Fandom

Cartoon Network Wiki

Komplikacje z wyzwoleniem

1726stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Odcinek

Komplikacje z wyzwoleniem
Sezon 4, Odcinek 49
Komplikacje z wyzwoleniem.png
Oryginalny tytuł: Emancipation Complication
Premiera: 10 listopada 2006 FlagaUSA.png
18 maja 2007 FlagaPL.png
Produkcja
Kod produkcji: 410
Reżyseria: Craig McCracken
Scenariusz: Darrick Bachman
Chronologia
Poprzedni
"Bloo rządzi"
Następny
"Udawaj albo nie"
Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster
Komplikacje z wyzwoleniem (ang. Emancipation Complication) – czterdziesty dziewiąty odcinek serialu animowanego Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster, dziesiąty odcinek czwartego sezonu.

Opis odcinkaEdytuj

Kiedy Abraham Lincoln pojawia się w Domu Pani Foster, zaczyna prowadzić swój biznes i sprzedaje zmyślonych przyjaciół.

Fabuła Edytuj

SPOILER: Zawiera szczegółowy przebieg fabuły.

Pewnego dnia w szkole klasa Maksa pisze sprawdzian. Jego nauczycielka zauważa, że jednemu z uczniów podczas pisania testu podpowiada zmyślony przyjaciel i wyrzuca go do schowka. Po napisaniu pracy klasowej Maks postanawia go uwolnić.

Następnego dnia nasz bohater bierze Bloo ze sobą do szkoły. Jednak ten zakłóca spokój podczas lekcji. Nauczycielka jego też chowie do schowka. Wieczorem Blooregard kopie tunel i uwalnia się ze schowka. Maks wchodzi dzięki temu do środka, by uwolnić zmyślonego przyjaciela. Zastaje tam Małego Lincolna i Wiernego Łosia. Zaprowadza ich do domu pani Foster, jednakże tam panuje przeludnienie i nie ma dla nich miejsca. Pani Foster mimo wszystko ulega namowom i pozwala na zakwaterowanie dwóch nowych przyjaciół.

Pełen pomysłów Abraham Lincoln zostaje doradcą domu pani Foster. Gdy otrzymuje tę posadę, w związku z przeludnieniem postanawia "reklamować" przyjaciół. Wszyscy zaczynają śpiewać piosenkę. Dzieci (i nie tylko) zaczynają masowo adoptować przyjaciół, a Abraham Lincoln w tym czasie zbiera za to pieniądze, bowiem postanowił zmyślonych przyjaciół "sprzedawać". Reszta władz Domu nie ma o niczym pojęcia.

Po pewnym czasie Franka podsłuchuje rozmowę jednej "klientki", która skarży się na wysoką cenę zmyślonego przyjaciela. Gosposia wchodzi do gabinetu Pana Zająca dowiedzieć się na temat zmian w placówce. Tam widzi, że prezes domu został służbą Lincolna, a on sam i Wierny Łoś żyją w luksusach. Dziewczyna próbuje powiedzieć o wszystkim babci, lecz Łoś ją zamyka w schowku. Maks i Pan Zając po usłyszeniu głosu Franki zza drzwi, gdy próbują pomóc jej się wydostać, także tam trafiają.

Wieczorem Lincoln ma spotkanie z panią Foster. Mówi jej, że wszyscy zmyśleni przyjaciele zostali adoptowani i dom jest niemal pusty. Proponuje jej wzięcie urlopu i wyjazd na wakacje. Pani Foster idzie na górę się przygotować.

Franka, Maks i Pan Zając w tym czasie orientują się, że oprócz ich, Lincolna, Łosia i pani Foster w domu został jeszcze Bloo, objęty ochroną przed adopcją. Blooregard jednak jest zajęty grą na konsoli znalezioną w schowku nauczycielki. Ostatecznie jednak rozładowuje mu się bateria i natychmiast otwiera schowek, w którym byli uwięzieni Franka, Maks i Zając. Bloo jednak zależało na nowej baterii, która powinna była być gdzieś w schowku. Bloo w końcu dostaje od Łosia baterie.

Abraham Lincoln wyjaśnia trójce, że ma zamiar wysłać seniorkę na wakacje, ale kontrakt, który ma podpisać, to tak naprawdę przekazanie własności domu dla zmyślonych przyjaciół. Tymczasem pani Foster razem z walizką pojawia się w głównym holu. Jest przygotowana, aby wyruszyć w podróż.

Mały Lincoln daje jej kontrakt, lecz pani Foster chcąc go podpisać nie ma przy sobie długopisu. Ostatecznie Łoś daje jej Lincolna, który jest zmyślonym przyjacielem-długopisem. Pani Foster trzyma Lincolna w ręce i oświadcza, że go przejrzała i żąda oddania wszystkich pieniędzy ludziom, którzy adoptowali zmyślonych przyjaciół. Jednocześnie zmyśleni przyjaciele wracają do domu pani Foster.

Spoiler kończy się w tym miejscu.

Bohaterowie odcinka Edytuj

Główni bohaterowie Edytuj

Bohaterowie drugoplanowi Edytuj

Bohaterowie epizodyczni Edytuj

Cytaty Edytuj

  • Pani Foster: Jak ja się panu odwdzięczę?
    Abraham Lincoln: Proszę się wynieść.
  • Mianował mnie swoją pokojówką! I nazywał... Pierwszą Damą...
    • Opis: Pan Zając o Lincolnie.

Ciekawostki Edytuj

  • Oprócz samego faktu, że zmyśleni przyjaciele byli sprzedawani niczym przedmioty, to w domach, do których trafiali, byli wykorzystywani jak niewolnicy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki