FANDOM

Lodowy Król (ang. Ice King) – postać fikcyjna z serialu animowanego Pora na Przygodę!, dubbingowana w polskiej wersji przez Wojciecha Paszkowskiego. Jeden z antagonistów kreskówki.

Charakterystyka Edytuj

Lodowy Król jest postacią drugoplanową serialu. Jest znany jako władca Lodowego Królestwa uzbrojony w magiczną koronę i lodowe serce. Ma tylko jeden cel – zdobyć żonę wszelkimi środkami. Mimo że jest wrogiem Finna i Jake’a, często jest też wobec nich przyjacielski. W kilku odcinkach współpracował z Finnem i Jakiem.

Wygląd Edytuj

Kiedyś był normalnym, oliwkowoskórym, ciemnowłosym człowiekiem noszącym okulary. Nazywał się Simon Petrikov i studiował archeologię (prawdopodobnie). Obecnie ma niebieskie ciało i długi spiczasty nos. Jest chudy. Na głowie nosi złotą, dużą koronę wysadzaną trzema czerwonymi rubinami. Posiada długą, białą brodę. Nosi na sobie niebieską szatę. Z pod korony widać białe włosy. Jeszcze przed wojną był człowiekiem o brązowych włosach.

GaleriaEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Kocha piosenki Marceliny.
  • Najprawdopodobniej zakochał się we Fionnie.
  • Kosmiczna Sowa uważa, że jest socjopatą.
  • Prowadził wideo pamiętnik.
  • Jego największy sekretem jest to, że nosił kiedyś okulary.
  • Jego nazwisko może sugerować, że jest Rosjaninem.
  • Wie o Finnie i Jake'u mnóstwo intymnych rzeczy, choć oni mu ich nie powiedzieli.
  • Większość z jego lodowych potworów jest bardzo słabych.
  • Prawdopodobnie odkąd przyjaźni się z Finnem nie porywa już królewien.