Fandom

Cartoon Network Wiki

Marcelina

1735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Marcelina
S6e20 Marceline.png
Informacje kontekstowe
Serial: Pora na przygodę!
Pierwszy odcinek: Eksmisja
Ostatni odcinek:
Jedyny odcinek:
Liczba odcinków: 41
Dubbing: Klementyna Umer (polski)
Inspiracja:
Informacje ogólne
Imię i nazwisko: Marcelina Abadeer
Przydomek:
Rasa: człowiek/demon/wampir
Płeć: Ten bohater jest płci żeńskiej. kobieta
Wiek: 1003 lata
Stan cywilny:
Karnacja: jasna
Kolor włosów: czarne
Kolor oczu:
Rodzina: Hunson Abadeer (ojciec)
Pani Abadeer (matka)
Przyjaciele: Finn
Jake
Królewna Balonowa
Wrogowie:
Miejsce zamieszkania:
Pochodzenie:
Alter-ego:
Specjalność: gra na gitarze
Pora na przygodę!

Zając pisze.gif

Ten artykuł wymaga poprawy!
Znajdują się w nim błędy lub pewne braki.

Do zrobienia: kategorie, infoboks, podział na sekcje itd.
Miłego edytowania.
Jeśli możesz, zajmij się tym.
Konserwacja wymaga koncentracji.Pan Zając

Marcelina Abadeer, a właściwie Marcelina Królowa Wampirów (ang. Marceline Abadeer, Marceline the Vampire Queen) - fikcyjna postać występująca w serialu animowanym Pora na przygodę!, dubbingowana w polskiej wersji przez Klementynę Umer. Gitarzystka basowa i Królowa Wampirów.

Historia Edytuj

Marcelina ma ponad 1000 lat, jak sama wspomniała w odcinku Eksmisja. W odcinku Wspomnienia wspomnień jedno z jej wspomnień pokazuje ją jako małą dziewczynkę bawiącą się niedaleko płonących ruin miasta. Prawdopodobnie jest to kilka dni po zakończeniu Wielkiej Wojny Grzybów. Gdy była nastolatką, ojciec zjadł jej frytki w ruinach restauracji. Ten incydent miał negatywny skutek na relacje między Marceliną, a jej ojcem, o czym śpiewa później w Piosence o Frytkach.

Po paru latach przeniosła się do drzewa, w którym dzisiaj mieszka Finn i Jake z jej chłopakiem Ash'em, którego później rzuciła, gdy ten sprzedał jej pluszowego misia - Hambo, prezent od Szymona Petrikova, co możemy zobaczyć w odcinku Pamiętam Cię. Ostatecznie Marcelina zamieszka w domku w jaskini. Swój tytuł królowej według Warda, otrzymała po zabiciu poprzedniego króla wampirów. W wydarzeniach z miniserii Stakes chwilowo przestała być wampirem. Walczyła z innymi krwiopijcami, którzy zostali omyłkowo wskrzeszani. Pokonała każdego z nich, oprócz Króla Wampirów, który z własnej woli pozbył się wampirzej esencji. Gdy powstała Mroczna Chmura przez większość czasu nie brała udziału w walce. Dzięki Lodowemu Królowi odzyskała wiarę w siebie i pokonała Mroczną Chmurę, która chwile przed zniknięciem zmieniła Marcelinę ponownie w wampira. Po tych wydarzeniach znacznie dojrzała.

Charakterystyka Edytuj

Marcelina jest to jedna z głównych postaci Pory na Przygodę. Jest ponad 1000-letnim w jednej trzeciej wampirem, w jednej trzeciej demonem, w jednej trzeciej człowiekiem. Zna prawie każdego mieszkańca Krainy Ooo, ale jej najlepszymi przyjaciółmi są FinnJake i Królewna Balonowa. Należy do niej wiele miejsc i zrujnowanych budynków. Jej ojcem jest Hunson Abadeer, demon który rządzi Nocosferą. 

Marcelina jest przedstawiana jako szalona, rockowa dziewczyna. Wieki wędrówki po Krainie Ooo uczyniły z niej nieustraszonego śmiałka. Jest miłośniczką egzotycznych miejsc i podróży. Bywa złośliwa i czasami straszy innych dla rozrywki lub robi im kawały. Pomimo pozornie złej natury w pierwszych jej odcinkach (na przykład Eksmisja), wszystkie jej "złe plany" często okazują się niczym więcej jak tylko wyszukanych żartem. Została opisana przez Finna jako "radykalna panna, która lubi grać w gry".

Wydaje się, że niektóre z jej gorszych wad są spowodowane wyłącznie przez wampirze instynkty. W Głód czerwieni, Marcelina powoli staje się agresywna i obłąkana przez głód i próbuje przekonać Jake'a, aby dał się jej zjeść.

Jest bardzo uczuciowa, udowodnić to można np. gdy jej ojciec zjadł jej frytki co popsuło ich relacje lub gdy wspomina swoje dawne życie po WWG. Udaje twardzielkę. W odcinku Sygnatura cieplna jej kumple chcieli zabić Finna i Jake'a, a Marcelina chciała ich uratować gdyż, to jedni z jej najlepszych przyjaciół. Przeciwstawia się ojcu, który chce by rządziła Nocosferą. Marcelinę poznajemy jako, jak sama powiedziała "wściekłą małolatę", dzięki Bonnie dorosła, zmieniła się.

Wygląd Edytuj

Marcelina mierzy około 1,7 metra. Ma bladoniebieską skórę, zielone oczy (w odcinku Głód czerwieni) i długie, czarne-atramentowe włosy sięgające do stóp. Na szyi ma ślady po ugryzieniu. Marcelina nie ma konkretnego ubioru. Praktycznie w każdym odcinku jest inaczej ubrana. Często też zmienia fryzury. W odcinku Chodź ze mną Marcelina ma zgoloną część głowy i włosy do ramion. Jest bardzo chuda, czasami nawet chudsza od Królewny Balonowej, jednak jej kształty zależą od tego, kto ją rysuje. Często lewituje, ale gdy stoi jest wyższa od większości bohaterów.

W wieku 7 lat nie różniła się zbytnio od normalnych dzieci (poza kłami, bladą skórą i ostrymi uszami). Ubrana była w czerwoną bluzkę i granatową sukienkę, a na nogach nosiła czerwone buciki i tylko jedną skarpetkę. We Wspomnienia wspomnień widzimy Marcelinę po rozstaniu z Lodowym Królem, gdzie jest zauważalnie starsza, ma dłuższe włosy, jej ubranie jest zniszczone, nie ma butów, a jej czerwona bluzka jest wyblakła. Ma także poplamioną sukienkę. Prawdopodobny jej wiek w tamtym okresie to 8-9 lat.

Wystąpienia Edytuj

Sezon pierwszy Edytuj

Sezon drugi Edytuj

Sezon trzeci Edytuj

Sezon czwarty Edytuj

Sezon piąty Edytuj

Sezon szósty Edytuj

Sezon szósty Edytuj

Film Marcelina: Prawdziwa Historia Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki