FANDOM

Odcinek

Fałszywy film
Sezon 3, Odcinek 36
Fałszywy film.png
Oryginalny tytuł: One False Movie
Premiera: 10 lutego 2006 FlagaUSA.png
20 czerwca 2006 FlagaPL.png
Produkcja
Kod produkcji: 310
Reżyseria: Craig McCracken
Scenariusz: Adam Pava
Chronologia
Poprzedni
"Kraina pcheł"
Następny
"Wielkie wybory"
Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster

Fałszywy film (ang. One False Movie) – trzydziesty szósty odcinek serialu animowanego Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster, a dokładnie dziesiąty odcinek trzeciego sezonu. Opowiada o tym, jak Maks zostaje wybrany przez dyrektora szkoły do nakręcenia dwugodzinnego filmu po tym, jak jego dzieło mu się spodobało. W przygotowaniu filmu pomaga Bloo, który zostaje jego reżyserem.

Opis odcinka Edytuj

Po fenomenie jednego z filmów wyprodukowanego przez Bloo, o który poprosił Maks, chłopiec zostaje zmuszony do nakręcenia drugiego, prosząc Blooregarda ponownie o pomoc.

Streszczenie Edytuj

Bloo pomaga Maksowi poprawić film na prezentację w szkole dając do niego efekty specjalne. Gdy następnego dnia twórca zmyślonego przyjaciela pokazuje swoim kolegom film, zarówno jego wychowawczyni jak i dyrektor szkoły są tak zachwyceni, że wybierają go jako uczestnika konkursu filmowego. Chłopak zostaje poproszony o nakręcenie nowego, dwugodzinnego filmu, a Bloo ponownie mu w tym pomaga. Realizacja filmu trwa parę dni. Niebieski przyjaciel potrzebuje na to pieniędzy, więc jego twórca postanawia sprzedać swoją kolekcję zabawek i antyki należące do pani Foster. Gdy dobiega końca produkcja filmu T-Rexatron Wilk-kosmita III, Prequel w czasie: Nieubłagany, Eduardo niechcący kradnie kasetę i nagrywa swój program edukacyjny, o czym dyrektor szkoły nie wie. Nadchodzi dzień premiery filmu. Maks zaprasza wszystkich na jego projekcję, a władze szkoły życzą mu powodzenia. Okazuje się, że film był przerobiony przez Bloo. Podczas projekcji filmu na ekranie pojawia się Loren, ulubienica Eduardo. Ostatecznie z powodu wykasowanego zakończenia filmu, publiczność go odrzuca i trafia pomidorami jego reżysera – Blooregarda Q. Kazoo.

Fabuła Edytuj

SPOILER: Zawiera szczegółowy przebieg fabuły.

Maks zostaje uczestnikiem konkursu Edytuj

Pewnego popołudnia Maks odwiedza dom dla zmyślonych przyjaciół z kamerą wideo; ma za zadanie zrobić film do szkoły. Spotyka swojego przyjaciela Bloo w salonie gier wideo. Nasz niebieski bohater pyta twórcę, jaki to temat prezentacji. Maks wtedy odpowiada mu, że jako temat prezentacji wybiera dom pani Foster. Jednak Bloo go krytykuje, uznając temat za nudny, i robi swoją pachą "efekty specjalne", by urozmaicić film.

Nazajutrz rano w szkole jest dzień prezentacji. Podczas prezentacji Maks zostaje wyśmiewany przez swoich kolegów. Udaje się do gabinetu dyrektora szkoły. Okazuje się jednak, że film tak podoba się dyrektorowi, że wybiera Maksa na reprezentowanie szkoły w Konkursie Filmów Uczniów Szkół Podstawowych. Tylko musi nakręcić nowy, dwugodzinny film. Bloo jest zachwycony tym faktem.

Produkcja filmu Edytuj

Eduardo ogląda swój ukochany serial, Loren poznaje świat. Jednakże Bloo przeszkadza mu w tym i pokazuje innym film, który nagrał. Efekty dźwiękowe Bloo są wkomponowane w scenę z Eduardo. Ed myśli, że ma problem z wydawaniem odgłosów z drugiej strony. Jakiś czas później w swoim studiu animacji twórca serialu, Craig McCraken (jako on sam), przegląda list od Eduardo dotyczący problemu z dźwiękiem. W tym samym czasie Bloo zostaje reżyserem i potrzebuje budżetu na realizację filmu. W związku z tym Maks sprzedaje swoją kolekcję zabawek.

Następnego dnia Bloo zatrudnia słynnych aktorów, tworzy godną podziwu scenografię i wymyślny scenariusz, które pochłaniają mnóstwo pieniędzy. Po wydaniu budżetu filmu Maks musi w inny sposób zdobyć pieniądze. Postanawia tym razem sprzedać stare antyki pani Foster. Gdy w końcu realizacja filmu dobiega końca i nadchodzi czas bankietu, Eduardo przypadkowo zauważa pozostawioną przez Bloo kasetę z filmem jego i Maksa, kradnie ją i od jej połowy nagrywa swój program edukacyjny z Loren, a inni tego nie sprawdzają.

Premiera i przegrana filmu Edytuj

Wieczorem nadchodzi dzień premiery filmu na Konkursie w kinoteatrze. Maks wita wszystkich widzów i zaprasza na premierę swojego najnowszego filmu, a publiczność, w tym pracownicy szkoły, trzyma za niego kciuki. Zaczyna się projekcja filmu pod tytułem "T-Rexatron Wilk-kosmita III, Prequel w czasie: Nieubłagany" wyreżyserowanego przez Bloo. W tym filmie pokazani są Chudy, Koko, Mały dzieciak, Eduardo w 3D. Gdy dochodzi do sceny Maksa i Bloo na rowerze, na ekranie pojawia się Loren.

Publiczność odrzuca film nakręcony przez Bloo, a jego twórca zostaje trafiony pomidorami. Następnego dnia po południu Maks jest w pokoju pani Foster i usiłuje wyjaśnić sprawę ze sprzedanymi antykami. Bloo, który jest zły na siebie, siedzi na schodach i próbuje się się dowiedzieć, dlaczego publiczność nie mogła przyjąć jego filmu. Maks mu wyjaśnia, że to dlatego, iż film nie miał zakończenia. Bloo zaczyna sobie kpić z zakończeń filmów, a w tym czasie następuje koniec odcinka.

Spoiler kończy się w tym miejscu.

Bohaterowie odcinkaEdytuj

Główni bohaterowieEdytuj

Bohaterowie drugoplanowiEdytuj

Bohaterowie epizodyczniEdytuj

Cytaty Edytuj

  • Maks: Bloo, co w tym filmie jest o przyjaźni?
    Bloo: Statek nazywa się "Przyjaźń".

Ciekawostki Edytuj

  • Maks w celu pozyskania funduszy na realizację filmu przyczynił się do kradzieży i sprzedaży na aukcji cennych antyków domu pani Foster. Co ciekawe, zakupione zostały właśnie przez panią Foster, nieświadomą kradzieży.
  • Kalendarz z przyszłości nie był podpisany datą, lecz po prostu słowem "przyszłość" (ang. future).
  • Scena, w której widać Maksa i Bloo na tle księżyca, jest nawiązaniem do sceny z filmu "E.T.".
  • W odcinku gościnnie pojawiają się Tom Hanks jako on sam oraz Craig McCracken jako sam twórca kreskówki.

Wyróżnienia Edytuj

  • Za odcinek Fałszywy film James L. Venable oraz Jennifer Kes Remington wygrali Nagrodę Annie w kategorii Najlepsza muzyka w animowanej produkcji telewizyjnej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki