FANDOM

Odcinek

Dolary za towary
Sezon 5, Odcinek 54
Dolary za towary.png
Oryginalny tytuł: The Buck Swaps Here
Premiera: 18 maja 2007 FlagaUSA.png
5 maja 2008 FlagaPL.png
Serial:
Produkcja
Kod produkcji: 502
Reżyseria: Craig McCracken
Scenariusz: Charlie Bean, Craig McCracken
Chronologia
Poprzedni
"Idź Ser, idź"
Następny
"Dosyć tego szycia"
Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster
Dolary za towary (ang. The Buck Swaps Here) – pięćdziesiąty czwarty odcinek serialu Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster, drugi odcinek piątego sezonu.

Opis odcinkaEdytuj

Gdy Eduardo przypadkowo znajduje studolarowy banknot, każdy chcę go zdobyć, by kupić wymarzoną rzecz.

Fabuła Edytuj

SPOILER: Zawiera szczegółowy przebieg fabuły.

Jest wyjątkowy dzień wielkiej wyprzedaży. Pani Foster postanawia po raz kolejny wystawić kilka niepotrzebnych przedmiotów z domu na sprzedaż na pchlim targu. Towarzyszą jej Franka, Maks i czwórka zmyślonych przyjaciół: Bloo, Eduardo, Koko i Chudy, który pakuje na dach autobusu wszystkie stare rupiecie do sprzedaży. Gdy po kilku minutach nasi bohaterowie docierają na miejsce, pan Harold pokazuje, gdzie mają zaparkować autokar.

Tymczasem, gdy Chudy za namową pani Foster wyciąga wszystkie rzeczy na sprzedaż, Koko ogląda kiwający się model ptaka i chce go kupić. Zaś Bloo wraz z Maksem znajduje odpowiedni dla siebie prezent, który chciałby kupić. Jest nim model walczącej z trzema kobrami mangusty. Jednak uznaje, że jest potwornie drogi. W tym samym czasie na pchlim targu pojawia się kieszonkowiec, rabuś kradnący przechodniom portfele. Banknot studolarowy, który złodziej ukradł z portmonetki jednej z klientek na targu, przypadkowo pojawia się na zabawkach Eduardo, którymi się bawił. Wtedy fioletowy stwór zauważa banknot i zabiera go, by pokazać swoim przyjaciołom.

Nagle rozpoczyna się awantura o to, kto ma zatrzymać ten banknot. Jeden z uczestników targu zdaje sobie sprawę, że ma do czynienia z rabusiem. W międzyczasie Bloo stanowczo pragnie kupić to, co wcześniej zobaczył na targu. Maks próbuje dowiedzieć się czy ktoś zgubił banknot. Potem na jednej z wystaw chłopak odnajduje swoją kolekcję zabawek, które sam sprzedał w odcinku Fałszywy film. Radość staje się jeszcze większa, gdy Maks widzi banknot w ręce Eduardo.

Tymczasem Eduardo pyta panią Foster i Pana Zająca o radę, co trzeba zrobić z banknotem. Chudy zaś pada z sił i zostaje przygnieciony przez wielki fortepian. Zarówno pani Foster jak i Pan Zając starają się doradzić Eduardo, co zrobić z pieniędzmi. Gdy Chudy idzie prosić o lemoniadę, Franka czuje się zniesmaczona widząc egoizm przyjaciół. Rozmawia z Eduardo, że może wydać pieniądze na dowolną rzecz.

Po chwili Franka zauważa automatyczną maszynę czyszczącą i zachwycona prosi Eduardo o pieniądze. Gdy Koko usiłuje zjeść banknot, Bloo informuje fioletowego przyjaciela o promocji modelu mangusty z kobrami. W ten sposób każdy pragnie znalezionej przez Eduardo sumy. Przerażony stwór ucieka i spotyka facetów niosących wielkie lustro, po czym wpada na kobiece ubrania. Zaś wycieńczony Chudy próbuje wypić lemoniadę z podłogi. Wszyscy gonią Eduardo z pragnieniem jego pieniędzy.

Wkrótce potem Bloo kłóci się ze sprzedawcą figurki mangusty z kobrami i za jej kradzież zostaje aresztowany. Zaś Eduardo traci pieniądze i robi mu się smutno. Kilka minut później przyjaciele przepraszają go za zachowanie oraz dają mu domek dla lalek i pozostałego centa. Na koniec Eduardo wyjmuje sejf, gdzie jest dużo złota i pieniędzy. Wszyscy są tym zszokowani.

Spoiler kończy się w tym miejscu.

Bohaterowie odcinkaEdytuj

Główni bohaterowieEdytuj

Bohaterowie drugoplanowiEdytuj

Bohaterowie epizodyczniEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Aluzją do bohaterów gier Super Mario Brothers jest dwóch mężczyzn, którzy nieśli lustro.

BłędyEdytuj

  • W odcinku Fałszywy film kolekcja zabawek Maksa nazywa się Space Wars, a w tym odcinku, ten sam zestaw, nosi nazwę Rocket Wars.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki