FANDOM

Odcinek

Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe
Sezon 1, Odcinek 7b
Mandy i Eris
Oryginalny tytuł: To Eris Human
Premiera:
Serial:
Produkcja
Kod produkcji:
Reżyseria:
Scenariusz: Gord Zajac
Chronologia
Poprzedni
"Billy i tyran"
Następny
"Duże kłopoty w piwnicy Billy'ego"
Mroczne przygody Billy'ego i Mandy

Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe (ang. To Eris Human) – trzecia część siódmego odcinka serialu Mroczne przygody Billy'ego i Mandy.

Opis odcinka Edytuj

Ponury i Mandy spotykają w centrum handlowym Eris, boginię zniszczenia i chaosu.

Fabuła Edytuj

SPOILER: Zawiera szczegółowy przebieg fabuły.

Billy, Mandy i Ponury wybierają się do centrum handlowego. Ponury myślał, że w sklepie zobaczy kilkoro ludzi skaczących sobie do oczu niczym dzikie bestie, a nie tłum. Mandy wyjaśnia, iż szukają skarpetek dla Billy'ego. Kosiarz się dziwi, jak mały chłopiec zużywa tyle par skarpet, na co Mandy mówi, iż Billy ich nie nosi, a zjada.

Billy odnajduje sklep "Skarpetową Szopę" i idzie na zakupy. Mandy natomiast wraz z Ponurym wybierają się do punktu gastronomicznego, gdzie dziewczyna proponuje mu tacos. Nagle Ponury spostrzega Eris żującą gumę, która ze złotego jabłka tworzy szopa, który odstrasza klientów. Kosiarz jest nią zauroczony. Kiedy ona właśnie idzie w jego stronę, Ponury panikuje. Mandy każe mu trzymać klasę.

Eris wita się z Ponurym i zdziwiona zauważa, iż ten ma dziecko. Mandy tłumaczy, że nie jest dzieckiem Ponurego, jedynie podstępem zmusiła go, by został jej przyjacielem i pochlebcą na wieki. Eris wyraźnie jest zafascynowana faktem bycia przez Ponurego maskotką dzieciaka. Kobieta proponuje dziewczynie przyłączenie się do siania chaosu i zniszczenia. Ponury dopytuje Eris, czy nie zechciałaby napić się z nim koktajlu, na co ona mu mówi, że jest nie do zniesienia okrutnie namolny, a poza tym jest zajęta już Adonisem.

Billy kontynuuje zbieranie przepysznych przepoconych skarpetek, tymczasem Eris przedstawia Mandy pierwszą i jedyną zasadę: "Każdy jest twoim celem". Następnie prezentuje złote jabłko, źródło magii chaosu bogini i rzuca nim w niewinnego mężczyznę niosącego stos zakupów. Jabłko zamienia się w skórkę od banana, na której facet się poślizga.

Mandy teraz sama wykorzystuje jabłko i tym razem zamienia się ono w deskorolkę. Mężczyzna wpada na deskę i zjeżdża prosto na schody ruchome jadące w przeciwnym kierunku. Eris widzi swój kolejny cel i w końcu zamienia jabłko na wiadro wody, która oblewa Mandy. Przypomina jej zasadę i nazywa ją frajerką.

Ponury siedzi zatroskany pod sklepem z hot-dogami. Dołącza się do niego Mandy. Wkrótce zauważa ich Billy, który chwali się zakupami i pyta, co się stało. Kiedy Mandy mu mówi o Eris, ten myśli, że to Ponurego dziewczyna i tworzy rymowankę o buziaku. Wtem Mandy wpada na pewien pomysł i proponuje reszcie pójście do kina.

Mandy podchodzi do Eris i mówi jej, że przed chwilą w kinie trafiła na Adonisa, który jej powiedział, że Eris wpadł jej w oko i chętnie się z nią spotka. Kobieta niemal natychmiast biegnie do sali kinowej. W ciemności Eris szuka Adonisa i rozpoznaje kształt jego loka; przysiada się obok i zaczyna go całować. Wówczas Mandy zapala światło i Eris widzi, że całuje Ponurego. Krzycząc i płacząc, ucieka z sali. Mandy siada na miejsce przy Ponurym, który mówi, że nie zamierza nigdy zmyć swojej czaszki, choć wcześniej i tak jej nigdy nie mył.

Spoiler kończy się w tym miejscu.

Cytaty Edytuj

  • Buziak to ohyda! Chce ktoś przepoconą skarpetę?
    • Opis: Billy komentuje całus, który Ponury dostał od Eris.
  • On i ona siedzą w kącie i... słychać tylko "Buzi-daj-mi".
    • Opis: rymowanka Billy'ego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki