Fandom

Cartoon Network Wiki

Dexter

1755stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Dexter
Dexter.png
Informacje kontekstowe
Serial: Laboratorium Dextera
Pierwszy odcinek: Podróż w czasie
Ostatni odcinek: Struś
Jedyny odcinek:
Liczba odcinków: 225
Dubbing: Christine Cavanaugh (oryginalny)
Joanna Wizmur (polski)
Inspiracja:
Informacje ogólne
Imię i nazwisko: Dexter
Głąbster (odc. Moja siostra jest moją mamą)
Przydomek: Dext
Rasa: człowiek
Płeć: Ten bohater jest płci męskiej. mężczyzna
Wiek: 10 lat
Stan cywilny:
Karnacja:
Kolor włosów: rude
Kolor oczu:
Rodzina: Dee Dee (siostra)
Mama Dextera i Dee Dee (matka)
Ojciec Dextera i Dee Dee (ojciec)
Dziadek Dextera i Dee Dee (dziadek)
Przyjaciele: Małpa Dextera
Charlie
Wrogowie: Mandark
Miejsce zamieszkania:
Pochodzenie:
Alter-ego: Dexter Barbarzyńca
Specjalność: naukowiec
Laboratorium Dextera

Dexter – postać fikcyjna występująca w serialu animowanym Laboratorium Dextera, grana w polskiej wersji przez Joannę Wizmur. Jest tytułową postacią serii oraz właścicielem tajnego laboratorium.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

O przeszłości Dextera możemy się dowiedzieć niewiele z trzeciego epizodu dziewiętnastego odcinka serialu Więźniowie laboratorium. Można zaobserwować, jak od urodzenia tworzył swój pierwszy wynalazek. Gdy mały geniusz ucinał sobie drzemkę, obudziła go jego starsza siostra Dee Dee, która niechcący nacisnęła niewłaściwy przycisk.

Obecne życie Edytuj

Właściwa historia bohatera rozpoczyna się w odcinku Podróż w czasie. W tym odcinku przypadkowo stworzył potwora i został przez niego zjedzony. W odcinku Wielka Siostra próbował przywrócić swojej siostrze właściwy wzrost. Zgłosił się do Chluby Narodu jako kandydat na jego pomocnika (odcinek Gwiezdni pomocnicy). Pojedynkował się z Dee Dee i kolegami w grze karcianej (odcinek Dexter kontra Dee Dee). Nie wierzył siostrze, że znaleziony żółwik jest ptakiem (odcinek Techno Żółw). Wyruszył na poszukiwanie Charliego, który mu uciekł w znalezieniu kóz do jedzenia (odcinek Kozi wampir).

Pomógł Dee Dee w walce z młodszą siostrą Mandarka (odcinek Rywalka Dee Dee). Co noc zamieniał się w klauna z powodu śladu po szczęce (odcinek Śmiech). Zbudował satelitarny wywabiacz plam, aby pozbyć się śladu ze swojego fartucha (odcinek Satelitarny wywabiacz plam). We śnie stał się wojownikiem zwanym Dexter Barbarzyńca (odcinek Dexter Barbarzyńca). Zakochany był w Marcelince (odcinek Ból natchnienia). Historię Dextera zamyka wyprawa do ZOO (odcinek Struś).

Charakterystyka Edytuj

Dexter jest tytułową postacią w kreskówce. Jest dziesięcioletnim chłopcem, twórcą i właścicielem laboratorium. Tworzy wynalazki, eksperymenty, roboty i doświadczenia naukowe. Nie lubi, gdy jego starsza siostra Dee Dee mu w tym przeszkadza i psuje jego dzieła poprzez naciśnięcie niewłaściwych przycisków. Jest również oczkiem w głowie rodziców. Prawdopodobnie jest czwartoklasistą w podstawówce. Jego zwierzątkiem laboratoryjnym jest małpka, jego rywalem zaś – Mandark. W oryginalnej wersji językowej po angielsku mówi z dziwacznym akcentem, podobnym do rosyjskiego.

Wygląd Edytuj

Dexter jest niskiego wzrostu. Jego włosy są krótkie i rude w marchewkowej tonacji. Zawsze chodzi ubrany w biały fartuch, fioletowe gumowe rękawiczki i czarne lakierki. Jego strój uzupełniają okulary, których prawie nigdy nie zdejmuje.

Cytaty Edytuj

"Omelette du fromage..."
― odc. Dziura w serze
"Dee Dee jest ogórem, taaa...! Dee Dee debil, Dee Dee debil, Dee Dee debil..."
― odc. Moja siostra jest moją mamą

Wystąpienia Edytuj

Sezon pierwszy Edytuj

Sezon drugi Edytuj

Odcinek niedopuszczony do emisji Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki