Fandom

Cartoon Network Wiki

Czołówka Atomówek

1739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Disambig.png Ten artykuł dotyczy czołówki oryginału. Zobacz też: Czołówka Atomówek (2016).
Czołówka Atomówek
Atomówki - czołówka.jpg
Informacje główne
Serial: Atomówki
Wykonawca: James L. Venable
Gatunek: rock
pop
Długość: 01:00
Wideo
Polska wersja:
Atomówki czołówka pl01:08

Atomówki czołówka pl

Oryginalna wersja:
Powerpuff Girls - Theme (HQ)01:04

Powerpuff Girls - Theme (HQ)

Wersja w nowej animacji (2009 rok, dla odcinka Atomówki rządzą!):
The Powerpuff Girls Rule!!! Intro01:03

The Powerpuff Girls Rule!!! Intro

Atomówki

Czołówka (intro, motyw przewodni) serialu Atomówki – po raz pierwszy została użyta w odcinku Wygląd zewnętrzny, rozpoczynającym pierwszy sezon serialu. Od tego czasu, ta animacja rozpoczyna każdy odcinek serialu z wyjątkiem odcinka Atomówki – Taneczne rewolucje, który ma skróconą wersję czołówki. Czołówkę cechuje dynamizm i szybkość. Autorem muzyki do czołówki jest James L. Venable. Czołówka jest wykorzystywana we wszystkich sezonach.

Do odcinka Atomówki rządzą! użyto lekko zmienionej graficznie czołówki, która od oryginału różni się zaledwie niewielkimi detalami i została stworzona z użyciem Adobe Flash.

Opis fabularny Edytuj

Na początku pojawia się zarys postaci profesora Atomusa umieszczającego cukier, słodkości i różne śliczności w naczyniu z zamiarem stworzenia idealnych dziewczynek. Podczas połączenia składników, naukowiec rozbija naczynie, z którego do mieszanki dostaje się Związek X. Następuje wielki wybuch. Po ocknięciu się profesor odkrywa, że w wyniku eksplozji narodziły się Atomówki o imionach Bójka, Bajka i Brawurka. Dziewczynki pojawiają się na tle serca i przybierają charakterystyczną pozę. Następnie widzimy, jak Atomówki lecą ratować świat. Potem widzimy grupę wrogów takich jak Mojo Jojo, Gangreniacy i Super Mocne Chłopaki. Później oglądamy scenę walki dziewczynek z wrogami. Na koniec pojawia się logo serialu i nazwisko jego twórcy.

Tekst przewodni Edytuj

W tle czołówki słyszymy głos Narratora opisującego przygody Atomówek. Jego słowa brzmią tak:
Cukier, słodkości i różne śliczności. Oto składniki, które wybrano do stworzenia idealnych dziewczynek. Ale profesor Atomus przypadkowo dodał do mieszanki jeszcze jeden składnik: Związek X! I tak narodziły się Atomówki! Światowej sławy i o nad przyrodzonej sile, Bójka, Bajka i Brawurka, postanowiły poświęcić życie walce ze złem i występkiem!.

Bohaterowie pojawiający się w czołówce Edytuj

Dobrzy Edytuj

Źli Edytuj

...i inni wrogowie

Czołówki okazjonalne Edytuj

Czołówka Atomówek – Tanecznych rewolucji
Atomówki - czołówka CGI.jpg
Informacje główne
Serial: Atomówki
Odcinek: Atomówki – Taneczne rewolucje
Wykonawca: James L. Venable
Gatunek: pop
Długość: 00:35
Wideo

Czołówka jest podobna do oryginalnej, ale jest skrócona. Cały odcinek, jak i czołówka, są wykonane w zupełnie innym stylu animacji, więc praktycznie wszystko się różni poza tłem fabularnym. Widzimy profesora Atomusa umieszczającego w misce cukier, słodkości i różne śliczności z zamiarem stworzenia idealnych dziewczynek. Mieszając, naukowiec rozbija naczynie, a z niego dostaje się do mieszanki Związek X. W wyniku wybuchu rodzą się Atomówki, które później pojawiają się na tle serca. Następnie widzimy je lecące do nieba. Na koniec pojawia się logo i nazwisko twórcy, który nie bierze już udziału w produkcji.

Ciekawostki Edytuj

  • Kilka scen w czołówce nawiązuje do serialu z lat 60-tych o Batmanie.
  • W polskiej wersji językowej jest mowa o "idealnych dziewczynkach", mimo iż w oryginale wspomniano tylko o jednej idealnej dziewczynce.
    • W czołówce do Whoopass Stew! idealna dziewczynka jest nawet ukazana.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki