Fandom

Cartoon Network Wiki

Garmadon

1735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Garmadon
Sensei Garmadon.PNG
Informacje kontekstowe
Serial: Ninjago: Mistrzowie spinjitzu
Pierwszy odcinek: Tajemnice ninja
Ostatni odcinek:
Jedyny odcinek:
Liczba odcinków: 41
Dubbing: Mark Oliver (oryginalny)
Leszek Filipowicz (polski)
Inspiracja:
Informacje ogólne
Imię i nazwisko: Garmadon
Przydomek:
Rasa: człowiek
Płeć: Ten bohater jest płci męskiej. mężczyzna
Wiek: 118
Stan cywilny: żonaty
Karnacja:
Kolor włosów: siwe
Kolor oczu:
Rodzina: Pierwszy Mistrz Spinjitzu (ojciec)
Sensei Wu (młodszy brat)
Misako Garmadon (żona)
Lloyd Garmadon (syn)
Przyjaciele: Kai Smith
Jay Walker
Zane
Cole
Nya Smith
Wrogowie: wszyscy
Miejsce zamieszkania: Ninjago City
Pochodzenie:
Alter-ego:
Specjalność: nauczyciel

Garmadon - fikcyjna postać występująca w serialu animowanym Ninjago: Mistrzowie spinjitzu, dubbingowana w polskiej wersji przez Leszka Filipowicza. Starszy syn Pierwszego Mistrza Spinjitzu, brat Wu, mąż Misako i ojciec Lloyda oraz drugi nauczyciel ninja.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Garmadon urodził się jako starszy syn Pierwszego Mistrza Spinjitzu. W dzieciństwie razem z bratem mieszkał i trenował w Klasztorze Spinjitzu. Wspólnie grali również w drużynie Tygrysy ze Świątyni - Garmadon świetnie rzucał piłką, a Wu był fantastycznie celny.

Pewnego dnia podczas pojedynku katana Wu wypadła poza mury klasztoru. Garmadon widząc strach młodszego brata przed pójściem po miecz, sam po niego ruszył. Gdy sięgał po katanę został ukąszony przez małą żmiję. Jad węża napełnił młodego Garmadona ciemnością i złem. Po ukąszeniu Garmadon rozchorował się i zemdlał. Wkrótce jego ojciec znalazł go i zaniósł z powrotem do klasztoru.

Garmadon poznał Misako i zakochał się w niej. Razem z Wu nauczyli ją Spinjitzu.

Jakiś czas później Garmadon został uczniem Chena i trenował pod jego okiem razem z Clouse'em, który szybko stał się jego wielkim rywalem. Pewnego dnia Chen zaproponował im pojedynek, którego stawką była pozycja jego prawej ręki. Walkę wygrał Garmadon i to on zyskał tytuł lorda. Wkrótce obaj dyskutowali na temat rozejmu z Wężonami, który Chen miał zamiar zakończyć. Wtedy też dał Garmadonowi list miłosny od Wu skierowany do Misako, który Garmadon podpisał swoim imieniem, by nie stracić ukochanej. Po wybuchu wojny z Wężonami, Garmadon opuścił Chena i dołączył do armii swojego brata. Podczas jednej z bitw szala zwycięstwa wydawała się przechylać na stronę Mistrzów Żywiołów, jednak w wyniku zdrady Chena na rzecz Anakondowców Mistrzowie przegrali.

Gdy nadzieja wydawała się utracona Garmadon zauważył w jednej z wiosek zaklinacza węży i postanowił wykorzystać flety do walki z najeźdźcami. W ten sposób Mistrzowie wygrali wojnę, a pięć plemion Wężonów zostało uwięzionych w pięciu różnych grobowcach. Garmadon, razem z Mystake i Wu, uczestniczył w sądzie anakondyjskich generałów i wygnał ich do Przeklętej Krainy, dzięki zaklęciu z magicznej księgi.

Wkrótce Garmadon poślubił Misako i miał z nią jednego syna - Lloyda. W międzyczasie Pierwszy Mistrz Spinjitzu zmarł zostawiając cztery Złote Bronie Spinjitzu pod opieką swoich dwóch synów. Niedługo później wewnętrzna transformacja Garmadona się dokonała, a zło go pochłonęło. W rezultacie, pewnej nocy próbował ukraść cztery Złote Bronie Spinjitzu, by zmienić Krainę Ninjago na swoje podobieństwo. Wu próbował go powstrzymać i między braćmi wywiązała się walka. Kiedy Garmadon miał zadać bratu ostatni cios, został trafiony przez błyskawicę i strącony do Podziemi.

Wygnanie Edytuj

Po trafieniu do Podziemi, Garmadon spotkał grupę Skulkinów z Samukaiem na czele. Krótki pojedynek z Samukaiem zakończył się zwycięstwem Garmadona i objęciem przez niego władzy w Podziemiach.

Po latach rozpoczął realizację swojego planu. Wysłał Samukaia z grupą szkieletów do Ignacii, by ci znaleźli mapę przedstawiającą miejsca ukrycia czterech Złotych Broni Spinjitzu i porwali Nyę. Kiedy Ninja zdobyli Kosę Wstrząsów, Samukai wrócił do Lorda Garmadona, który powiedział mu, iż mimo porażki wszystko idzie zgodnie z planem. Później, gdy Ninja zasnęli w Lesie Spokoju, Garmadon przyjął postać Nyi, obudził Kaia i sprowadził go do Świątyni Ognia. Tam mężczyzna ujawnił się Kaiowi w formie cienia. Kai wyciągnął Miecz Ognia i uratował prawdziwą Nyę. By odebrać Kaiowi miecz, Garmadon stworzył grupę cieni. Zostały one jednak pokonane chwilę później przez Senseia Wu. Garmadon zbudził Smoka Ognia, jednak Wu odciął fragment skały, na którym stał i zabrał Miecz Ognia do Podziemi ze sobą.

Wtedy Garmadon przekazał Samukaiowi informację o tym i rozkazał, by ten wrócił do Podziemi. Niedługo później Wu trafił do Mrocznej Fortecy Garmadona. Tam, Garmadon najpierw posłał na niego grupę szkieletów, a później samego Samukaia. Kiedy ten pokonał Wu i zabrał mu miecz, zdradził Garmadona. Nie będąc jednak zdolnym do trzymania wszystkich czterech Złotych Broni Spinjitzu jednocześnie, Samukai został uniesiony w górę przez ich moc i wyparował, a w jego miejscu pojawił się portal, przez który Garmadon wydostał się z Podziemi i trafił do Sekretnego Wymiaru.

Wolność Edytuj

W Sekretnym Wymiarze Mroczna Magia uczyniła Garmadona silniejszym oraz zdolnym do dzierżenia wszystkich czterech Złotych Broni Spinjitzu jednocześnie.

Pod wpływem zła Edytuj

Rok Węży Edytuj

Pojawił się we śnie Zane'a w odcinku Nie ufaj wężom. Powrócił w odcinku Czas ucieka pod postacią złego Lorda.

Ostateczna bitwa Edytuj

W odcinku Atak sobowtórów stworzył złe klony czwórki ninja. Przeniósł się w czasie, aby przeszkodzić synowi w byciu Zielonym Ninja (odc. W złym miejscu, o niewłaściwym czasie). Trafił na tajemniczą wyspę, gdzie poznał Overlorda, który okazuje się być głównym wrogiem ninja(odc. Armia z kamienia). Ostatecznie został oczyszczony ze zła po pokonaniu przez syna Mrocznego Władcy (odc. Wejście mistrza).

Dalsze losy Edytuj

Reaktywacja Edytuj

Po oczyszczeniu z resztek zła przysiągł, że nie będzie walczył. W odcinku Droga milczącej pięści nauczył ninja, jak walczyć nie walcząc przy tym zupełnie. Gdy dowiedział się, że Mroczny Władca chce porwać jego syna - Lloyda, pobiegł wraz z nim do Jaskini Samuraja X. Znalazł tam samochód bojowy i pojechał wraz z synem tak daleko jak zdołają. Wieczorem wyczerpany jazdą Garmadon smacznie zasnął, a jego syn napił się wody z jeziora. Niestety Smok Nindroid zaczął atakować jego i Lloyda. Potwór jednak zaprzestał, kiedy zasilanie zostało odłączone.

W odcinku Starcie w cyberświecie przebrał się za Ninja Droida, aby przeszkodzić swojemu bratu (jako Techno Wu) w wyłączeniu zasilania podczas misji zresetowania systemu.

Turniej Żywiołów Edytuj

Charakterystyka Edytuj

Garmadon jest postacią w serialu. Jest starszym bratem Wu, mężem Misako i ojcem Lloyda oraz drugim nauczycielem ninja. Za młodu został ukąszony przez Pożeracza Światów i stał się Lordem Garmadonem. W tej bezlitosnej i złowrogiej postaci został wrogiem Senseia Wu i wojowników ninja. Dopiero gdy Władca został pokonany, Garmadon uwolnił się spod mrocznego wpływu. Nie wierzy już w żadną przemoc i skupia się na tym, by jak najlepiej wychować swojego syna, Lloyda. Trenuje swoich uczniów jako nauczyciel sztuki walki w stylu Milczącej Pięści.

Wygląd Edytuj

Jako Lord Garmadon Edytuj

Ciało Garmadona jest czarne. Tułowie ma przepasane fioletowym pasem. Ma dwie pary rąk. Na całym brzuchu są nadrukowane kości. Jego oczy są czerwone. Na jego głowie znajduje się szaro-srebrny hełm z białą kością. Nosi również zbroję.

Jako Sensei Garmadon Edytuj

Włosy Garmadona są siwe, fryzura jest taka jaką ma Lloyd. Nie ma już czerwonych oczu, widać brwi. Na twarzy można dostrzec widoczne rysy twarzy. Ma na sobie czarny strój, który okrywa szary materiał. Przepasany jest zielonym pasem, który sięga do kolan. Kolor ten pojawia się również na czarnym stroju. Jak każdy Sensei, ma przy sobie drewnianą laskę.

Galeria Edytuj

Kliknij tutaj, by zobaczyć galerię do artykułu {{{pagename:Garmadon}}}.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć galerię dla tego artykułu.

Wystąpienia Edytuj

Odcinki pilotowe Edytuj

Sezon pierwszy - Rok węży Edytuj

Sezon drugi - Ostateczna bitwa Edytuj

Sezon trzeci - Reaktywacja Edytuj

Sezon czwarty - Turniej żywiołów Edytuj

Sezon piąty - Opętanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki