FANDOM

Odcinek

Czynnik fobii
Sezon 1, Odcinek 7
WTP S01 E07 Czynnik fobii
Oryginalny tytuł: Phobia Factor
Premiera: 12 sierpnia 2007 FlagaKanada
9 października 2008 FlagaPL
Serial: Wyspa Totalnej Porażki
Produkcja
Kod produkcji: 107
Reżyseria: Todd Kauffman
Mark Thornton
Scenariusz: Shelley Scarrow
Chronologia
Poprzedni
"Kiepskie"
Następny
"W górę strumienia"
Total Drama Island

Czynnik fobii (ang. Phobia Factor) – siódmy odcinek serialu animowanego typu reality show Wyspa Totalnej Porażki. W tym odcinku zawodnicy zmierzą się z fobiami, na które cierpią od lat dziecinnych.

Opis odcinka Edytuj

Katie już nie bierze udziału w programie. Dalszą grę o 100 tysięcy dolarów kontynuuje 17 obozowiczów. Tym razem ich zadaniem jest przezwyciężenie fobii u każdego z nich.

Streszczenie Edytuj

Zadaniem pozostałych 17 uczestników jest walka z fobiami, na które cierpią od dzieciństwa. Swoje fobie przezwyciężają Beth, Heather, Trent, Gwen, Owen, Izzy i Lindsay z drużyny "Wrzeszczących Susłów" oraz Duncan, DJ i Sadie z drużyny "Zabójczych Okoni". Siódemce pozostałych zawodników nie udaje się zwalczać swojej fobii, w tym również Courtney, która wciąż się boi zielonej galaretki. Wynikiem 7-3 dla "Susłów" kończy się dzisiejsze wyzwanie. Wieczorem podczas kolejnej ceremonii z piankami zagrożonymi osobami są Courtney i Tyler. Wszystko wskazuje na to, że Courtney dostaje ostatnią piankę. Zaś przegłosowany Tyler opuszcza program nie wiedząc, że za nim chodzą kurczaki, których panicznie się boi.

Fabuła Edytuj

SPOILER: Zawiera szczegółowy przebieg fabuły.

Rozmowa na temat fobii Edytuj

W obozie letnim jest wieczór, a w Porcie Wstydu siedzi biedna Sadie i płacze po eliminacji Katie. Bridgette próbuje ją pocieszyć. Wyjaśnia jej, że Katie chciałaby, żeby była silna i kontynuowała walkę o główną wygraną bez niej. Jednak załamana dziewczyna odmawia akceptacji. Bridgette odczepia swoją koleżankę od deski portu. Gdy obie wracają do siedzącej przy ognisku drużyny "Zabójczych Okoni", podchodzi do nich drużyna "Wrzeszczących Susłów" ze swoimi zakupami. Mówią reszcie, że ich domek został zagazowany przez Owena i teraz się wietrzy.

Uczestnicy zaczynają się zwierzać ze swoich fobii: Courtney mówi, że od wieku przedszkolnego boi się zielonej galaretki, Tyler przyznaje się, że boi się stada kurczaków. Z kolei Beth boi się kąpieli z basenie pełnym robali, Harold – wojowników ninja, a Heather – zapasów sumo. Gwen z kolei najbardziej nie lubi być zakopana żywcem, a Lindsay zaś przyznaje się, że boi się chodzić po polach minowych. Owen i Izzy oznajmiają każdemu, że nienawidzą wysokich lotów i pobytu w samolocie. Z kolei Geoff boi się gradu, Bridgette – zostać w lesie sama, Sadie – okropnych peruk, Cody – rozbroić bomby, Duncan – figurki Celine Dion, a Trent – mimów.

Nowe zadanie i pierwsze punkty dla "Susłów"Edytuj

Nazajutrz, podczas gdy obozowicze jedzą śniadanie, Chris ogłasza kolejne wyzwanie. Dzisiejszym wyzwaniem jest "Zmierzenie się z fobiami". Wyjaśnia jego zasady: Uczestnicy muszą się zmierzyć ze swoimi fobiami w jak najkrótszym czasie. Zespół, który wygra ze swoimi fobiami, zapewni sobie nietykalność. Wszyscy są na niego wściekli. LeShawna, która cierpi na pająkofobię, pyta prowadzącego, czy to jest gorsze od jedzenia śniadania. Chris wzywa do pojedynku z zapaśnikiem sumo w amfiteartrze Heather, która opluwa Trenta w twarz napojem. Później mówi Gwen, że spotka się z tonami piasku. Prosi również szefa kuchni o podanie Tylerowi upieczonego kurczaka. Gdy chłopak kroi, znajduje w nim żywego kurczaka, który go straszy.

Rozpoczyna się wyzwanie. Pierwsza zaczyna Beth. Jej zadaniem jest zanurzyć się w basenie pełnym robaków. Podczas tego zadania zjada kilka z nich. W ten sposób udaje się przezwyciężyć swoją fobię. Drużyna "Susłów" prowadzi 1-0. Lindsay i Sadie mają za zadanie spędzić cały dzień z obrzydliwymi perukami. Owen i Izzy muszą przelecieć się samolotem, jednak zaczynają krzyczeć ze strachu. W łazience, gdy Harold otwiera drzwi, atakuje go trzech wojowników ninja. Chłopak wyjmuje swoje nunchaku i zaczyna nim wymachiwać. Jednak uderza się nim w głowę i ląduje w toalecie.

LeShawna ma za zadanie przezwyciężyć fobię na pająki. Gdy pojawia się szef kuchni w kostiumie pająka, wycofuje się. Zadaniem Heather jest pojedynek pomiędzy nią i zapaśnikiem sumo. Dziewczyna szybko zwija się w kłębek, a zapaśnik potyka się o nią i spada ze sceny. Drużyna "Susłów" prowadzi 2-0. Zadaniem Bridgette jest spędzić w samotności cały dzień. Jednak przeszkadza jej w tym pręgowiec, którego udaje jej się przestraszyć. Zadaniem Gwen jest spędzić pięć minut w szklanym pudle zakopanym pod ziemią. Trent daje jej walkie-talkie do ręki, mieć stały kontakt. Pudło się zamyka i Gwen zostaje zasypana pod ziemią.

Pierwsze punkty dla "Okoni" i kolejne punkty dla "Susłów" Edytuj

Tymczasem DJ ma za zadanie zwalczyć lęk przed wężem. Początkowo się go boi, jednak się nie poddaje się i podrzuca węża do góry. Lecz drużyna "Susłów" prowadzi 2-1. W drugiej minucie zadania Gwen radzi sobie ze swoją fobią cały czas się komunikując z Trentem. Chłopak oznajmia jej, że od małego boi się mimów. Nagle za jego plecami pojawia się mim. Na jego widok Trent zaczyna krzyczeć i ucieka gubiąc walkie-talkie. Zadaniem Cody'ego zaś będzie rozbrojenie bomby w ciągu dziesięciu minut. Trent dalej zwalcza swoją mimofobię. Zaś zadaniem Duncana jest przezwyciężenie fobii na figurkę Celine Dion, dzięki czemu obie drużyny remisują.

Trent nadal ucieka przez mimem, biegnie przez Port Wstydu i wskakuje do wody. A w dodatku powstrzymuje mima od skoku za nim, bo inaczej zniszczy sobie makijaż. Mim odpuszcza, a Trent zdobywa kolejny punkt dla drużyny "Susłów". Na plaży Geoff leży na leżaku kiedy nagle pojawia się chmura, z której pada grad. Chłopak ucieka z krzykiem, a chmura wciąż leci nad nim. Okazuje się, że to Chris kierował chmurą. Całą scenę widzi Trent, który jest przemoczony. Przez rozmowę z prowadzącym jest przerażony tym, że minęło pięć minut i prawie zapomniał o Gwen, więc obaj idą ją odkopać.

Tymczasem Bridgette siedząc w lesie jeszcze przez cztery godziny słyszy odgłos eksplozji. To samo słyszą Chris i Trent podczas odkopania Gwen. Okazuje się jednak, że to był Cody, który nie zdążył rozbroić bomby przed upływem czasu i wystraszył swoim wyglądem Bridgette. W tym samym czasie, Trentowi udaje się w końcu odkopać swoją dziewczynę, której udało się przezwyciężyć swoją fobię. Ta mówi, że jest w porządku, i ze wściekłości wyrzuca na Trenta swoje walkie-talkie. Wynikiem jest 4-2 dla drużyny "Susłów". Kolejne punkty zdobywają również: Owen i Izzy, którym udało się przezwyciężyć fobię podczas lotu samolotem oraz Lindsay i Sadie, które spędziły z perukami cały dzień. Drużyna "Susłów" prowadzi 7-3.

Czwarte zwycięstwo "Susłów" i eliminacja Tylera Edytuj

Tyler ma za zadanie siedzieć w zagrodzie z kurczakami przez trzy minuty. Jednak nie wytrzymuje tego i szybko wychodzi z zagrody. Zaś Courtney ma za zadanie wskoczyć do basenu wypełnionego zieloną galaretką. Bonusem są trzy dodatkowe punkty. Jednak dziewczyna odmawia skoku, dzięki czemu drużyna "Okoni" znów przegrywa wyzwanie. Natomiast drużyna "Susłów" w nagrodę otrzymuje nietykalność. Po kolejnym zwycięstwie Owen siedzi na galaretce i cieszy się z tego.

Wieczorem podczas eliminacji przy ognisku wszyscy otrzymują swoje pianki, tylko Bridgette otrzymuje przedostatnią piankę. Osobami zagrożonymi zaś są Courtney i Tyler. Ostatecznie ostatnia pianka trafia w ręce Courtney, a Tyler udaje się do Portu Wstydu, gdzie czeka na niego Łódka Przegranych. Za nim idą kurczaki, których się boi. Lindsay mówi mu, że wszystko będzie dobrze, a w dodatku nazywa go "Taylor". Jednak dziewczyna poprawia się. Na koniec całuje się i żegna się z ukochanym.

Spoiler kończy się w tym miejscu.

Uczestnicy Edytuj

Wrzeszczące Susły Edytuj

Zabójcze Okonie Edytuj

Wyzwanie Edytuj

Zadanie do wykonania: Zmierzenie się z fobiami
Zwycięska drużyna: Wrzeszczące Susły
Nagroda: Nietykalność
Przegrana drużyna: Zabójcze Okonie
Powód przegranej: Courtney odmówiła skoku do basenu z zieloną galaretką
Osoba zagrożona: Courtney
Wyeliminowany uczestnik: Tyler

Galeria Edytuj

Lęk przed konkurencją
Kliknij tutaj, aby zobaczyć galerię dla tego artykułu.

Ciekawostki Edytuj

  • Ten odcinek programu swoim oryginalnym tytułem nawiązuje do programu Fear Factor – Nieustraszeni.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki