FANDOM

Garfield – główny i zarazem tytułowy bohater serialu animowanego Garfield Show.

OpisEdytuj

CharakterystykaEdytuj

Garfield jest pomarańczowym kotem rasy Pers Jona Arbuckle'a. Przedstawiony jest w serialu jako leniwy, apatyczny i stroniący od wysiłku fizycznego. Kocha jeść i oglądać telewizję w ulubionym fotelu. Jego najulubieńszą potrawą jest lasagne'a, za którą jest w stanie wiele poświęcić. Oprócz tego bardzo lubi również pizzę, spaghetti i wszelkie dania włoskiej kuchni. Mimo to często je również inne rzeczy jak popcorn czy chociażby zwykłe kanapki. Znany jest z wielkiego apetytu i potrafi "wchłonąć" cały talerz jedzenia w sekundę. Wyzwaniem wręcz dla niego prawie nie do pokonania jest nie jedzenie przez godzinę. Jego ulubionym lokalem gastronomicznym jest Pizzeria u Vita. Jego leniwy charakter można zauważyć chociażby po fakcie, iż za świetny dzień uważa taki w którym na przemian jadł i spał – czyli wykonywał dwie ulubione czynności. Pomimo bycia opanowanym, zdarzają mu się wybuchy paniki czy agresji, tu często spowodowane przyjazdem siostrzenic Johna, Drussilly i Minervy, które przytulają go i przebierają, czego ten nie znosi, lub też irytującego go, Nermala. Nie toleruje wysiłku fizycznego i rezygnuje z niego kiedy tylko może. Znany jest ze swojej nadwagi, która wydaje mu się nie przeszkadzać. Garfield nienawidzi również stosowania diet, gdyż wyklucza to jego ulubione dania. Lubi i korzysta z możliwości zmuszenia kogoś innego do wysiłku. Mimo to jest również kotem inteligentnym i sprytnym. Zawsze udaje mu się zwiać hyclom i często jest proszony o pomoc przez inne koty w chwilach zagrożenia. Najlepszym tego przykładem jest odcinek Problemy, problemy, problemy. Jego mądrość nie raz pozwalała mu na wykiwanie przeciwników i uratowanie siebie lub bliskich i przyjaciół. Do tego lubi robić innym psikusy i kawały w mniej lub bardziej okrutny sposób, których ofiarami najczęściej padają listonosz Norman, którego Garfield wręcz nie znosi czy też Nermal lub Odie. Mimo wszystko widać że zależy mu na rodzinie i najbliższych przyjaciołach, gdy często ratuje ich z opresji.

Relacje z innymiEdytuj

Jon ArbuckleEdytuj

Jon jest właścicielem Garfielda i stara się dbać o dobro swojego kota. Ten jednak często nie szanuje swojego pana i uważa za pechowca i nieudacznika. Uważa go również za swojego dostarczyciela jedzenia i osobistego kucharza – sługę. Mimo to na wielu przykładach pokazane było w serialu, że zależy im na sobie i nie mogą
Garfield i jon
bez siebie żyć. Garfield wiele razy pomagał i ratował Jona. Przykładem może tu być pomoc w zaśnięciu, a potem obudzeniu się gdy ten zaczął lunatykować. Prócz tego kot uratował swemu panu życie podczas pobytu w Chinach, zakrywając mu oczy, by nie stał się złotym posągiem. Jon również kocha swojego kota co udowadnia martwiąc się o niego gdy nie ma go długo w domu, czy też wyruszając w podróż aż do Chin, gdy dowiaduje się, że tam są Garfield i Odie. Arbuckle stara się również dbać o kota, jednak w sposób, który godzi w przekonania pupila. Tu zaliczamy wielokrotne namawianie do diet, do których ten się nie stosował, a jedynie oszukiwał właściciela, czy też kąpanie zwierzaków co jakiś czas.

OdieEdytuj

GaleriaEdytuj