FANDOM

Gumballa logo

Gumball "Zack" Watterson – fikcyjna postać występująca w serialu fabularno-animowanym Niesamowity świat Gumballa, tytułowy bohater kreskówki.

Charakterystyka Edytuj

Gumball jest tytułowym bohaterem serialu. Jest to niebieski kot mieszkający wraz z rodzicami, młodszą siostrą i najlepszym przyjacielem w skromnym, kolorowym mieście Elmore. Jest niepoprawnym, nie bojącym się ryzyka optymistą. Jest zakochany w Penny. Jego najlepszym przyjacielem jest Darwin.

Gumball jest zabawny, czasami złośliwy. Jest bystry i spostrzegawczy, umie orientacyjnie przygotować drogę ucieczki w razie kłopotów. Używa bogatszego słownictwa niż jego koledzy ze szkoły. Ponadto ma parę innych cech, o którym warto napisać coś więcej. Gumballa można śmiało nazwać pomysłowym – zawdzięcza to swojej dużej i bogatej wyobraźni, która raz mu się przydaje, a raz przeszkadza. Jego pomysły bywają naprawdę głupie, czasami stwarzają zagrożenie dla życia, choć są i takie które wyprowadzają bohatera z kłopotów.

Wygląd Edytuj

Gumball ma dużą głowę, 6 wąsów, lecz przez większość czasu widocznych jest tylko pięć, gdyz jego głowa jest przedstawiana pod kątem. Ma sierść koloru niebieskiego. Nosi szare spodnie i  jasnobrązowy sweter. Jak powiedziała Anais w odcinku Praca, Gumball, Nicole i Richard chodzą boso, co dotychczas było uznawane za normalne. Nie posiada rzęs.

W drugim sezonie jego głowa i wąsy są bardziej widoczne, oczy są okrągłe, a nie owalne, natomiast jego głos jest niższy.

Wybujałe ego Edytuj

Jest to czuły punkt Gumballa. Posiada tendencję do popisywania się przed innymi, ale nie jest przysłowiowym narcyzem. Jemu samemu jego poglądy i uwagi na różny temat oraz pomysły wydają się święte i najlepsze. Zazwyczaj jest jednak odwrotnie i jego przekonania wpędzają go w kłopoty. W odcinku Piknik Gumball powiedział do Darwina "co ty byś beze mnie zrobił", następnie gdy znajdowali się w Puszczy Zagłady, zjadł mapę (co wydawało mu się właściwe), poprowadził Darwina w złym kierunku, wyrzucił jego płatki dla ryb (co było ostatnia racją żywnościową) oraz namówił do zjedzenia kamienia i zapolowania na sarnę, która okazała się potworem.

Sumienie Edytuj

Gumball wiele razy popełnia jakieś błędy, o czym doskonale wiemy, zwykle jednak ogarnia go skrucha i żałuje popełnionych czynów. W odcinku Żart po załadowaniu swojego ojca na dmuchany materac i wyrzuceniu go na rzekę, najpierw przestał się śmiać, a potem zaczął żałować tego co zrobił. Próbował też naprawił stosunki z jego ojcem po tych zdarzeniach. Bardzo przejął się tym, że Richard jednak nie chciał mu wybaczyć.

Gumball potrafi przepraszać, chociaż czasami przychodzi mu to z trudem. Wtedy też na głos wyznaje, co czuje.

RelacjeEdytuj

Z DarwinemEdytuj

Gumball i Darwin – relacje

Z AnaisEdytuj

Anais i Gumball – relacje

Z PennyEdytuj

Gumball i Penny – relacje

Z tatąEdytuj

Richard i Gumball – relacje

GaleriaEdytuj

TheDVD2
Kliknij tutaj, aby zobaczyć galerię dla tego artykułu.

Ciekawostki Edytuj

  • Umie gwizdać.
  • Potrafi poruszyć każdą częścią ciała.
  • Cierpi na arachnofobię, czyli lęk przed pająkami. 
  • Potrafi grać na ukelele.
  • Pierwotnie miał być czarnym kotem, lecz decyzję zmieniono z nieznanych powodów.
  • Przejawia naturalne zachowania kotów, takich jak przenoszenie uszu i ogona, wyciąganie pazurów oraz miauczenie.
  • Ma słaby pęcherz.
  • Kiepsko łapie rzucane mu rzeczy.
  • Kłamie jak z nut.
  • Jako małe dziecko był bardzo brzydki.
  • Tina myśli, że jest jego przyjaciółką.
  • W odcinku Imię dowiedział się że jego prawdziwe imię to Zack. Na końcu odcinka zmienił imię i oficjalnie nazywał się Gumball.
  • Reaguje na laser tak jak koty.
  • Jego mama uważa go i Darwina za kunktatorów (osoby które znajdują sobie inne zajęcie zamiast wykonać pracy). Podobno odkładał przez 4 lata swoje pierwsze zdanie i nadal brzmiało ono "Zrobię to jutro".
  • Oprócz Darwina, jest to jedyna postać która pojawiła się w każdym odcinku.
  • Gumball, próbował się zmienić się w Super Saiyan'a w odc. Inni, ale dokonał to w odcinku Szkodnik.
  • Gumball i Darwin potrafią naśladować postaci z innych filmów.
  • W niektórych odcinkach jest bardzo chamski i niegrzeczny.