Fandom

Cartoon Network Wiki

Grey DeLisle

1755stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Grey DeLisle
Grey DeLisle.jpg
Imię i nazwisko: Erin Grey Van Oosbree
Podpis:
Pseudonim:
Płeć: Kobieta
Data urodzenia: 24 sierpnia 1973
Miejsce urodzenia: Fort Ord, Kalifornia, Stany Zjednoczone
Data śmierci:
Rola:
Ważne dzieła:

Grey DeLisle-Griffin (ur. 24 sierpnia 1973) – amerykańska aktorka i piosenkarka pochodzenia niderlandzkiego, norweskiego, meksykańskiego, francuskiego i irlandzkiego[1].

DeLisle otrzymała wiele ról w programach telewizyjnych, jak np. Kimiko Tohomiko w Xiaolin – pojedynek mistrzów, Sam Manson w Danny Phantom, Daphne Blake w Scooby Doo czy Mandy w Mroczne przygody Billy'ego i Mandy. W oryginalnej wersji serialu Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster dubbinguje Frankę, Księżną, Nauczycielkę Maksa, Goo, Cler, Bajdzo i parę innych postaci epizodycznych.

Wczesne życie i początki kariery Edytuj

Grey DeLisle urodziła się w Fort Ord, w Kalifornii. Jej dzieciństwo było trudne: matka była piosenkarką i muzykantką, która uzależniła się od alkoholizmu i narkotyków; ojciec był kierowcą ciężarówek z pasją do muzyki country[2]. Rodzice rozwiedli się, gdy była jeszcze młoda[3]. Została podniesiona na duchu przez babcię, Evę Flores Ruth, wokalistkę występującą razem z legendą salsy, Tito Puentem[4]. DeLisle stała się fanką gotyckich zespołów (m.in. The Cure), ale jej matka stała się nowo narodzonym zielonoświątkowcem i ustaliła ścisłe reguły, zabraniające słuchania świeckiej muzyki. Płyty należące do Grey, zawierające gotycką lub heavy metal muzykę, spalono. Zakazano jej także noszenia spodni i stosowania makijażu. W wieku 17 lat, zbuntowała się przeciwko Kościołowi Zielonoświątkowemu[5]. W końcu swoich młodzieńczych lat, zaczęła śpiewać stare utwory gospel i weszła do świata stand-up komedii, za radą bliskiego przyjaciela. Podczas rutyny w pracy, DeLisle bardzo dobrze naśladowała inne głosy i poinformowano ją, że mogłaby świetnie wdać się w roli dubbingu.

DyskografiaEdytuj

  • 2000 – The Small Time
  • 2002 – Homewrecker
  • 2003 – Bootlegger, Vol. 1
  • 2004 – The Graceful Ghost
  • 2005 – Iron Flowers
  • 2005 – Loggerheads soundtrack

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki