FANDOM

Mroczne przygody Billy'ego i Mandy

Mandy – postać fikcyjna występująca w serialu animowanym Mroczne przygody Billy'ego i Mandy, dubbingowana w polskiej wersji przez Beatę Łuczak. Córka Philla i Claire oraz sąsiadka Billy'ego.

Charakterystyka Edytuj

Mandy jest główną i zarazem tytułową postacią w serialu. Jest dziesięcioletnią dziewczynką oraz bardzo cyniczną, mądrą i odważną sąsiadką Billy'ego, która od urodzenia ma "diabła" pod skórą. Sama określa się jako "mała, ładna dziewczynka". Gardzi wszystkim co dziewczęce, małe, różowe i puchate. Ma wiecznie niezadowolony wyraz twarzy. W zasadzie podczas jednego odcinka jest wyjaśnione, że gdyby zmieniła swój wyraz twarzy na zadowolony, to rzeczywistość by się zawaliła (choć do zmiany jej wyrazu twarzy doszło w dwóch odcinkach pierwszego sezonu). Mandy była zmuszona do nazywania Billy'ego głupkiem i idiotą, ponieważ Billy zawsze wymyśla coś głupiego i nigdy nie wymyśla nic mądrego.

Uwielbia gnębić swoich przyjaciół, w tym Irwina i Billy'ego. Najbardziej gnębi Ponurego. Mimo że traktuje ich okrutnie, jest gdzieniegdzie pokazane, że uważa ich za przyjaciół. Nigdy nie zmienia swojego charakteru na dobry. Wcale nie boi się demonów i potworów, ponieważ bya odważna jak lew. Jej rodzicami są Phill i Claire, jej rywalką zaś – Mindy.

Wygląd Edytuj

Mandy jest niskiego wzrostu. Ma długie blond włosy, które są stylizowane na demoniczny styl i przepasane czarną wstążką. Nosi różową sukienkę z łatką w kształcie żółtego kwiatu, białe skarpetki i czarne półbuty.

Ciekawostki Edytuj

Wystąpienia Edytuj

Sezon pierwszy Edytuj

Sezon drugi Edytuj

Sezon trzeci Edytuj

Sezon czwarty Edytuj

Sezon piąty Edytuj

Sezon szósty Edytuj

Sezon siódmy Edytuj

Odcinki specjalne Edytuj

Film Edytuj