FANDOM

Gwen
GwenDairy
Informacje kontekstowe
Serial: Wyspa Totalnej Porażki
Plan Totalnej Porażki
Totalna Porażka w trasie
Totalna Porażka: Zemsta Wyspy
Totalna Porażka: Plejada gwiazd
Pierwszy odcinek: Miejsce takie sobie
Ostatni odcinek: Zrujnowany finał
Jedyny odcinek:
Liczba odcinków: 72
Dubbing: Megan Fahlenbock (oryginalny)
Beata Deskur (polski)
Inspiracja:
Informacje ogólne
Imię i nazwisko: Gwen
Przydomek: Dziwaczka
Pokręcona Gotka
Nowa Heather
Rasa: człowiek
Płeć: Kobieta kobieta
Wiek: 16 (WTP, PTP)
17 (TPwT)
18 (TP:ZW, obecnie)
Stan cywilny:
Karnacja:
Kolor włosów: czarne z zielono-niebieskimi pasemkami
Kolor oczu:
Rodzina: Brat, matka (imiona nieznane)
Przyjaciele: Cody
Cameron
Zoey
Trent
Owen
DJ
LeShawna
Mike
Katie i Sadie
Wrogowie: Heather
Ezekiel
Mal
Justin
Scott
Sierra
Jo
Chris
Duncan
Miejsce zamieszkania: Toronto, Kanada
Pochodzenie:
Alter-ego:
Specjalność: poszukiwanie przyjaciół, pisanie pamiętników
Total Drama Island PTP logo TDWT TDRIlogo Total Drama All-Stars Logo

Gwen – fikcyjna postać występująca w serialach animowanych typu reality show Wyspa Totalnej Porażki, Plan Totalnej Porażki, Totalna Porażka w trasie, Totalna Porażka: Zemsta Wyspy i Totalna Porażka: Plejada gwiazd, dubbingowana w polskiej wersji przez Beatę Deskur. Jeden z dwudziestu czterech zawodników "Totalnej Porażki" pierwszej generacji. Była uczestniczką w pierwszych trzech sezonach Totalnej Porażki.

Historia Edytuj

Wyspa Totalnej Porażki Edytuj

Historia Gwen rozpoczyna się w pierwszej części odcinka Miejsce takie sobie. Wraz z 21 innymi osobami przybyła na teren opuszczonego obozu letniego. Pojawiła się tam jako trzecia uczestniczka w programie. Początkowo była niezadowolona z przyjazdu, podarła dokumenty i chciała uciec, lecz zmieniła zdanie i postanowiła tam zostać. Później stała się członkinią drużyny "Wrzeszczących Susłów".

W drugiej części odcinka podczas wykonania pierwszej części zadania początkowo bała się skoczyć do bezpiecznej, lecz udało jej się to zrobić. Pod koniec odcinka sądziła, że obóz jest uznany za najgorsze miejsce w jej życiu, lecz postanowiła wygrać program. W trzecim odcinku programu Wielkie spanie przyznała, że drugie wyzwanie jest najbardziej traumatyczne. Rozmawiała cały czas z Trentem, żeby nie zasnąć. Była zrozpaczona, gdy chłopak nie wytrzymał słuchania historii Kanady. Ostatecznie udało jej się wytrzymać bez snu i zdobyć nietykalność.

W dwóch kolejnych odcinkach było gorzej – najpierw została trafiona przez DJ-a piłką w głowę (odc. Awantura przy grze w zbijaka), a potem była zła na Heather i zemściła się na niej używając czerwonych mrówek (odc. Niezbyt sławni). Była druga i pierwsza w kolejce po piankę. W szóstym odcinku programu Kiepskie podczas piątego wyzwania opowiedziała swoją historię, która miała miejsce w piątym odcinku programu. Podczas zadania musiała z resztą spędzić noc na drzewie przez incydent z niedźwiedziem. Rano po dotarciu do mety i usłyszeniu informacji o dyskwalifikacji "Zabójczych Okonii" za zgubienie Katie i Sadie, Gwen w nagrodę wyjechała z drużyną na zakupy. Podczas szóstego wyzwania, które miało miejsce w odcinku Czynnik fobii wytrzymała w trumnie przez pięć minut przezwyciężając fobię na bycie zakopaną żywcem.

Przez trzy kolejne odcinki było jej fatalnie – najpierw uległa w wyścigu do Wyspy Kości (odc. W górę strumienia), potem słowami "Tego już za wiele!" zrezygnowała z bycia jeleniem (odc. Paintball i polowanie na jelenia), a na końcu przygotowała płonące ciasto biszkoptowe, które się rozpadło (odc. Jeśli nie możesz znieść upału…). Była wtedy trzecia, czwarta oraz szósta i ostatnia w kolejce po piankę. W trzech innych odcinkach było coraz lepiej – najpierw wraz z LeShawną pokonała DJ-a i Geoffa w konkurencji "ślepe sanki" (odc. Komu możesz zaufać?), potem zapewniła reszcie swojej drużyny nietykalność dzięki wytrzymaniu poprzez wiszenie się do góry nogami (odc. Podstawy naprężenia), a później wygrała zawody ekstremalne (odc. Ekstremalna tortura).

Po rozwiązaniu drużyn w czternastym odcinku Drugie śniadanie obrzydzeniowości działała indywidualnie. W piętnastym odcinku programu Bez bólu nie ma gry wyeliminowała Evę, która powróciła tylko na krótko. Niestety pod koniec odcinka szesnastego Szukać i nie zniszczyć przeżyła gorycz rozłąki po eliminacji Trenta. Po kolei wyeliminowała Bridgette (zaatakował ją skunks w odcinku Ukryj się i bądź podstępny), Lindsay (która w odcinku Przednia zabawa obraziła się na Heather przeklinając ją), DJ (uciekał przed psychopatą w odcinku Hak, lina i trudne zadanie), Izzy (niechcący trafiła w Heather w odcinku Obłęd na Wawanakwa!), Geoffa (odc. Próba potrójnie uzbrojonego trójboju), Duncana (odc. Jesteśmy tam, Yeti?) i Heather (zniszczyła sobie fryzurę w odcinku Wyzywam Cię potrójnie). Została finalistką wraz z Owenem w ostatnim odcinku programu To już ostatni raz, naprawdę!. W odcinku specjalnym szukała walizki z milionem dolarów.

Plan Totalnej Porażki Edytuj

Wraz z 14 innymi uczestnikami wzięła udział w drugim sezonie programu. Została członkinią drużyny "Trzeszczących Żarów". Wyeliminowała po kolei Geoffa i Bridgette (zamiast szukać jaj całowali się), Izzy oraz Trenta. Niestety jej drużyna uległa "Zabójczym Makietom". Ostatecznie wyleciała z programu zajmując jedenaste miejsce w programie. Pojawiła się również w posumowaniach oraz w ostatnich odcinkach: Bunt w studiu i PTP Podsumowanie IV: Kto będzie milionerem?. W odcinku specjalnym uczestniczyła w wyścigu celebrytów, który udało jej się wygrać.

Totalna Porażka w trasie Edytuj

Wraz z 17 innymi uczestnikami zakwalifikowała się na Totalną Porażkę w trasie. W pierwszej części odcinka Przechadzka po Egipcie leciała z nimi do Egiptu. Została członkinią drużyny "Amazonek". W drugiej części odcinka jechała na wielbłądzie i wzięła aktywny udział w budowie łodzi. Do jej drużyny dołączyła Sierra, która była wcześniej w drużynie przeciwnej.

W każdym odcinku programu (Zakręcony czas w Japonii, Mróz w Yukonie, nie mogło być lepiej!, Spoliczkowana Rewolucja oraz Spadam w Luwrze i zero pomocy), poza odcinkami – Ukochany Broadway, Wyścig w Amazonii i Nowe dzieci Rocka, wyeliminowała wszystkich członków drużyny "Zwycięzców". Wylądowała na Jamajce, gdzie podczas pierwszej części wyzwania została na elektryzowana przez węgorza elektrycznego, lecz w samą porę uratował ją Alejandro (odc. Moja Upalna Jamajka!).

Natomiast w odcinkach Gdy widzę Londyn to... oraz Z Archiwum 52 dziewczyna wykopała również Noah i Tylera z drużyny "Chris jest naprawdę bardzo bardzo bardzo bardzo słodki". Podczas kolejnego wyzwania (odc. Piknik pod Wiszącą Skałą) zjadła kilka listków eukaliptusa, które jej zaszkodziły. Ostatecznie wyleciała z programu zajmując dziewiąte miejsce w programie. Pojawiła się również w trzecim i czwartym odcinku podsumowującym ostatnie pięć odcinków oraz w dwóch ostatnich odcinkach trzeciego sezonu – Samoloty, Pociągi, Gorące Telefony Komórkowe i Aloha, Finał!.

Totalna Porażka: Zemsta Wyspy Edytuj

Gwen odegrała również swoją rolę epizodyczną w czwartym sezonie programu. W pierwszym jego odcinku Większe, gorsze, brutalniejsze! wraz z Duncanem podczas całowania się obserwowała taniec DJ-a, Harolda i LeShawny. W odcinku Wyspa skarbów Dr. McLeana została zakopana żywcem wraz z jednym z nowych uczestników – Samem.

Totalna Porażka: Plejada gwiazd Edytuj

Wraz z 13 innymi osobami zakwalifikowała się do piątego sezonu programu. Wróciła do Totalnej Porażki, aby pogodzić się z Courtney[1]. W pierwszym odcinku Bohaterowie kontra Dranie była jednym z uczestników, którzy po wyjściu z helikoptera wylądowali na powierzchni wody. Po przypłynięciu na wyspę została umieszczona w drużynie "Nikczemnych Sępów", ku jej rozczarowaniu. Podczas pierwszego wyzwania z przerażeniem odkryła, że Alejandro po rocznym siedzeniu wyskoczył z Porażko-Miernika w wyniku jego wybuchu i zapewnił jej drużynie zwycięstwo. Wieczorem oglądała ceremonię, w której uczestniczy drużyna "Bohaterskich Chomików".

W drugim odcinku Zły lęk wraz z Duncanem, Scottem i Jo jadła śniadanie, wciąż rozmyślając nad swym obecnym statusem. Podczas zadania znalazła jeden z elementów układanki, a także odgadła iż to Big Ben był zabytkiem, którego makietę drużyna musiała ułożyć. Widziała również scenę kłótni Heather z Jo. Przez Lightninga jej drużyna przegrała wyzwanie. Otrzymała swoją drugą piankę.

Natomiast w odcinku Chroń prywatności Pijawko-Ballem podczas wyzwania partnerowała z Duncanem. Trafiła również w Camerona pijawką. Jednak jej drużyna znów uległa rywalom. Wieczorem przeżyła rozstanie z punkiem kiedy ten zamienił się z Courtney zespołem. Uczestniczyła również w jedzeniowym wyzwaniu (odc. Straszne jedzenie). Do jej drużyny przyłączył się również Cameron, który był wcześniej w drużynie "Chomików" (odc. Księżycowy obłęd).

Uczestniczyła w jajecznym wyzwaniu (odc. Hiszpańska Opozycja bez Jajecznych Ekspertów). Pojedynkowała się z Courtney podczas bokserskiego wyzwania (odc. Frajerskie uderzenia). Wzięła udział w wyścigu motorówek podczas wyzwania regatowego (odc. Wasze regaty obiektem moich żartów). Przeszkodziła Ezekielowi, który w zemście na prowadzącym porwał jego oraz innych uczestników (odc. Będziecie poszukiwać Zeeka). Bezproblemowo pokonała tor przeszkód (odc. Trafiony, zatopiony i zabity). Poradziła sobie w lodowym wyzwaniu (odc. Lody błotnistych lodziarzy).

Niestety podczas wyzwania w odcinku Odważne poszukiwanie łupów niechcący zniszczyła wizerunek prowadzącego za co została wykluczona z konkurencji. W odcinku finałowym Zrujnowany finał wraz z Cameronem, Mike'em, Zoey, Heather i Alejandro puściła balony z ośmioma uczestnikami w środku. Po zatopieniu wyspy powiedziała Mike'owi, że nie będzie ponownej gry.

Charakterystyka Edytuj

Gwen jest jedną z uczestniczek animowanego reality show. Jest cichą samotniczką, która w większości woli pozostawać w cieniu. Niekiedy, zwłaszcza w pierwszym sezonie Totalnej Porażki, wykazuje postawę agresywno-defensywną. Z czasem staje się bardziej otwarta i podczas serii angażuje się w dwa związki. Przez drugi straciła większość uzyskanych wcześniej przyjaciół, jako że uznawana była za "nową Heather". Mimo że w gruncie rzeczy nie należy do najbardziej lubianych uczestników show, nie jest złym czy 'zimnym' człowiekiem, a po prostu uważa na to z kim się zaprzyjaźnia. Prócz tego jak widzimy na wielu przypadkach, nie cierpi "luzaków", a także mody. Bez wzajemności zakochany jest w niej Cody. Ta jednak woli się raczej z nim przyjaźnić. Opiekuje się dwiema jaszczurkami: Angusem i Wampirem. Jest uczulona na eukaliptusy. Jej największą fobią jest zakopanie żywcem.

Wygląd Edytuj

TDA DIY Char Gwen

Podobnie jak reszta zawodniczek w tym m.in. Heather, Katie, Lindsay, Izzy, Zoey, Jo, Dawn i Sierra (poza Sadie i Staci), Gwen jest szczupłą dziewczyną. Jest dość niską uczestniczką. Jej cera jest beżowa w jasnej karnacji. Ma średniej długości, proste czarne włosy z zielono-niebieskimi pasemkami i usta pomalowanie turkusową szminką.

Zwykle nosi strój nawiązujący do gotyku, na który składa się z trójkolorowej bluzki (ciemna zieleń, błękit i średnia zieleń, czarno-turkusowej spódnicy, ciemnozielonych rajstop i wysokich do kolan, czarnych, skórzanych, wojskowych kozaków. Jej strój uzupełnia mały, czarny naszyjnik, który znajduje się na szyi. Podczas jednego z zadań eliminacyjnych zdarza jej się nosić strój jelenia, w skład którego wchodzą plastikowa opaska z rogami, czerwony nos i pasek z małym, jelenim ogonkiem. Natomiast na pierwsze zadanie eliminacyjne w pierwszym i jedno z zadań w trzecim sezonie oraz na kąpiel w zwycięskim i własnoręcznie zbudowanym mini basenie zakłada dwuczęściowy ciemnozielony kostium kąpielowy oraz czarne sandały.

Cytaty Edytuj

"Jeszcze raz usłyszę "ziom" i puszczę pawia."
― Gwen na temat słowa "ziom"; odc. Miejsce takie sobie
"Niezły sposób na zabicie karalucha."
― Do Duncana, po zabiciu karalucha; odc. Miejsce takie sobie
"Więc jednak dotarłam do "Finałowej Trójki". Jestem żywym dowodem na to, że złego diabli nie biorą."
― W Pokoju Zwierzeń; odc. Wyzywam Cię potrójnie
"Ja nie chcę jechać do domu."
― W obawie przed wykopaniem z programu w trybie natychmiastowym za odmowę śpiewania piosenki Leć z nami już, odc. Przechadzka po Egipcie

Ciekawostki Edytuj

  • Gwen, Dawn, Lindsay, Izzy, Ella, Scarlett oraz Samey i Amy są uczestniczkami, które noszą spódnice.
  • Gwen i Dawn są uczestniczkami, które noszą rajstopy.
  • Jest jedną z dziewięciu uczestniczek, które podczas wyzwania (m.in. w odcinku Moja Upalna Jamajka!) noszą dwuczęściowe stroje kąpielowe.
  • Jej ulubioną kapelą jest Eksplozja Mózgu Gottlieba[2].
  • Gwen oraz Sadie są jedynymi uczestniczkami, które odmówiły przyjęcia pianki – symbolu nietykalności.
  • Gothka jest jedyną postacią, o której wiadomo, że jest wychowywana jedynie przez swoja matkę.
  • Gwen jest jedyną zawodniczką pierwszej generacji, której imię zostało zmienione. Początkowo dziewczyna miała mieć na imię Heather.
  • Jej ulubiony kolor to "ciemny granat".
  • W odcinku 22 wyznała, że inaczej ma na imię niż Gwen, jednak nie zostało ono ujawnione.

Wystąpienia Edytuj

Wyspa Totalnej Porażki Edytuj

Plan Totalnej Porażki Edytuj

Totalna Porażka w trasie Edytuj

Totalna Porażka: Zemsta Wyspy Edytuj

Totalna Porażka: Plejada gwiazd Edytuj

Przypisy

Wrzeszczące Susły
CodyJustinNoahOwenTrentBethGwenHeatherIzzyLeShawnaLindsay
Trzeszczące Żarówy
DJDuncanHaroldGwenHeatherLeShawna
Amazonki
CodyCourtneyGwenHeatherSierra
Nikczemne Sępy
AlejandroCameronLightningScottCourtneyGwenHeatherJo

Więcej z Fandomu

Losowa wiki