FANDOM

Odcinek

Rodzinny interes
Sezon 2, Odcinek 16a
Rodzinny interes
Oryginalny tytuł: Family Business
Premiera:
Serial:
Produkcja
Kod produkcji:
Reżyseria:
Scenariusz: David Steven Cohen
Chronologia
Poprzedni
"Chojrak w wielkim, cuchnącym mieście"
Następny
"1000 lat Chojraka"
Chojrak logo
Rodzinny interes (ang. Family Business) – pierwsza część szesnastego odcinka serialu Chojrak – tchórzliwy pies.

Opis odcinka Edytuj

W domu Motyków jest włamywacz. Po pewnym czasie zaczyna uważać ich za swoją rodzinę.

Fabuła Edytuj

SPOILER: Zawiera szczegółowy przebieg fabuły.

Chojrak informuje Muriel i Eustachego

Chojrak budzi Muriel i Eustachego w środku nocy.

Na farmie Motyków trwa noc. Muriel, Eustachy i Chojrak smacznie śpią do czasu, gdy Chojraka budzi hałas na parterze. Przerażony stara się poinformować właścicieli, że na dole ktoś jest, jednak nie udaje mu się i Eustachy wyrzuca go za drzwi sypialni.

Włamywacz Bazyli

Włamywacz każe Chojrakowi związać właścicieli.

Chojrak idzie do kuchni z latarką. Tam zauważa pewną osobę, która przegląda lodówkę. Okazuje się, że jest to włamywacz. Kiedy Chojrak zaczyna krzyczeć ze strachu, włamywacz trafia w niego surową rybą i zabrania mu cokolwiek powiedzieć. Muriel zaczyna się martwić o Chojraka i schodzi na dół wraz z Eustachym. Kiedy wchodzą do kuchni, włamywacz ich również bije rybą. Małżeństwo pada na podłogę. Muriel wówczas mówi, że to było niemiłe zachowanie, aż orientuje się, iż stoi przed nią włamywacz. Mężczyzna każe Chojrakowi związać właścicieli, a on idzie sprawdzić, czy nie ma w okolicy strażników. Eustachy rozkazuje psu zacząć wiązać, co Chojrak posłusznie wykonuje.

Chojrak, Muriel i Eustachy patrzą na Bazylego

Wszyscy patrzą ze zdziwieniem na włamywacza, który przedstawia się jako kuzyn Bazyli.

Nagle do kuchni wraca włamywacz i ze zdziwieniem pyta Chojraka, rzekomego Nochala, dlaczego związał rzekomych Babcię Kartoflankę i Dziadka Zaplutka. Gdy facet widzi, iż Chojrak patrzy na niego, jakby go nie znał, mówi mu, że jest kuzynem Bazylim. Muriel zaleca, aby zachowywać się naturalnie i robić, co mężczyzna każe. Bazyli tymczasem proponuje rozwiązanie rodzinki i zjedzenie wspólnie obiadu.

Wszyscy są w jadalni. Muriel podaje sałatkę i mówi, że idzie do kuchni po drugie danie. W kuchni próbuje zadzwonić na policję, aż zauważa przecięty kabel telefonu. Bazyli, Eustachy i Chojrak tańczą w jadalni, a Muriel przynosi ziemniaczane purée. Bazyli pyta Muriel, czemu nie zrobiła jej specjalnego dania, na co ta zdziwiona przynosi mu mięso. Bazyli mówi, iż to nie jest jej specjalne danie i zaczyna szeptać do Chojraka.
Chojrak wymachuje flagami

Chojrak informuje Muriel o specjalnym daniu – flądrze.

Ten zaczyna machać flagami, by przekazać właścicielce informację o flądrze, która jest specjalnym daniem Muriel.

Flądra jest już gotowa. Bazyli pyta, czy dodano do niego specjalny składnik. Zdezorientowana Muriel zmyśla, iż go dodała, a jest taki tajny, że nie może o nim głośno mówić. Mężczyzna wyjmuje z ryby szkielet i triumfalnie ogłasza, że to plany. Nareszcie będzie wiedział, jak wejść do jubilera.

Strażnicy pytają o Bazylego

Strażnicy pytają o Bazylego.

Nagle pod dom przyjeżdżają strażnicy. Na głos syren Bazyli znów zachowuje się jak na samym początku. Bije Chojraka rybą i przypomina mu o tym, aby związał wapniaków. Mówi, że sam ich zwiąże, a Chojrak ma się pozbyć straży. Pies otwiera drzwi strażnikom. Pokazują mu zdjęcie Bazylego i pytają, czy go widział. Chojrak (który nie umie rozmawiać z ludźmi), próbuje im przekazać, że Bazyli jest w środku domu różnymi metodami, jednak ci go i tak nie rozumieją. Proszą o kontakt, gdyby go widział i odjeżdżają.

Chojrak pojawia się w kuchni. Tam Bazyli narzeka, że nie ma już placka w lodówce; myślał, że Nochal wyszedł go kupić. Dodaje także, iż Nochal znowu zawiązał Kartoflankę i Zaplutka. Chojrak ich rozwiązuje, a w tym czasie Bazyli siada na krześle i mówi im, iż powinni założyć rodzinny interes. Wie, czym mogliby się zająć.

Wykopane głowy Mount Rushmore

Widok na wykopane głowy prezydentów na Mount Rushmore.

Bazyli, Chojrak, Muriel i Eustachy pojawiają się na górze Rushmore. Bazyli chwali Muriel za jej pomoc. Wszyscy kopią głowy prezydentów USA do czasu, gdy nadlatują helikoptery. Światła padają na Bazylego. W tym czasie Chojrak ucieka wraz z Muriel i Eustachym. Bazyli próbuje się ukryć w nosie Lincolna. Strażnicy starają się go jakoś "wydłubać". Muriel stoi w obronie za Bazylim i mówi, że zaczęła go lubić; należy mu pomóc, potrzebna mu kochająca rodzina. Muriel prosi Eustachego, by coś zrobił, na co on się nie zgadza. Ta więc zaczyna prosić Chojraka. Ten niechętnie wyrusza na pomoc.

Bazyli się wzrusza

Bazyli się wzrusza, dziękuje za pomoc i zachwala rodzinę.

Chojrak wchodzi przez ucho Lincolna i trafia aż do nosa, gdzie jest Bazyli. Strażnicy prawie już go wyciągają, lecz Chojrak podaje mu łapę i wyciąga mężczyznę na górę. Strażnicy rezygnują, twierdząc, że w nosie Lincolna nie da się żyć i wracają do domu. Bazyli jest wzruszony i dziękuje za pomoc. Mówi, że ma nowy plan. Muriel zaczyna go karcić. Powiada, iż najwyższa pora zmienić się. Musi przestać być bandytą. Po namyśle mężczyzna zgadza się i mówi, że zamierza zrobić to, co Nochal mu wcześniej kazał zrobić (Chojrak nic mu nie powiedział).

Muriel czyta list od Bazylego

Muriel czyta list od Bazylego.

"Nareszcie jestem szczęśliwym człowiekiem dzięki mojej kochanej rodzince. Wasz Bazyli, nowy masażysta węgorzy."
― list Bazylego do Motyków

Muriel czyta wszystkim list od Bazylego. Okazuje się, że ten masuje węgorze pod wodą. Tymczasem Eustachy siedzi zabandażowany i w gipsie po niefortunnym zaatakowaniu przez dzikiego drapieżnika w Rushmore. Muriel cieszy się ze zmiany Bazylego na lepsze. Jednocześnie zastanawia się, gdzie się podziały pozostałe głowy z Mount Rushmore. Odcinek zamyka widok na dom Motyków na jednej z trzech głów.

Spoiler kończy się w tym miejscu.

Bohaterowie odcinka Edytuj

Główni bohaterowie Edytuj

Bohaterowie drugoplanowi Edytuj

  • Dwaj strażnicy

Cytaty Edytuj

  • Włamywacz: No dobra. Zwiąż tych wapniaków. Ja sprawdzę, czy nie jadą strażnicy. Ostatnio deptali mi po piętach... (wychodzi)
    Eustachy: No dalej, głupi psie włamywacza! Wiążesz czy nie?
    Muriel: Dobra robota, Chojrak. Bardzo ładny węzełek!

  • Muriel: On nas chyba pomylił z jakąś inną rodziną...
    Eustachy: Co ty, ślepa jesteś?! To czubek!

  • Bądź milszy dla gościa! I jego ryby...
    • Opis: Muriel do Eustachego.

  • Eustachy miał rację. To czubek...!
    • Opis: Reakcja Muriel na wyjęcie szkieletu ryby przez Bazylego.

  • Muriel: (obserwując Bazylego ściganego przez policję) Biedaczek. Właśnie zaczynałam go lubić...
    Eustachy: Chodź do domu!

  • Bazyli: Nie wiedziałem, że rodzina może dla mnie tyle znaczyć!
    Muriel: Och, Bazyli... Ty też dla nas wiele znaczysz.
    Eustachy: Dla mnie nie! Spadaj.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki