FANDOM

40px-Ambox_wikify.svg.png Ten artykuł potrzebuj więcej linków do innych artykułów, aby był zintegrowany w pełni z resztą encyklopedii.
Pomóż wzbogacić ten artykuł poprzez dodanie linków do zawartości powiązanej z treścią tego artykułu. ~lipiec 2016
Jeźdźcy smoków
Dragons: Riders of Berk
Jeźdźcy smoków logo.png
Gatunek serialu: animowany
Kraj produkcji: FlagaUSA.png Stany Zjednoczone
Oryginalny język: angielski
Liczba odcinków: 40
Liczba serii: 2
Produkcja
Produkcja: DreamWorks Animation
Reżyseria: Chris Sanders
Dean DeBlois
Emisja
Stacja telewizyjna: Cartoon Network
Polsat
Kraj oryginalnej emisji: Stany Zjednoczone
Lata emisji: 2013-2014 polska
Data premiery: 14 marca 2013 FlagaPL.png
Status: zakończony
Od lat: 7

Jeźdźcy smoków (ang. Dragons: Riders of Berk) – amerykański serial animowany stworzony przez Chrisa Sandersa i Deana DeBloisa, wyprodukowany przez DreamWorks Animation. Serial bazuje na filmie Jak wytresować smoka z 2010 roku.

Światowa premiera serialu miała miejsce 7 sierpnia 2012 roku na amerykańskim Cartoon Network. W Polsce premiera serialu odbyła się 14 marca 2013 roku na kanale Cartoon Network.

Opis fabułyEdytuj

Serial opowiada o chłopaku imieniem Czkawka, jego przyjacielu, smoku – Szczerbatku oraz grupie młodych trenerów smoków, którzy próbują zintegrować dzikie bestie z mieszkańcami wyspy Berk. Mogłoby się wydawać, że życie Wikingów z Berk i ich wcześniejszych wrogów – smoków – po wydarzeniach z Jak wytresować smoka wiedzie się spokojnie i pokojowo. Jednakże smoki ciągle pozostają dzikimi zwierzętami i to Czkawka musi sprostać nadchodzącym wyzwaniom, które nie będą należeć do prostych.

Postacie Edytuj

  • Czkawka (głosu użyczył Jay Baruchel) – nastolatek, syn Stoika Ważkiego, zakochany w Astrid; główny trener smoków w Berk. Jest przyjaźnie nastawiony do wszystkich dopóki ktoś nie zajdzie mu za skórę. Jego smokiem jest Szczerbatek z gatunku Nocna Furia.
  • Astrid (głosu użyczyła America Ferrera) – jest zakochana w Czkawce. Choć sama boi się do tego przyznać, to pokazuje to, całując Czkawkę kilka razy w filmie (2010) oraz kilka razy w niektórych odcinkach serialu Riders of Berk. Jest druga najlepsza co do umiejętności trenowania smoków. Silna, potrafiąca zadbać o siebie kobieta. Jej smokiem jest Wichura z gatunku Śmiertnik Zębacz.
  • Śledzik (głosu użyczył Christopher Mintz-Plasse) – młody wiking, który jest w stanie zapamiętać wszystkie szczegóły każdego odkrytego smoka. Głównie zachowuje się jak dziecko szczególnie w stosunku do swojego smoka Sztukomięs z gatunku Gronkiel.
  • Sączysmark (głosu użyczył Zack Pearlman) – pewny siebie, zawsze na przedzie grupy młodych wikingów. Niechętnie słucha Czkawkę, bo jest zazdrosny o jego sławę i obwinia go za wszystko, co złe się stało Zaleca się do Astrid, jednak bez powodzenia. Posiada smoka z gatunku Koszmar Ponocnik nazwanego Hakokieł, który często nie słucha jego poleceń.
  • Mieczyk i Szpadka (głosów użyczyli Julie Marcus i T.J. Miller) – brat i siostra, ciągle spędzający czas na kłótniach. Mają wspólnego dwu głowego smoka z gatunku Zębiróg Zamkogłowy zwanego Wym i Jot.
  • Stoik Ważki (głosu użyczył Nolan North) – wódz Berku i ojciec Czkawki. Jako wódz jest najsilniejszy spośród wszystkich na wyspie. Jest bardzo uparty lecz troszczy się o dobro swojego syna. W siódmym odcinku Stoik zdobywa zaufanie smoka Tornado z gatunku Gromogrzmot.
  • Pyskacz (głosu użyczył Chris Edgerly) – najlepszy przyjaciel Stoika i jednocześnie najlepszy kowal na wyspie. Jest mentorem Czkawki. Jako weteran w sprawach do walki ze smokami posiada dużą wiedzę na ich temat. Pyskacz również pracuje jako dentysta dla smoków.
  • Gruby (głosu użyczył Tim Conway) – jeden z wikingów odpowiedzialny za zbieranie jedzenia dla wioski. W przeciwieństwie do jego partnera – Wiadra – jest znacznie inteligentniejszy i bardziej odpowiedzialny.
  • Wiadro (głosu użyczył Thomas F. Wilson) – zawsze na głowie nosi wiadro. Jest prostym i bardzo uczuciowym wikingiem. Prócz bycia partnerem Grubego, Wiadro jest również malarzem.
  • Johann 'Kupczy (głosu użyczył Michael Goldstrom) – morski handlarz który od czasu do czasu odwiedza Berk.
  • Gothi – Starsza kobieta, która pełni role miejscowej szamanki. Jest niemową więc komunikuje się jedynie za pośrednictwem hieroglifów i rysowaniem na piasku.
  • Pleśniak (głosu użyczył Stephen Root) – odizolowany od społeczeństwa starzec, szukający tylko okazji by podjudzać miejscowych ludzi by usunąć smoki z wyspy. Nienawidzi smoków i Czkawki. Spiskuje razem z Albrechtem.
  • Albrecht Perfidny (głosu użyczył Mark Hamill) – przywódca wrogiego obozu i największy wróg Stoika. Próbował podbić smoczą wyspę lecz nie udało mu się dlatego przypłynął na Berk w celu znalezienia Pogromcy Smoków (którym okazał się być Czkawka). Jednakże nie udało mu się to i uciekł z zamiarem powrotu i porwania Czkawki.
  • Bestial (głosu użyczył Paul Rugg) – prawa ręką Albrechta'a.
  • Dagur Szalony – wódz Berserkerów, syn Oswalda; objął władzę po przejściu ojca na emeryturę. W przeciwieństwie do niego chce przywrócić krwawą chwałę Berserkerom. Lubi polować na smoki "dla sportu".

Smoki Edytuj

  • Nocna Furia – najrzadszy z głównych gatunków smoków w serialu. Jego jedynym reprezentantem w serialu jest Szczerbatek. Nocne Furie mają smukłą budowę ciała, trzy pary skrzydeł (na grzbiecie, przy początku ogona i na jego końcu) i ciemnoniebieskie ubarwienie, maskujące je w nocy. Mogą dowolnie chować i wysuwać swoje kły. Preferują atakowanie poprzez nurkowanie z dużą prędkością na cel i szybkie spluwanie kulą energii elektrycznej przeradzającej się w późniejszej fazie lotu w ognistą kulę. Jedynym ich znanym pożywieniem są ryby, stronią jednak (tak jak pozostałe smoki) od węgorzy. Zieje półstałą masą zapalaną ogniem acetylo-tlenowym. Szczerbatek jest przyjacielem Czkawki.
  • Koszmar Ponocnik – najbliższy typowemu wyobrażeniu smoka europejskiego, mają jednak cechy wiwerny (korzystanie ze skrzydeł zamiast przednich łap). Okazy przedstawione w filmie charakteryzują się pomarańczowo-czarnym ubarwieniem. Koszmary znane są ze zdolności samozapłonu, pozwalającej im okryć się ogniem bez widocznych oparzeń dla smoka. Zieje płonącą, podobną do napalmu substancją o ograniczonym zasięgu. Hakokieł jest przyjacielem Sączysmarka.
  • Śmiertnik Zębacz – ptakopodobny smok, cechujący się brakiem przednich łap (w przeciwieństwie do Koszmara Ponocnika, nie używa skrzydeł do chodzenia) i kolczastym ogonem, którego kolce może wystrzeliwać na odległość. Posiada martwą strefę (obszar, w którym nic nie widzi) z przodu głowy. Zieje podpalonym magnezem, co sprawia że jego smoczy oddech przypomina fajerwerki. Niebieska samica nazwana Wichura jest najlepszym przyjacielem Astrid.
  • Gronkiel – smok o rosłej budowie ciała. Dzięki sposobowi korzystania ze skrzydeł, podobnemu do kolibra, charakteryzuje się wysoką zwrotnością. Zieje stopionymi kamieniami, którymi najada się przed walką (co było pokazane w trakcie pierwszego treningu). Brązowa samica zwana Sztukamięs należy do Śledzika.
  • Zębiróg Zamkogłowy – dwugłowy smok, przypominający głową hydrę. Cechuje się zmienną skłonnością do współpracy – kiedy dwie głowy się kłócą, smok jest prawie bezbronny, jednak współpracując mogą zionąć ogniem poprzez wydychanie przez jedną głowę gazu i podpalaniem go przez drugą za pomocą iskry krzesanej zębami. Młode rodzeństwo Mieczyk i Szpadka są zaprzyjaźnieni z zielonym Zębirogiem nazwanym Jot i Wym.
  • Straszliwiec Straszliwy – jeden z najmniejszych smoków, który wydaje się być niegroźny, lecz wcale taki nie jest
  • Tajfumerang – nowo odkryty gatunek smoka przez Czkawkę i Szczerbatka. Posiada ogromne skrzydła i ciało, jednakże nie jest tak szybki jak mniejsze smoki. Podpala się i kręci w kółko przypominając fajerwerki.
  • Gromogrzmot – Morski smok z bardzo szeroką paszczą, potrafiący wystrzelić naddźwiękowym pociskiem, podobnym do tego, który używał bóg Thor. Dodatkowo może poruszać się pod wodą jak tornado. Jeden z ich gatunku Tornado został przyjacielem Stoika.
  • Ognioglista – Te smoki są małe jak ludzka dłoń lecz są w stanie rozgrzać się do temperatury zbliżonej słońcu.
  • Wrzeniec – Te wielkie morskie smoki absorbują wodę poprzez skórę. W ich żołądku jest ona podgrzewana do temperatury wrzenia a w późniejszym etapie zostaje wystrzeliwana w przeciwników dzięki czemu stapia ich skórę. Wrzeniec żyje w wodzie. Nie może długo przebywać na powierzchni, ponieważ wtedy jego ciało wysycha – jeśli całkowicie wyschnie umiera. Jego bronią jest wrząca woda.
  • Wandersmok – Przyciąga błyskawice, które potem może wykorzystać (strzela nimi). Jest symbolem Berserkerów. Pojawia się tylko w dwóch odcinkach drugiego sezonu.
  • Szepcząca Śmierć/Szeptozgon – Ma kilkanaście metrów długości. Wzdłuż grzbietu zwierzęcia ciągnie się rząd dużych, lecz ostrych i zakrzywionych szpikulców. Obrotowe zęby smoka pozwalają mu na wycinanie tuneli pod ziemią. Smok ma słaby wzrok, ze względu na to, że większość czasu spędza pod ziemią. Jego kuzynem jest Krzykozgon.
  • Krzykozgon – Jak sama nazwa mówi potrafi głośno krzyczeć, co dezorientuje smoki. Wykluwa się raz na 100 lat. Został podłożony razem z jajami Szeptozgonów w jaskini pod Berk przez Albrechta.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki