FANDOM

Księżniczka Forsiasta
Forsiasta i dolary
Informacje kontekstowe
Serial: Atomówki
Pierwszy odcinek: Chcieć to mieć
Ostatni odcinek: Atomówki rządzą!
Jedyny odcinek:
Liczba odcinków: 16
Dubbing: Krystyna Kozanecka (polski)
Inspiracja:
Informacje ogólne
Imię i nazwisko: Księżniczka Forsiasta
Przydomek:
Rasa: człowiek
Płeć: Kobieta kobieta
Wiek: 6 lat
Stan cywilny:
Karnacja:
Kolor włosów: rude
Kolor oczu:
Rodzina: Król Forsiasty (ojciec)
Królowa Forsiasta (matka)
Przyjaciele: Mojo Jojo
On
Amebowcy
Wrogowie: Bajka
Bójka
Brawurka
Robin Snyder
Miejsce zamieszkania:
Pochodzenie:
Alter-ego:
Specjalność:
"Jestem Księżniczką i mój tata może mi kupić wszystko, co tylko zechcę!"
― Księżniczka Forsiasta
250px-The Powerpuff Girls ThePowerpuffGirls2016logo

Księżniczka Forsiasta, czasem także jako Księżniczka Chytruska (ang. Princess Morbucks) – postać fikcyjna występująca w serialach animowanych z serii Atomówki.

Historia Edytuj

Księżniczka Forsiasta

Księżniczka w zwykłym stroju, w przedszkolu.

Historia Księżniczki rozpoczyna się w odcinku Chcieć to mieć. W tym odcinku, gdy spotkała Atomówki w przedszkolu, chciała za wszelką cenę zostać Atomówką i mieć supermoc. W tym celu za pieniądze ojca kupowała rózne kostiumy i gadżety, jednak to się nie udało. W odcinku Urodziny Atomówek przygotowała rakietę niszczycielską jako prezent dla Atomówek. Została także burmistrzem Townsville w odcinku Kto pod kim dołki kopie, sam w nie wpada, kupując doczesnemu burmistrzowi pokój pełen słodyczy tureckich. Wówczas zalegalizowała zbrodnię w całym mieście.

Razem z Nim, Felerem Lumpeksem i Mojo Jojo utworzyła grupę Zbójtesi, aby unicestwić Atomówki. Uprowadziła Robin, aby namówić ją do kradzieży cukierków ze sklepu (odc. Super koleżanki). Podmieniła nazwy list przygotowanych przez Świętego Mikołaja, aby dostać prezent (odc. Walka przed Gwiazdką) pod postacią atomowej mocy. Jest to jedyny odcinek, w którym Księżniczka była prawdziwą Atomówką, jednak na krótko. Została w nim także umieszczona na wieczystej liście niegrzecznych dzieci u Świętego Mikołaja. W odcinku Atomówki rządzą! Księżniczka brała udział w walce o klucz do rządzenia nad światem, lecz nie udało jej się go zdobyć.

Charakterystyka Edytuj

Księżniczka Forsiasta jest pochodzącą z bogatego domu dziewczynką w wieku przedszkolnym i jednym z przeciwników Atomówek. Jest rozpieszczana przez swojego ojca wieloma prezentami, a przede wszystkim pieniędzmi, przez co jest agresywna, egoistyczna i nieuprzejma. Aby zdobyć jak najwięcej pieniędzy, przy każdej możliwej okazji okłamuje swojego tatę i przedstawia najkorzystniejsze dla niej wersje wydarzeń. Jej celem jest zostać Atomówką i posiadać atomową moc, właściwie tylko dla wiążącej się z tym popularności. Do tego używa zakupionych za pieniądze ojca kostiumów i gadżetów. Czasami współpracuje także z innymi przeciwnikami Atomówek, np. Mojo Jojo.

Wygląd Edytuj

Księżniczka jest niskiego wzrostu. Ma rude włosy, które są przywiązane w dwa kucyki. Zwykle nosi zieloną koszulkę, fioletową spódnicę, białe skarpetki i niebieskie pantofelki. Jako przeciwniczka ubiera się w złotą tiarę z czerwonym klejnotem w środku, żółtą sukienkę z czarnym paskiem, białe rajstopy, czarne rękawiczki, czerwoną pelerynę i czarne kozaczki.

Cytaty Edytuj

"A pieniądze na bułkę i mleko w moim pierwszym dniu w przedszkolu?" (otrzymuje od ojca kilkanaście studolarówek) "Oby mi tylko wystarczyło..."
― odc. Chcieć to mieć
"Miałam tylko jedno prawdziwe marzenie: żeby mnie wszyscy kochali, tak jak was kochają! Ale nie. Wy musiałyście zrazić do mnie ludzi. Poniżyłyście mnie. Powiedziałyście, że nie mogę być jedną z was. Skoro więc nie mogę być Atomówką, to na świecie nie będzie żadnych Atomówek!"
― Do Atomówek; odc. Chcieć to mieć.
"Och, dziękuję. Dziękuję, że kupiłeś mi Townsville, tato. Uważasz pewnie, że jestem za mała, żeby rządzić miastem, ale bądź spokojny, nie zawiodę cię. Będę najlepszym kapitalistycznym prosiaczkiem, jakiego widział cały świat! Dobranoc! (dostaje pieniądze od ojca) Kocham cię, tatusiu..."
― Do ojca; odc. Kto pod kim dołki kopie, sam w nie wpada.
"Chcę szklankę wody! LODOWATEJ! Nikt mi nie chce podać szklanki wody, głupia służąca... Nie po to jestem księżniczką, żebym sobie sama w nocy przynosiła wodę... Wszystko powiem tacie. Kiedy proszę o szklankę wody, powinni pytać "jak dużą?". Jeszcze się przekonają, kto tu rządzi, kto rozkazuje w tym domu i kogo należy słuchać, jak tylko mu się coś zachce, i stać na baczność, i kłaniać się w pas. Nie będę o nic prosić, tylko będę rozkazywać. Powinnam była zadzwonić do Atomówek..."
― odc. Kto pod kim dołki kopie, sam w nie wpada
"Potraktuj to jako inwestycję na przyszłość. Jeżeli dzisiejszego wieczora nie zlicytuję Atomówek... to nie dam ci nawet jednego dnia spokoju!!!"
― Księżniczka do swojego ojca; odc. Zbójtlesi.
"CISZA. Słuchajcie! Ani ty przy pomocy swojej techniki, ani ty jako uosobienie zła, tylko ja jedna jestem zdolna do pokonania Atomówek. I ja to zrobię, ponieważ posiadam najpotężniejszą siłę na całym świecie: wartą gotówkę!"
― Do Mojo Jojo i Niego; odc. Zbójtlesi
"Krzycz i proś, bo mnie ciągle nie jest dość!"
― Księżniczka niedościgła w rymowaniu; odc. Zbójtlesi.
"Słuchaj no, Mona Liso od Picassa, weź sobie to swoje pyszne, zdrowe kakao, otwórz okno i wyskocz razem z nim z dziesiątego piętra. Zwalniam cię! Och... matka to potrafi człowieka wnerwić..."
― Księżniczka przez telefon; odc. Gry wojenne.
"A kto to wpadł? Atomówki...? Pozwę was za to do sądu...!"
― Do Super Mocnych Chłopaków; odc. Gry wojenne.
"Co ja słyszę? Zawiodłyście na całej linii! Co to miało być? Jakiś kompletny super anty-anty-heroizm? Nigdy was nie podziwiałam, ale teraz pokazałyście brak klasy! I od czego zacząć... To miała być praca zespołowa? To jakaś parodia, nie praca zespołowa! Poza tym nie macie żadnej koordynacji między okiem i ręką. [Przeciwnicy] Byli na wprost, tuż przed wami, a wy zupełnie nie potrafiłyście ich trafić! To nie było zachowanie godne superbohaterki. Zawiodłyście mnie i nie wiem, czy dalsza współpraca będzie możliwa! Brakuje wam umiejętności przywódczych, więc będę musiała przejąć dowództwo. Widocznie za długo jechałyście na swojej opinii... Teraz dopiero się okazało, jak radzicie sobie na polu walki. Jesteście zerowymi żołnierzami, a my, Atomówki, powinnyśmy być niezwyciężone! Jak mamy być niezwyciężone, kiedy wy nawet nie potraficie strzelić do celu? Dałam wam broń do ręki, dałam wam nieskończone możliwości..."
― Do Atomówek po przegranej bitwie; odc. Gry wojenne.

Ciekawostki Edytuj

  • Ma swojego prywatnego szofera o imieniu Jan.
  • Księżniczka sypia z pieniędzmi u boku.
  • Jej tajny superarsenał z bronią mieści się gdzieś na pustyni pod ziemią. Dowiadujemy się o tym w odcinku Gry wojenne.
  • Nazywa Atomówki Kretynówkami.
  • Inspiracją do stworzenia postaci przez Craiga McCrackena była Veruca Salt z filmu pt. Willy Wonka i fabryka czekolady[1].

Wystąpienia Edytuj

Sezon drugi Edytuj

Sezon trzeci Edytuj

Sezon czwarty Edytuj

Sezon piąty Edytuj

Sezon szósty Edytuj

Odcinki specjalne Edytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki