FANDOM

Ciasteczka Fosterki
613-0042.jpg
Typ: jedzenie
Wystąpienia
Pierwszy odcinek: Sławny na cały świat
Ostatni odcinek: Bloo żegna się z Maksem
Liczba wystąpień: 3
Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster

Ciasteczka Fosterki – rodzaj ciastek, które pojawiają się w serialu Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster. Występują w trzech odcinkach: Sławny na cały świat, Słodki interes i Bloo żegna się z Maksem. Pani Foster piecze je jeszcze od czasów, kiedy Franka była małym dzieckiem. Co więcej, wnuczka jest od nich uzależniona. Pieczone są jednak tylko raz w roku, ponieważ gdyby były pieczone częściej, nie byłyby rarytasem.

"Kupujcie genialne łakocie, które naród połyka w locie. Czekoladowe cuda godne nawet wielkoluda, z pieca wypadają i dioksyn nie zawierają!"
― slogan reklamowy wymyślony przez Bloo

Opis Edytuj

Ciasteczka wyrobu pani Foster są ciastkami z kawałkami czekolady ułożonymi na wierzchu. Mają kształt małych, okrągłych krążków. Pieczone są w 250 stopniach Celsjusza przez 20 minut. Ciastka nie zawierają w sobie cukru. Składniki to m.in. lukrecja, mąka, jajka, kawałki czekolady i esencja waniliowa.

Historia Edytuj

Stoisko z ciastkami.png

Stoisko

Wszystko zaczęło się od tego, że w domu pani Foster zaczął przeciekać dach. Bloo, który chciał zdobyć pieniądze na nowy dach domu, postanowił sprzedawać lemoniadę. Pani Foster w podzięce za jego dobre chęci upiekła mu swoje ciastka. Ciasteczka szybko zaczęły być rozchwytywane przez klientów. W ten sposób Bloo i Maks wpadli na pomysł sprzedawania ich pod marką Potrójnie czekoladowych ciasteczek Fosterki po 5 dolarów za sztukę, na stoisku pod domem pani Foster. W pewnym momencie jednak dowiedzieli się od Franciszki, że Foster piecze ciastka tylko raz w roku. Blooregard, który marzył o wielkim interesie, nie mógł przyjąć tego do wiadomości.

W nocy, Bloo postanowił z Chudym, Eduardo i Koko ukraść przepis na ciastka z sejfu w gabinecie pana Zająca. Obiecał przyjaciołom część zysków ze sprzedaży. Na kradzieży przyłapał ich Pan Zając. Oświecony ideą zostania prezesa sławnych ciastek mimo wszystko dał Blooregardowi przepis.

Zaczęła się masowa produkcja w kuchni przytułku. Do działania zaangażowano większość lokatorów. Zamówienia szły z całego świata. Jednak w szybkim czasie pani Foster zorientowała się, że ciastka były według jej przepisu. Bloo postanowił zawrzeć kontakt z Madame Foster na prawo do przepisu, nazwiska i jej wizerunku (obowiązujące na terenie całego wszechświata).

Stoisko z ciastkami było otwierane o godzinie dziewiątej rano. Logotyp firmy był podobny do logo domu pani Foster z napisem Foster's Famous Cookies, lecz w różowym tle. Ciastka były pakowane w pudełka w różowym kolorze.

25-0022.jpg

Franka w swoim pokoju sam na sam z ciasteczkami

"Ja przestać jeść ciastka takie dobre, słodkie ciastka...? NIGDY! Ciastka to przyjaciele. Trzeba się poddać mocy czekoladowych ciastek! Uwielbiam je od dziecka... ona mi zawsze żałowała! Chcę więcej, tyle ile się da! Nie odbierzesz mi nawet ty, o nie!"
― Franka w trakcie obsesji

Blooregard był szefem i założycielem firmy (jednocześnie to on zaczął najwięcej zyskiwać na całym interesie), Pan Zając prezesem przemysłu ciastkowego, zaś Maks sprzedawcą na stoisku. U innych warunki pracy były znacznie cięższe i tym faktem przejmował się tylko Maks. Pracujący w kuchni nie mieli w ogóle przerwy dla siebie. Z czasem popularność wyrobów spadła, smak się pogorszył, gdyż zaczęło brakować "uczucia". Bloo jednak w ogóle nie zdał sobie sprawy ze słów klientów i zadecydował o stworzeniu czegoś nowego, ciastek z charakterem. Wówczas firma zaczęła oferować:

  • przejrzyste ciastka
  • ciastka z sześcioma warstwami czekolady
  • zwijki ciastkowe (w wygodnej formie stwardniałej pasty zawiniętej w celofan; dostępne w trzech smakach: tradycyjnym, serowym i wiejskim)
  • gadżety Fosterki (koszulki, zdjęcia, lalki, czapki, breloki, telefony, etc.)

Interes i tak zaczął spadać. Szef zaczął ograniczać koszty i robić cięcia w zatrudnieniu. Ostatecznie w firmie został sam (Maks odszedł, Piecyk musiał zostać, a reszta została zwolniona).

Niebieski zmyślony przyjaciel nie miał bladego pojęcia jak się piecze ciastka, aż w końcu spalił cały dom. W końcu na całym interesie najlepiej wyszła pani Foster, której Bloo musiał spłacić 20 tysięcy dolarów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki