FANDOM

Ed, Edd i Eddy: Wielkie kino
Film pełnometrażowy
Wielkie kino
Oryginalny tytuł: Ed, Edd n' Eddy's Big Picture Show
Premiera: FlagaPL 30 grudnia 2009
Seria:
Produkcja
Czas trwania: 84 minuty
Kod produkcji:
Reżyseria: Danny Antonucci
Scott "Diggs" Underwood
Scenariusz: Danny Antonucci
Jono Howard
Mike Kubat
Ed, Edd n Eddy logo

Ed, Edd i Eddy: Wielkie Kino (ang. Ed, Edd n' Eddy's Big Picture Show) – amerykański pełnometrażowy film animowany na podstawie serialu Ed, Edd i Eddy.

W Polsce premiera filmu odbyła się 30 grudnia 2009 roku o godz. 09:05 w ramach Świątecznego Kina Cartoon Network.

Opis fabuły Edytuj

Ed, Edd i Eddy uciekając przed resztą postanawiają odnaleźć starszego brata jednego z nich. Ich śladem podążają mieszkańcy zaułka z zamiarem pobicia naszych bohaterów za to co zrobili.

Streszczenie Edytuj

Główni bohaterowie wplątują się w wielkie tarapaty. Ich ostatni przekręt wymyka się spod kontroli. Większość zaułka zostaje zdemolowana, a jego mieszkańcy ranni. Edowie nie zdobyli żadnych pieniędzy tym przekrętem, lecz niestety wszyscy byli wściekli na dowcipnisiów i chcą pobić ich za to co narobili. Edowie opuszczają swoje domy i uciekają z zaułka nie biorąc nic przez przypadek. Eddy wpada na pomysł ucieczki do swojego starszego brata. Po drodze okazuje się jednak, że nie wie gdzie on jest. Edki rozpoczynają tułaczkę. W ślad za nimi podążają Kevin i Nazz, Rolf z świnią Wilfredem i Johnny z Deską. Jimmy i Sara zostają zaatakowani przez Ohydki. Lilka wkłada ośliniony palec do ucha Sary i zaczyna w nim grzebać po chwili Jimmy wyjawia Ohydkom powód ucieczki Edków, przez co Lilka wyciąga palec z ucha Sary. Te postanawiają uratować "swoich chłopaków".

W finale filmu Edki i mieszkańcy zaułka docierają do domu brata Eddy'ego (w wesołym miasteczku). Eddy próbuje przekonać brata, by ich "zamelinował". Okazuje się jednak, że wszystko, co Eddy do tej pory mówił o swoim bracie to kłamstwa, a sam brat znęca się nad Eddy'm. W finale brat zostaje pobity, a Eddy przyznaje się do swoich błędów. Zaułek docenia jego przemianę i wszyscy (poza Johnnym i Deską, którzy przybywają na samym końcu) postanawiają wybaczyć Edkom i zostać ich przyjaciółmi.

Ostatnie słowa, jakie padły w filmie:

  • EddyUdało się, Skarpeta! Wszyscy nas kochają, kupili nas, Chudy!
  • EddZajęło nam to tylko 130 odcinków i film, Eddy!
  • EdNo to zaśpiewajmy!

Premiery na świecie Edytuj

Państwo / Region Premiera
Skandynawia 31 maja 2009
Australia 5 czerwca 2009
Azja Południowo-Wschodnia 13 czerwca 2009
Włochy 16 lipca 2009
Ameryka Łacińska 27 września 2009
Ameryka Północna 8 listopada 2009
Polska 30 grudnia 2009

Wersja polska Edytuj

Opracowanie i udźwiękowienie wersji polskiej: Studio Sonica
Reżyseria: Jerzy Dominik
Dialogi: Joanna Kuryłko
Dźwięk i montaż: Agnieszka Stankowska
Organizacja produkcji: Dorota Furtak
Wystąpili:

LektorJarosław Boberek

Więcej z Fandomu

Losowa wiki