FANDOM

Perła nagłówek
Perła
Bohater serialu
Perła
Perła
Informacje kontekstowe
Serial: Steven Universe
Pierwszy odcinek: Blask klejnotu
Ostatni odcinek:
Jedyny odcinek:
Liczba odcinków:
Dubbing: Deedee Magno (oryginalny)
Katarzyna Łaska (polski)
Inspiracja:
Informacje ogólne
Imię i nazwisko: Perła
Przydomek: Perełka
Rasa: klejnot
Płeć: brak, ale nie ma nic przeciwko nazywania jej kobietą
Wiek: ok. 15-30 lat (fizyczny)
ok. 7000 lat (faktyczny)
Stan cywilny:
Karnacja:
Kolor włosów: pasteloworóżowe
Kolor oczu:
Rodzina:
Przyjaciele: Granat
Ametyst
Steven Universe
Wrogowie: Jasper
Zakażone klejnoty
Miejsce zamieszkania: Świątynia w Beach City
Pochodzenie: Homeworld
Alter-ego:
Specjalność: ogromna wiedza
Steven Universe logo

Perła (ang. Pearl) – fikcyjna postać występująca w serialu animowanym Steven Universe, dubbingowana w polskiej wersji przez Katarzynę Łaskę. Jedna z wojowniczek oraz członkini Kryształowych Klejnotów.

Historia Edytuj

Perła została stworzona w Homeworld ok. 7000 lat temu w celu bycia służącej. Mimo to, była wadliwa i nie spełniała swoich obowiązków. Przed wojną poznała Rose, Rubin i Szafir. W trakcie wojny jedynie należała do armii Rose, ponadto często ją broniła przed wrogami. Mimo częstego tracenia formy fizycznej przetrwała wojnę.

Około 1500 lat później poznała Ametyst, która dołączyła do drużyny. Żyła w pokoju z ludźmi, których jednak niezbyt lubiła, aż do poznania Grega. W latach 80' poznała Grega, który jej nie odpowiadał, bardzo go nie lubiła, bo odebrał jej Rose. Obecnie Perła wykazuje dużo większą tolerancję do gatunku ludzkiego, mimo to wielu rzeczy nie rozumie.

Charakterystyka Edytuj

Perła jest jedną z postaci w serialu. Jest precyzyjną i intelektualną kobietą, która należy do Kryształowych Klejnotów. Robi wszystko po swojemu. Wkłada dużo starań i rozumu do planów oraz działań. Jest osobą bardzo spokojną i opanowaną. Czasami się denerwuje, gdy plany nie idą po jej myśli. Potrafi się kontrolować. Jej klejnotem jest perła, która znajduje się na jej czole. Natomiast jej bronią, której używa, jest włócznia.

Wygląd Edytuj

Perła ma delikatną skórę o niebiesko-białawym odcieniu. Jej włosy koloru pastelowo-różowego są krótkie i nieco uniesione w górę, a końcówki lekko zawinięte w stronę twarzy. Ma duże, jasnoniebieskie oczy i nos w kształcie stożka. Jej klejnotem jest duża perła osadzona w czole. Perła nosi jasnoniebieską tunikę z żółtą gwiazdą i dużą turkusową szarfą/wstążką wiązaną wokół jej talii. Nosi żółte, krótkie legginsy, różowe skarpetki i turkusowe baletki. Jest o kilkanaście centymetrów niższa od Granat.

Przed odcinkiem "Steven Wojownik" Perła nosiła błękitną bluzkę z dekoltem w kształt serca, przyozdobioną o niedużą złotą gwiazdkę, oraz halkę obejmującą ramiona, koloru delikatnego turkusu. Zachodzi ona na krótką, tiulową, również błękitną spódniczkę. Do tego nosiła pastelowo różowe szorty i błękitne baletki z jasno zielonymi skarpetkami.

Relacje Edytuj

Steven Universe Edytuj

Perła jest dla Stevena jak matka i w kilku odcinkach traktuje go jak syna. Zawsze mówi do niego czule i okazuje troskę, gdy jest zabierany na niebezpieczną misję. Nieraz zdarza jej się być zbyt nadopiekuńczą. Za każdym razem gdy chłopiec przejawia ciekawość lub chęć nauki, Perła reaguje entuzjastycznie. Matczyne uczucia Perły do Stevena wynikają z jej miłości i podziwu do jego matki, Rose Quartz.

Granat Edytuj

Tak jak inne Klejnoty, Perła wykonuje polecenia Granat bez pytania. Uważa jednak, że Klejnoty są drużyną i nie do końca widzi Granat jako lidera. Kiedy była przerażona niedźwiedzim uściskiem Grega, schowała się za Granat, co sugeruje, że Perła widzi w niej obrońcę. Od odcinka "Cry For Help" Granat jest zła na Perłę za to, że naprawiała słupy komunikacyjne Węzła komunikacyjnego klejnotów, by tworzyć z nią Sardonyks, jednak w odcinku "Friend Ship" pogodziły się.

Ametyst Edytuj

Jako że Ametyst i Perła mają różne typy osobowości, często dokuczają sobie. Perła beszta Ametyst za to, co robi, a Ametyst jej przeszkadza. Mimo tego pozostają przyjaciółkami i członkami drużyny. Perła przez długi czas nie zdawała sobie sprawy z emocjonalnych problemów Ametyst związanych z Przedszkolem, co ostatecznie doprowadziło do walki między nimi. Steven w odcinku "Olbrzymka" zwrócił Jej i Ametyst uwagę, że razem stanowią doskonały duet.

Rose Quartz Edytuj

Od początku Perła wyrażała się o Rose dosyć smutno. Faktycznie, ona najbardziej przeżywała jej brak. Perła i Rose były najlepszymi przyjaciółkami. To była więź mocniejsza niż miłość – w sensie zauroczenia. To była przyjaźń tak mocna, że wolała ona zostać na Ziemi z Rose, niż wrócić do Homeworld. Perła była najbliższą osobą Rose, dlatego znała jej wszystkie sekrety. Perła najbardziej ze wszystkich ucierpiała po narodzinach Stevena, a tym samym osobą, która najbardziej to kryła, bo reszta klejnotów nie mogła wiedzieć, że Perła zna sekrety Rose.

Lapis Lazuli Edytuj

Perła zdawała się nie wiedzieć, że Lapis została zamknięta w lustrze. Dlatego też była najbardziej zdezorientowana, ze względu na jej nagłe pojawienie się. Lapis myślała odwrotnie – sądziła, że Perła doskonale zdawała sobie sprawę z jej niewoli i tak oto powstało nieporozumienie, które zrodziło w Lapis nienawiść do Perły i reszty Klejnotów.

Perydot Edytuj

Tak samo jak reszta drużyny, Perła boi się obecności Perydot i tego, że próbuje się ona dostać na Ziemię. Perła reaguje na to najbardziej chaotycznie – zaczyna panikować. Podczas pobytu Perydot na Ziemi jest zawzięta, żeby ją złapać. Od odcinka "Cry For Help" dodatkowo motywuje ją do tego chęć odzyskania zaufania Granat. Przy potyczkach okazuje jej najwięcej zniecierpliwienia i nienawiści z całej Drużyny Klejnotów. W odcinku "Back to the barn" bez trudu przyjęły wyzwanie- budowę robotów i pojedynek w różnych kategoriach.

Greg Universe Edytuj

Kiedy Rose żyła Perła nie była w najlepszych stosunkach z Gregiem. Gdy pierwszy raz się spotkali, wraz z Granat była za tym, by Greg jak najszybciej opuścił teren świątyni. Gdy zaczął spotykać się z Rose, nakłoniła ją do pokazania Gregowi fuzji Rainbow Quartz tylko po to, by dać do zrozumienia Gregowi gdzie jest jego miejsce. Po tym jak Rose odeszła i Steven się urodził ich relacje zdecydowanie się polepszyły. Pomogła mu naprawić Vana i zbudować statek kosmiczny. Chociaż w odcinku "Gość" gdy Greg przytulił ją, by wyrazić swoja wdzięczność za naprawę jego samochodu, ta przerażona jego niedźwiedzim uściskiem, schowała się za Granat.

Mieszkańcy Beach City Edytuj

Perła jest obojętna jeśli chodzi o opinię tłumu, tak jak reszta drużyny. Jednakże woli, żeby to pozostało obojętne w obie strony. Nie chce, by tłum jej nienawidził i odwrotnie. Naturalnie, jest na ziemi by dbać o jego bezpieczeństwo, więc się o niego martwi.

Sugilit Edytuj

Perła jest nastawiona do Sugilit bardzo podobnie, jak do Ametyst, z taką różnicą, iż uważa że stanowi ona bardzo duże zagrożenie, kiedy Ametyst stanowi tylko niewielkie niebezpieczeństwo. Dalej uważa ją za prymitywny umysł, który wykorzystuje siłę fizyczną do rozwiązania wszystkich problemów.

Galeria Edytuj

Trzeba dawać z siebie wszystko
Kliknij tutaj, aby zobaczyć galerię dla tego artykułu.

Ciekawostki Edytuj

  • Perła jest jedną z wojowniczek, która ma dużą kolekcję mieczy.
  • Jest również pierwszą wojowniczką, która umie grać na skrzypcach. Drugą z nich jest Connie Maheswaran.
  • Nie jest jedyną Perłą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki