulturalne i różne inne gatunki. Odcinki w polskiej wersji językowej wyemitował polski Cartoon Network.

Autorem kreskówki jest Gendy Tartatovsky, twórca seriali Laboratorium Dextera oraz Tytan Symbionik. Natomiast muzykę do serialu napisał James L. Venable, który skomponował muzykę do innych seriali takich jak m.in. Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster.

Historia Edytuj

Dawno temu w Japonii, kraju kwitnącej wiśni, zmieniający postać demon i władca ciemności zwany Aku rozpętał niewypowiedziane zło. Jednak na przeszkodzie stał mu Jack, porywczy wojownik i syn cesarza swojego rodzinnego kraju, który wystąpił przeciwko jemu i jego siłom zła. Gdy ostatecznie miał zadać śmiertelny cios, Aku podstępnie przechytrzył naszego bohatera i wysłał go w przyszłość opanowaną przez jego siły. Jack będzie musiał znaleźć drogę powrotną do przeszłości, aby uwolnić świat od nikczemnego Aku. To wydarzenie ukazane jest w pierwszym odcinku serialu oraz w czołówce.

Opis fabuły Edytuj

Serial opowiada o przygodach syna cesarza Japonii – samuraja imieniem Jack, który został przeniesiony przez złego demona zwanego Aku w przyszłość, gdzie zło jest prawem. Samuraj nigdy nie rozstaje się ze swoim mieczem, który dostał od ojca jako mały chłopiec. Jego trudnym zadaniem jest znalezienie drogi powrotnej do przeszłości i uratowanie świata od potężnego władcy ciemności.

Bohaterowie Edytuj

Główni bohaterowie Edytuj

Przyjaciele Jacka Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Serial zajął 43 miejsce na portalu IGN

Więcej z Fandomu

Losowa wiki