FANDOM

Lightning
LightningAudition.png
Informacje kontekstowe
Serial: Totalna Porażka: Zemsta Wyspy
Totalna Porażka: Plejada gwiazd
Pierwszy odcinek: Większe, gorsze, brutalniejsze!
Ostatni odcinek: Mózg kontra Tężyzna – Ostateczna bitwa
Jedyny odcinek:
Liczba odcinków: 16
Dubbing: Tyrone Savage (oryginalny)
Krzysztof Pluskota (polski)
Inspiracja:
Informacje ogólne
Imię i nazwisko: Rudolph "Lightning" Jackson
Przydomek: Atleta
Mięśniak
Rasa: człowiek
Płeć: Ten bohater jest płci męskiej. mężczyzna
Wiek: 18 lat
Stan cywilny:
Karnacja:
Kolor włosów: brązowe (TP:ZW)
białe (TP:PG)
Kolor oczu:
Rodzina: Ojciec
Przyjaciele: Sam
Rekin Kieł
Wrogowie: Cameron
Ezekiel
Heather
Jo
Miejsce zamieszkania: Toronto, Kanada
Pochodzenie:
Alter-ego:
Specjalność: gra w football amerykański
Totalna Porażka: Zemsta Wyspy Totalna Porażka: Plejada gwiazd

Rudolph "Lightning" Jackson – fikcyjna postać występująca po raz pierwszy w serialu animowanym typu reality show Totalna Porażka: Zemsta Wyspy oraz Totalna Porażka: Plejada gwiazd, dubbingowana w polskiej wersji przez Krzysztofa Pluskotę. Jeden z trzynastu zawodników "Totalnej Porażki" drugiej generacji.

Historia Edytuj

Totalna Porażka: Zemsta Wyspy Edytuj

Historia Lightninga rozpoczyna się w odcinku Większe, gorsze, brutalniejsze!. Wraz z 12 innymi osobami przybył na teren Obozu Wawanakwa, który był napromieniowany radioaktywnie. Podczas przeprawy jachtem odepchnął Mike'a i Zoey całując swoje mięśnie. Po eksplozji, jaką wywołał prowadzący, uratował Camerona i wraz z resztą przypłynął na plażę wyspy. Dobiegł do mety jako drugi. Później znalazł się w drużynie "Toksycznych Szczurów". Podczas wyzwania próbował wejść na drzewo, ściągnąć wybuchowy totem i rozbroić go, lecz się mu to nie udało. Wieczorem zagłosował na Staci.

W odcinku Prawda albo laser rekina podczas drugiej części wyzwania został pogryziony przez szczura. Po przegranej konkurencji poskarżył się, że jest w drużynie patałachów. Otrzymał piankę jako pierwszy. W czasie biegu po flagę uratował Sama, który utknął w bryle lodu, lecz został trafiony śnieżką (odc. Lód, lód, dziecino).

Gdy wędrował po lesie, został schwytany przez gigantycznego pająka, za którego była przebrana Izzy (odc. Schwytani straceńcy). Pompował wodę do skafandra Bricka, jednak podczas drugiego wyzwania po trafieniu mewą przez Jo stracił panowanie nad łodzią i miał wypadek (odc. Ahoj, załogo!). Usiłował złapać jednego z Yeti w trzech stron, jednak się to nie udało, gdyż zwierzę trafiło w niego beczkami (odc. Uciekający model).

Podczas kolejnego wyzwania w odcinku Kopalnia jest kiepskim miejscem na odpady próbował zjechać po linie, lecz przypadkowo zmiażdżył Brickowi rękę. Później został uwięziony przez świstaki. Udało mu się jednak uciec. W odcinku Wyspa skarbów Dr. McLeana za przegraną konkurencję nosił karne pasy, do których musiał znaleźć klucze. Po rozwiązaniu drużyn działał indywidualnie (odc. Grand Chef Auto, W górę, w górę, w moim żałosnym balonie, Jedz, puszczaj i bądź ostrożny oraz Zaczarowany Las). Wraz z Cameronem dostał się do finału w odcinku Mózg kontra Tężyzna – Ostateczna bitwa, gdzie zajął drugie miejsce. Zaśmiał się również, gdy Chris został na okres roku zatrzymany przez Królewską Policję Konną za zaśmiecanie wyspy.

Totalna Porażka: Plejada gwiazd Edytuj

Wraz z 13 innymi osobami zakwalifikował się do piątego sezonu programu. W pierwszym odcinku Bohaterowie kontra Dranie po wyskoczeniu z helikoptera wylądował na powierzchni wody. Po dotarciu na wyspę został umieszczony w drużynie "Nikczemnych Sępów". Podczas pierwszego wyzwania z przerażeniem odkrył, że Alejandro po roku siedzenia wyskoczył z Porażko-Miernika w wyniku jego wybuchu i pomógł jemu oraz jego drużynie wygrać wyzwanie poprzez otwarcie drzwi do hotelu. Wieczorem oglądał eliminację, w której uczestniczy drużyna "Bohaterskich Chomików". Później został wysłany na Wyspę Kości w poszukiwaniu immunitetu

W odcinku Zły lęk działając jako poszukiwacz immunitetu na Wyspie Kości złapał rybę i wygrał bitwę o nią z kanadyjską gęsią, lecz przed powrotem do hotelu zwymiotował po jej zjedzeniu. Podczas zadania kopał w poszukiwaniu trójwymiarowych puzzli i cały czas podziwiał swoje mięśnie. Pod koniec zadania zdenerwował resztę drużyny, pomylił kolejność znalezionych puzzli oraz zniszczył makietę słynnego, londyńskiego Big Bena (którą określiła Gwen) przez co jego zespół pozwolił przeciwnikom wygrać wyzwanie. Ostatecznie zniknął wewnątrz Spłuczki Wstydu zajmując trzynaste miejsce. Został wspominany w odcinku Chroń prywatności Pijawko-Ballem. W finałowym odcinku piątego sezonu Zrujnowany finał był jednym z ośmiu zawodników znajdujących się wewnątrz balonów.

Charakterystyka Edytuj

Lightning jest jednym z uczestników animowanego reality show. Jest bardzo silnym chłopakiem, którego nie obchodzi zdanie innych osób. Chce, aby inni ludzie podziwiali jego mięśnie. Potrafi robić wiele głupich rzeczy, które denerwują innych. Poza tym nie ma rozumu za grosz. Ludzi dokuczać słabszym uczestnikom programu. Zaprzyjaźnia się z Kłem i Samem. W jednym z odcinków jest śledzony przez Ezekiela jako mutanta. Nie zna dla nich litości. Jest irytowany kłamstwami Staci. Jego pierwszy występ ma miejsce w odcinku Większe, gorsze, brutalniejsze!.

Wygląd Edytuj

Lightning.png

Lightning jest bardzo wysokim chłopakiem. swoim wzrostem dorównuje m.in. Tylerowi, Geoffowi, Alejandro i Haroldowi. Ma szczupłą budowę ciała, czym dorównuje reszcie zawodników Totalnej Porażki, w tym m.in. Cody'emu. Jest czarnoskóry, czym dorównuje LeShawnie. Podobnie jak m.in. Justin, Trent i Brick jest bardzo umięśniony. Ma krótkie brązowe (w piątym sezonie białe) włosy. Nosi zwykle ciemno-niebieską bluzę z białymi i żółtymi paskami na rękawach oraz cyfrą 1 na piersi, brązowe sztruksowe szorty, białe skarpetki do kostek i biało-niebieskie tenisówki. Jego strój uzupełniają złote kolczyki i naszyjnik z ozdobą w kształcie błyskawicy. Natomiast na jedno z wyzwań, które jest rozegrane w odcinku Ahoj, załogo!, zakłada ciemno-niebieskie szorty kąpielowe.

Cytaty Edytuj

"Uratuję cię, dziewczynko!"
― Do Camerona; odc. Większe, gorsze, brutalniejsze!
"Drużyna Lightninga! Nie, zaraz! Lightningowcy!"
― Gdy Chris oznajmia, że pora nazwać drużyny; odc. Większe, gorsze, brutalniejsze!
"To się w głowie nie mieści! Ligthning jest w Drużynie Patałachów!"
― O swojej drużynie; odc. Prawda albo laser rekina
"Gdzieś tu muszą być ukryte proteiny."
― O śniadaniu; odc. Lód, lód, dziecino
"Uch! Mało brakowało! Dzięki, dziwaczko!"
― Do Dawn, gdy go "uratowała" przed zadławieniem; odc. Lód, lód, dziecino
"Jesteś... czym?!"
― Gdy dowiaduje się o płci Jo w czasie jej eliminacji; odc. W górę, w górę, w moim żałosnym balonie

Ciekawostki Edytuj

  • Jego imię z angielskiego znaczy "Piorun".
  • Lightning jest obok Duncana, Alejandro i B jednym z uczestników, którzy noszą kolczyki.
  • Jest jednym z siedemnastu uczestników, którzy podczas wyzwania (m.in. w odcinku Ahoj, załogo!) noszą szorty kąpielowe.

Wystąpienia Edytuj

Totalna Porażka: Zemsta Wyspy Edytuj

Totalna Porażka: Plejada gwiazd Edytuj

Toksyczne Szczury
BBrickLightningSamDawnJoStaci
Nikczemne Sępy
AlejandroCameronLightningScottCourtneyGwenHeatherJo

Więcej z Fandomu

Losowa wiki