FANDOM

250px-The Powerpuff Girls ThePowerpuffGirls2016logo

Mojo Jojo – postać fikcyjna występująca w serialach animowanych z serii Atomówki, dubbingowana w polskiej wersji przez Jacka Czyża we wszystkich sześciu sezonach i Jarosława Boberka w dwóch odcinkach specjalnych, a później przez Krzysztofa Cybińskiego. Jeden z głównych przeciwników Atomówek.

Historia Edytuj

Przed stworzeniem Atomówek Mojo był pupilem profesora Atomusa i to właśnie przez to, że popchnął profesora Atomusa podczas pracy nad idealnymi dziewczynkami w stronę kolby ze Związkiem X, powstały Atomówki. Drugi raz (ale pośrednio) w odcinku Powrót Mojo Jojo przyczynił się do stworzenia Atomówek podczas podróży w czasie do lat dzieciństwa profesora Atomusa, by sprawić, żeby nie miał chęci w dzieciństwie do zostania naukowcem. Doprowadzony do ostateczności próbował go zabić, jednak – w wyniku interwencji podążających za nim w czasie Atomówek – nie udało mu się to. Po powrocie całej czwórki do teraźniejszości okazało się, że Atomus zainteresował się nauką właśnie w wyniku ujrzenia ratujących go Atomówek.

Razem z Księżniczką, Felerem Lumpeksem i Nim utworzył pewnego razu grupę przestępczą o nazwie "Zbójtlesi" (parodia The Beatles).

Charakterystyka Edytuj

Genialna małpa podobna do człowieka. Żyje w centrum miasta Townsville na szczycie wulkanu, w swojej bazie-laboratorium. Za wszelką cenę chce zniszczyć Atomówki, które zawsze niweczą jego plany zapanowania nad światem. Mojo próbuje zniszczyć Atomówki przeważnie za pomocą gigantycznych robotów i broni laserowej. Jest najczęściej pojawiającym się wrogiem Atomówek, przez co te w kolejnych starciach czasem go nie doceniają, chociaż jest groźnym przeciwnikiem. Uwielbia długie i złożone zdania, a tym samym nie potrafi się streszczać. Jest twórcą Super Mocnych Chłopaków.

Wygląd Edytuj

Mojo ręcznik

Mojo w ręczniku

Jest ubrany w kostium z długą, fioletową peleryną i białymi butami. Ma czarną sierść. Nosi wysoki hełm (biały z fioletowymi paskami), który chroni jego mózg, rozrośnięty podczas wybuchu Związku X, podczas narodzin Atomówek, znajdujący się na zewnątrz czaszki, biało-niebieskie nakrycie głowy, strój w trzech kolorach: biały, niebieski i fioletowy oraz białe rękawice.

Zobacz też Edytuj