Fandom

Cartoon Network Wiki

Koko

1723strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Koko
Koko
Bohater serialu
Koko
Koko.png
Informacje kontekstowe
Serial:
Pierwszy odcinek: Nowy dom Bloo
Ostatni odcinek: Bloo żegna się z Maksem
Jedyny odcinek:
Liczba odcinków:
Dubbing: Candi Milo (oryginalny)
Anna Apostolakis (polski)
Inspiracja:
Informacje ogólne
Imię i nazwisko: Koko
Przydomek: Wytworna Dredziara (odc. "Koko na gigancie")
Rasa: zmyślony przyjaciel
Płeć: Ten bohater jest płci żeńskiej. kobieta
Wiek: 14 lat[potrzebne źródło]
Stan cywilny:
Karnacja:
Kolor włosów:
Kolor oczu:
Rodzina: Adam i Douglas (dawni opiekunowie)
Przyjaciele: Adam, Douglas, Bloo, Maks, Chudy, Eduardo, Franka, Pani Foster, Goo, Yeti, Heiress, ChiChi, Rodzice Heiress, Cristy, Fluffy
Wrogowie: Księżna, Tadek, Ser, Bendy, Extremozaury
Miejsce zamieszkania:
Pochodzenie:
Alter-ego:
Specjalność:
Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster
Koko (ang. Coco) – fikcyjna postać występująca w serialu animowanym Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster, grana w polskiej wersji przez Annę Apostolakis-Gluzińską. Jedna z mieszkanek domu pani Foster i jeden z głównych bohaterów serialu.

Historia Edytuj

Historia Koko jest słabo znana w odróżnieniu od Chudego czy Eduardo. Najprawdopodobniej jej skąpe słownictwo jest związane z kokosami. Jej imię pochodzi od słów, które ciągle powtarza; nadali je Adam i Douglas – chłopcy, którzy ją znaleźli w puszczy, na nieznanej wyspie południowego Pacyfiku, podczas leżenia na hamaku i graniu na gitarze hawajskich piosenek. Wtedy przyprowadzono ją do domu pani Foster. Tam poznała Chudego, później dołączył do nich również Eduardo.

W odcinku Koko na gigancie została nauczycielką, sławną autorką bestselleru naukowego, piosenkarką reggae (Wytworną Dredziarą), panią marszałek i minister Japonii oraz modelką. Uroczyście otworzyła także zimowe igrzyska olimpijskie.

Jej twórca, który nigdy nie pojawił się w serialu, najprawdopodobniej zmarł na bezludnej wyspie.

Charakterystyka Edytuj

Koko jest jednym z najbardziej zwariowanych i dziwacznych mieszkańców Domu Pani Foster. Jedynym słowem jakie potrafi wypowiedzieć jest "koko". Potrafi również znosić kolorowe jajka z niespodziankami w środku.

Zachowanie Koko często jest zmiennie. Choć wykazuje przyjacielskie, sympatyczne relacje, bywa również zadziorna i uparta. Jest częścią "gangu" razem z Bloo, Maksem, Chudym i Eduardo, którzy stanowią grupę jej najbliższych przyjaciół. Prócz tego, jest raczej lubianą lokatorką Domu Pani Foster. W niektórych przypadkach jednak, wykazuje się złośliwością. Jednym z przykładów jest odcinek Od zbrodni do zbrodni, gdzie zostaje niesłusznie ukarana przez Pana Zająca, i w związku z tym postanawia działać. Gdy Eduardo mówi jej, że to Zając starał się ukryć marchewki i je spalić, Koko wysyła do niego list z informacją, gdzie ma na nią czekać. W zamian za "dowody zbrodni", oczekuje od niego pisemnych przeprosin.

Koko jest również znana ze swoich niekontrolowanych zachowań i wybuchów emocji. Tu przykładami mogą być rozbicie planszy szachów młotem, przez to, że przegrywała, lub nagłe zniesienie miotacza ognia w filmie Więźniowie wyobraźni i użycie go, by osiągnąć cel. Koko często także przejawia dziwaczne zachowanie, jak choćby lizanie swoich stóp czy zakochanie się w mopie Franki.

Mimo wszystko w wielu odcinkach pokazane jest, że zależy jej na przyjaciołach i często troszczy się o nich.

Pomimo skąpego słownictwa i niezwykłego zachowania, Koko okazuje się postacią mądrą i przebiegłą. Potrafiła na przykład zachęcić bogatą nastolatkę Heiress do nauki i zdobycia wykształcenia. Poza tym potrafiła nauczyć się poprawnego zachowania przy stole w odcinku Moja tak zwana żona. W odcinku Koko na gigancie, gdy opuszcza Dom Pani Foster, serią przypadków przemierza świat i osiąga sławę robiąc przeróżne rzeczy. Jednak w żadnym późniejszym odcinku nie wspominany jest jej sukces.

Jej specyficznej mowy da się nauczyć i zrozumieć. Przykładem tego są Bloo, Chudy, Eduardo, Franka, Goo czy nawet Heiress, która od początku rozumiała słowa Koko.

Wygląd Edytuj

Wygląda jak ptako-samoloto-roślina (sama Franka ją tak nazwała). Ciało ma jak kura, wyłącznie jej głowa jest długa i wąska, tak samo jak jej czerwone usta. Ma rozczochrane, zielone włosy. Jej brzuch jest biały, a plecy i skrzydła niebieskie. Ma patykowate nogi i stopy, koloru pomarańczowego.

Wystąpienia Edytuj

Sezon pierwszy

Sezon drugi

Sezon trzeci

Sezon czwarty

Sezon piąty

Sezon szósty

Gry

CiekawostkiEdytuj

  • W odcinku Koko na gigancie posądzano ją o spotykanie się z Rodem Tango.
  • W analizie postaci serialu przez Mike'a Pinsky'ego, Koko została określona jako najbardziej inteligentna osoba w serialowym towarzystwie[1].
  • "Koko" znaczy "kura" w języku esperanto.

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki