Fandom

Cartoon Network Wiki

Czołówka Domu dla zmyślonych przyjaciół pani Foster

1726stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Czołówka serialu
Intro DDZPPF.png
Informacje główne
Wykonawca: James L. Venable
Gatunek: psychodeliczny ragtime
Długość: 1:00
Wideo
Foster's home for imaginary friends - Opening track01:00

Foster's home for imaginary friends - Opening track

Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster
Zapis nutowy melodii DDZPPF.png

Zapis nutowy

Czołówka (intro, melodia przewodnia) serialu Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster – pierwszy raz została ukazana w odcinku Nowy dom Bloo, rozpoczynającym pierwszy sezon serialu. Od tego czasu, to intro rozpoczyna każdy odcinek z wyjątkiem odcinka Poszukiwany Chudy, Zagubiony Mikołaj, Koszmar na Wilson Way i Więźniowie wyobraźni, które mają oddzielne, własne czołówki. Trwa jedną minutę. Autorem jest James L. Venable, który wykonał muzykę do serialu na prośbę McCrackena. Venable skomponował także ścieżkę dźwiękową dla seriali Mighty B, Atomówki czy też Samuraj Jack. McCracken, jako że był miłośnikiem psychodelicznej muzyki z lat 60. XX wieku, zaproponował Venable'owi stworzenie kompozycji "psychodelicznego ragtime'u". Ścieżka dźwiękowa do serialu jest połączeniem dźwięków pianoli, melotronu, starożytnych instrumentów oraz wibrafonów z lat 60. XX wieku. Cechuje ją szybkość i dynamizm.

W 2005 roku została nominowana (wraz z całym motywem muzycznym serialu) do nagrody Emmy.

Pod względem graficznym, czołówka ma dwie wersje: pierwszą, dla 1-4 sezonu oraz drugą, dla sezonu 5-6. Różnią się niewielkimi detalami.

Opis fabularny Edytuj

Na początku czołówki pojawia się białe tło, na którym rysowany jest (aluzja do rozwinięcia fabuły, wyobrażenia serialu, etc.) dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster, ogromna wiktoriańska rezydencja wśród drzew. Gdy już placówka i otoczenie się "urzeczywistnia", widać Maksa, który wbiega do przytułku. Biegnąc po schodach, spotyka Chudego, Eduardo i Koko. Razem z nimi mija Frankę, panią Foster oraz pana Zająca – najważniejsze trio w administracji domu dla zmyślonych przyjaciół. W końcu trafia na swojego najlepszego przyjaciela, Bloo, który znudzony, czeka na swego twórcę. W pomieszczeniu cały "gang" rozpoczyna zabawę, aż kamera zbliża się do obrazu, na którym widnieje logo serialu (i jednocześnie przytułku).

Czołówki okazjonalneEdytuj

Zagubiony Mikołaj Edytuj

Czołówka odcinka specjalnego
Zagubiony Mikołaj logo DDZPPF.jpg
Informacje główne
Odcinek: Zagubiony Mikołaj
Wykonawca: James L. Venable
Wideo
Czołówka do odcinka Zagubiony Mikołaj wykonana jest w zimowo-świątecznym stylu. Na tle nieba i spadających płatków śniegu pojawia się białe logo serialu oraz napisy informujące o reżyserze i tytule odcinka. Melodia stonowana jest w kolędowym, bożonarodzeniowym klimacie.

Poszukiwany Chudy Edytuj

Czołówka odcinka specjalnego
Poszukiwany Chudy logo DDZPPF.png
Informacje główne
Odcinek: Poszukiwany Chudy
Wykonawca: James L. Venable
Wideo
Czołówka do odcinka Poszukiwany Chudy przedstawia bezchmurne niebo. Pojawiają się na nim logo serialu w niebiesko-czerwonej kolorystyce oraz czerwony napis o reżyserze, a także tytuł odcinka.

Koszmar na Wilson Way Edytuj

Czołówka odcinka specjalnego
Koszmar na Wilson Way logo DDZPPF.png
Informacje główne
Odcinek: Koszmar na Wilson Way
Wykonawca: James L. Venable
Wideo
Czołówka do odcinka Koszmar na Wilson Way ukazuje księżyc wieczorem, w halloweenowy wieczór. Pojawia się wówczas pomarańczowo-czarne logo serialu (pomarańczowy jest nawiązaniem do dyni, jednego z symbolów Halloween) oraz pomarańczowe napisy, w tym tytuł odcinka.

Więźniowie wyobraźni Edytuj

Czołówka odcinka specjalnego
Więźniowie wyobraźni logo DDZPPF.png
Informacje główne
Odcinek: Więźniowie wyobraźni
Wykonawca: James L. Venable
Wideo
Czołówkę poprzedza scena pewnej rodziny ciemną, deszczową porą. Matka ściska syna, a ojciec postanawia oddać zmyślonego przyjaciela w pudełku. Potem ukazuje się księżyc na niebie, a na nim logo serialu, w normalnej, oryginalnej kolorystyce. Po nim następują czarne napisy, tytuł odcinka i informacja o reżyserze.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki