FANDOM

Odcinek

Przestraszyć kota
Sezon 2, Odcinek 543
Przestraszyć kota
Oryginalny tytuł: Scaredy Cat
Premiera: 18 grudnia 1948
Serial:
Produkcja
Kod produkcji: 1056
Reżyseria: Chuck Jones
Scenariusz: Michael Maltese
Chronologia
Poprzedni
"Królik w Szkocji"
Następny
"Szarlataneria"
Zwariowane melodie logo

Przestraszyć kota (ang. Scaredy Cat) – pięćset czterdziesty trzeci film krótkometrażowy z serii Zwariowane Melodie. Pierwszy film z cyklu Trylogia Horroru Porky'ego i Sylwestra. Opowiada o tym, jak Kot Sylwester przeżył koszmarną noc w nowym domu. Został wydany z polskim dubbingiem w składance Przestraszyć Sylwestra na VHS oraz w składance Daffy i Porky: Najlepsze z najlepszych.

Opis fabuły Edytuj

Prosiak Porky i jego kot, Sylwester, wprowadzają się do nowo zakupionego domu. Wkrótce okazuje się, że to miejsce jest nawiedzone przez myszy-zabójców.

Streszczenie Edytuj

Pewnego, burzowego wieczoru Porky wraz ze swoim kotem wprowadza się do nowego domu, który polecił agent nieruchomości. Okazuje się, że zakupiony od niego dom jest nawiedzony przez myszy-zabójców, z czego jedna ma kaptur i toporek w ręku, zaś reszta to kopie Hubie'ego i Bertie'ego. Przerażony Sylwester informuje swojego pana o wykonaniu przez myszy egzekucji na kocie poprzednich właścicieli. Jednak ten mu nie wierzy dopóki prawda wkrótce nie wychodzi na jaw. Gdy potem Porky zostaje schwytany przez myszy-zabójców, jego kot wybiega z domu. Po chwili ulega spotkaniu z aniołem. Według jego rozkazów staje do walki z myszami i wypędza je wszystkie z domu. Chwilę później Porky dziękuje swojemu kotu za ratunek. Pod koniec kreskówki Sylwester mimo ostrzeżeń swojego pana zostaje zaskoczony od tyłu przez mysz w kapturze, która po jego zdjęciu wygląda jak Napoleon.

Bohaterowie odcinka Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Odcinek pojawił się na początku lat 90-tych w składance "Świnka Porky" na kasecie VHS od ITI z polskim lektorem pt. Strachliwy kot.
  • W Polsce został wyemitowany z Reedycją Błękitnej Wstążki.
    • Fragmenty krótkometrażówki można było zobaczyć w odcinku halloweenowym Królik Bugs: Specjalnie na Halloween.
  • Podczas sceny egzekucji na kocie byłych właścicieli domu można usłyszeć fragment utworu "Marsz żałobny" Fryderyka Chopina.
  • Jest to pierwszy film krótkometrażowy z Trylogii Horroru Sylwestra i Porky'ego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki