Fandom

Cartoon Network Wiki

Profesor Atomus

1735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Profesor Atomus
Profesor Atomus z córkami.png
Informacje kontekstowe
Serial: Atomówki
Pierwszy odcinek: Wygląd zewnętrzny
Ostatni odcinek: Atomówki rządzą
Jedyny odcinek:
Liczba odcinków: 135
Dubbing: Tom Kane (oryginalny)
Robert Czebotar (polski)
Inspiracja:
Informacje ogólne
Imię i nazwisko: Profesor Atomus
Przydomek:
Rasa: człowiek
Płeć: Ten bohater jest płci męskiej. mężczyzna
Wiek: 30 lat
Stan cywilny:
Karnacja:
Kolor włosów: czarne
Kolor oczu:
Rodzina: Bójka (córka)
Bajka (córka)
Brawurka (córka)
Bala (zmarła córka)
Przyjaciele: Burmistrz
Panna Sara Bella
Panna Keane
Wrogowie: Seduza
Profesor Him
Miejsce zamieszkania: Pokey Oaks Południe, Townsville
Pochodzenie:
Alter-ego: Profesówka
Specjalność: naukowiec
Atomówki Atomówki

Profesor Atomus (ang. Professor Utonium) – fikcyjna postać występująca w serialu Atomówki, grana w polskiej wersji przez Roberta Czebotara. Jest ojcem Bajki, Bójki i Brawurki.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Historia Profesora ukazana jest w odcinku Powrót Mojo Jojo. W tym odcinku podczas pościgu za Mojo Jojo, Atomówki widziały, jak ich twórca uczył się w szkole podstawowej, do której uczęszczał. Był klasowym rozrabiaką, nie przejmował się nauką, a tym bardziej przedmiotami ścisłymi. Uczęszczał do klasy z przyszłą wychowawczynią trzech dziewczynek.

Stworzenie Atomówek Edytuj

Moment w życiu Profesora możemy zaobserwować w czołówce serialu oraz w filmie Atomówki. Pewnego dnia, gdy wszyscy antagoniści walczyli o władzę nad miastem Townsville, Profesor Atomus postanowił stworzyć idealne dziewczynki. Do tego potrzebne były mu cukier, słodkości (w wersji oryginalnej przyprawy) i różne śliczności. Gdy połączył wszystkie składniki, jego ulubieniec – Mojo Jojo – popchnął go, przez co butelka została przypadkowo rozbita, a z niej wylał się Związek X, który dostał się do mieszaniny powodując wybuch. Chwilę później, gdy naukowiec odzyskał przytomność, na jego oczach ukazały się Atomówki, które – według czołówki – postanowiły poświęcić życie walce ze złem i występkiem.

Obecne życie Edytuj

Właściwa historia bohatera rozpoczyna się w odcinku Wygląd zewnętrzny, kiedy ten próbował zabić karalucha, ale nie mógł. Miał nieudany związek z Dobromiłą, za którą przebrała się Seduza (odc. Straszna niania). Skonstruował super walecznego robota Dynamo, który potrafi walczyć z olbrzymimi potworami (odc. Panna Dynamo). Stał się ofiarą Armii Brokułów wraz z rodzicami kolegów Atomówek (odc. Wszystko ma być zjedzone). Miał nieudaną przeprowadzkę do sąsiedniego miasta – Citysville (odc. Przeprowadzka).

Był nękany przez swoich sąsiadów w odcinkach Superzły i Po prostu zasłużyła. Pocieszył załamaną Bójkę ze zniszczoną fryzurą (odc. O mały włos). Walczył o swoje córki jako Profesówka (odc. Profesówka). Nie pozwolił, aby Bajka przyniosła do domu jakiekolwiek zwierzę do domu (odc. Istny zwierzyniec). Był twórcą wehikułu czasu (odc. Powrót Mojo Jojo). Zmniejszył swoje córki do rozmiaru kropli deszczu, aby pokonać niszczycielskie Nanoboty (odc. Zabójczy deszcz). Przypadkowo uszkodził Ośka podczas robienia porządków w domu (odc. Zaginięcie Ośka). Pomógł Atomówkom wrócić do normalnego wzrostu (odc. Większy, nie znaczy lepszy). Brał udział w wyścigach samochodowych (odc. Atomówki rządzą!).

Charakterystyka Edytuj

Profesor Atomus jest postacią drugoplanową w kreskówce. Jest ojcem trzech dziewczynek oraz genialnym naukowcem, chemikiem i fizykiem. Spędza swój czas w swoim laboratorium chemicznym przy robieniu eksperymentów, budowie wynalazków i przeprowadzaniu doświadczeń z użyciem DNA. Prowadzi wyposażony w różne gadżety samochód. W wolnych chwilach robi zakupy z dziewczynkami. Po raz pierwszy występuje w odcinku Wygląd zewnętrzny.

Wygląd Edytuj

Profesor Atomus jest bardzo wysokim i szczupłym mężczyzną. Jego włosy są krótkie i czarne. Zawsze nosi biały fartuch, czarne sztruksowe spodnie i czarne lakierki. W jednej z kieszeni trzyma przy sobie długopis i notes. Czasami trzyma fajkę. Podczas imprezy zakłada czarny garnitur, który uzupełnia ozdoba w kształcie róży.

Ciekawostki Edytuj

  • Jest laureatem Nagrody Nobla z 1993 roku za osiągnięcia w dziedzinie chemii i fizyki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki