FANDOM

Chris McLean
ChrisIntroduce1stSeason
Informacje kontekstowe
Serial: Wyspa Totalnej Porażki
Plan Totalnej Porażki
Totalna Porażka w trasie
Totalna Porażka: Zemsta Wyspy
Totalna Porażka: Plejada gwiazd
Pierwszy odcinek: Miejsce takie sobie
Ostatni odcinek: Kłamstwa, szepty i jedna wielka wygrana
Jedyny odcinek:
Liczba odcinków: 116 (wszystkie z wyjątkiem odcinka Jesteśmy tam, Yeti? oraz kilku Podsumowań)
Dubbing: Christian Potenza (oryginalny)
Łukasz Talik (polski)
Inspiracja:
Informacje ogólne
Imię i nazwisko: Chris McLean
Przydomek: Największy Prowadzący
Rasa: człowiek
Płeć: Mężczyzna mężczyzna
Wiek: 35 lat
Stan cywilny:
Karnacja:
Kolor włosów: czarne (z szarymi pasemkami)
Kolor oczu:
Rodzina: Matka
Jerd McLean (kuzyn)
Przyjaciele: Chef Hatchet
Lindsay
Wrogowie: Wszyscy z wyjątkiem przyjaciół
Miejsce zamieszkania: Toronto, Kanada
Pochodzenie:
Alter-ego:
Specjalność: prowadzący reality show
Total Drama Island PTP logo TDWT TDRIlogo Total Drama All-Stars Logo TPNWP Logo

Chris McLean – fikcyjna postać występująca w serialach animowanych typu reality show Wyspa Totalnej Porażki, Plan Totalnej Porażki, Totalna Porażka w trasie, Totalna Porażka: Zemsta Wyspy, Totalna Porażka: Plejada gwiazd i Totalna Porażka na wyspie Pahkitew, dubbingowana w polskiej wersji przez Łukasza Talika. Prowadzący program "Totalna Porażka", producent, scenarzysta i reżyser reality show.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Urodził się w Nowej Fundlandii[1].

Wyspa Totalnej Porażki Edytuj

Historia Chrisa rozpoczyna się w pierwszym odcinku pierwszego sezonu programu. Przedstawił siebie jako gospodarza, reżysera, producenta i scenarzystę reality show. Prezentował również 22 zawodników gotowych do pojedynku o 100 tysięcy dolarów. Wprowadził zasady pierwszego sezonu, według których zawodnicy podzieleni na drużyny biorą udział w bardzo niebezpiecznych wyzwaniach. Dla wygranego zespołu przygotował kilka nagród w tym nietykalność. Zaś dla przegranego zespołu wprowadził ceremonię eliminacyjną, która ma miejsce przy ognisku i podczas której rozdawane są pianki.

W każdym odcinku prowadzący odejmował z tacy jedną piankę. Po kolei przywoływał każdego niezagrożonego eliminacją uczestnika, aby przyszedł po symbol bezpieczeństwa. Do odbioru ostatniej pianki wybierał jednego z dwóch zagrożonych uczestników. Zaś drugiemu zagrożonemu, który nie dostał pianki, wskazywał drogę do Portu Wstydu, gdzie stoi Łódka Przegranych jako jeden z elementów eliminacji, i odsyłał go do domu. Z odcinka na odcinek eliminował każdego zawodnika z różnych powodów.

W jednym z odcinków był zastąpiony przez swojego kolegę – szefa kuchni, który przygotował zadania wojskowe. Czasami zakładał przeróżne kostiumy od pirata po pilota samolotu. W innym odcinku odwiedził eliminowanych uczestników w pięciogwiazdkowym hotelu o skromnej nazwie "Playa Los Przegranos" i odbył z nimi rozmowę. Wyłowił finałową dwójkę – Owena i Gwen. Zaś w ostatnim odcinku pierwszego sezonu ogłosił zdobywcę 100 tysięcy dolarów, jakim jest Owen (w wersji obowiązującej w Polsce – Gwen). Pod koniec sezonu został wrzucony do wody przez zawodników. W odcinku specjalnym ogłosił dodatkowe zadanie, w którym należy znaleźć teczkę z milionem dolarów.

Plan Totalnej Porażki Edytuj

Po powrocie do roli prowadzącego, przedstawił 14 uczestnikom oraz od odcinka Ocean ośmiu, lub dziewięciu – również Courtney zasady drugiego sezonu. Przygotował dla nich zadania związane z prezentowanym w każdym odcinku gatunkiem filmowym. Tak samo jak w poprzednim sezonie dla wygranych przygotował kilka nagród w tym również nietykalność.

W co drugim odcinku zaprezentował nowy etap eliminacji – Ceremonię Pozłacanych Chrisów. W tej ceremonii przywoływał każdego niezagrożonego uczestnika do odbioru nagrody Pozłacanego Chrisa. Spośród dwójki zagrożonych zawodników wybierał jednego z nich, aby wziął ostatnią statuetkę. Zaś wyeliminowanemu uczestnikowi kazał udać się do Alei Wstydu i przejechać się Limuzyną Łajz jako jednym z elementów eliminacji. Podczas sezonu przebierał się w większą ilość kostiumów.

Podczas jednego z podsumował nosił kostium Yeti o imieniu Steve. W jednym z odcinków stworzył swoją gumową replikę w postaci martwej. W odcinku półfinałowym wyłowił finałową parę – Duncana i Beth do walki o okrągły milion dolarów. Natomiast w ostatnim odcinku drugiego sezonu wyłowił zwycięzcę, którym jest Duncan (w wersji obowiązującej w Polsce – Beth). W odcinku specjalnym dostał nagrodę za najlepszy reality show.

Totalna Porażka w trasie Edytuj

Będąc ponownie w programie jako prowadzący, przedstawił 18 uczestnikom, w tym Sierrze, Alejandro i Blaineley, zasady trzeciego sezonu. Przygotował dla nich zadania, które są rozegranych w różnych zakątkach świata oraz nagrody w tym również pobyt w pierwszej klasie. Oprócz tego przedstawił również nowy rodzaj eliminacji – Ceremonię z fisztaszkami.

W tej ceremonii przez pierwsze odcinki rozdawał niezagrożonym uczestnikom fistaszki. Spośród dwóch zagrożonych wybrał jednego z nich do odbioru ostatniej paczki fistaszków. Wyeliminowanemu uczestnikowi zaś dał do ręki specjalny spadochron i kazał mu wykonać Skok Wstydu jako jeden z elementów eliminacji.

W kolejnych odcinkach przeprowadził tradycyjny etap eliminacji. Z odcinka na odcinek eliminował po kolei uczestników trzeciego sezonu w tym wszystkich członków drużyny "Zwycięzców". Przez prawie cały sezon pilotował Samolot Totalnej Porażki. W jednym z odcinków odkrył brak paliwa w zbiorniku, o czym dowiedzieli się Geoff i Bridgette – prowadzący program "Podsumowanie". Po zebraniu odpowiedniej sumy pieniędzy oboje zrobili przelew bankowy, dzięki czemu Chris kontynuował prowadzenie programu. W odcinku półfinałowym wyłowił finałową trójkę – Alejandro, Heather i Cody'ego. W finałowym odcinku zaś ogłosił zwycięzcę, którym jest Heather (w wersji obowiązującej w Polsce – Alejandro, który był sparaliżowany po spaleniu przez lawę i musiał spędzić rok w Porażko-Metrze).

Totalna Porażka: Zemsta Wyspy Edytuj

W czwartym sezonie pojawił się ponownie na wyspie jako prowadzący i tam wprowadził pewne zmiany – zastosował promieniowanie radioaktywne. Przedstawił 13 nowym zawodnikom bardziej trudne i niebezpieczne zadania. Dla zwycięskiego zespołu przygotował sporo nagród, w tym nietykalność. Zaś przegrany zespół wysyłał na ceremonię, która po raz pierwszy miała miejsce w pierwszym sezonie programu.

Wyjaśnił uczestnikom te same zasady co trzy sezony temu, lecz z niewielkimi zmianami. Każdemu z nich rozdawał białe pianki. Zaś wyeliminowanemu zawodnikowi dawał Toksyczną Piankę Wstydu i wysyłał go do domu Miotaczem Wstydu znajdującym się w Porcie Wstydu. W każdym odcinku wykluczył każdego zawodnika z dalszej gry o milion dolarów.

W jednym z odcinków zniszczył jeden z domków. W innym zaś został ogłuszony przez Heather nagrodą Gemmie. W odcinku półfinałowym wyłowił finałową parę – Lightninga i Camerona. Zaś w ostatnim odcinku wyłowił zwycięzcę, jakim jest Lightning (w wersji obowiązującej w Polsce – Cameron). Pod koniec sezonu został aresztowany przez Królewską Policję Konną za zaśmiecanie wyspy i skazany na rok pozbawienia wolności co wywołało u zawodników śmiech.

Totalna Porażka: Plejada gwiazd Edytuj

Po roku spędzonym w więzieniu wyszedł na wolność i znów pełnił rolę prowadzącego. W piątym sezonie wprowadził walkę typu "dobrzy kontra źli". Przedstawił 14 znanym uczestnikom zasady obowiązujące w tym sezonie, nowe zadania oraz swój własny hotel, w którym wygrany zespół spędzi noc. Dla przegranego zespołu zaś przygotował ceremonię przy ognisku i domek dla luzerów.

W każdym odcinku rozdawał pianki. Dla wyeliminowanego uczestnika, który nie otrzymał pianki, przygotował nowy etap eliminacji – Spłuczkę Wstydu. Z odcinka na odcinek odsyłał zawodnika do domu. W jednym z odcinków został porwany przez zmutowanego Ezekiela, który planował na nim zemstę. W odcinku półfinałowym wyłowił finałową dwójkę – Mike'a i Zoey. W ostatnim odcinku wyłowił zwycięzcę, którym jest Zoey (w wersji obowiązującej w Polsce – Mike). W tym samym odcinku zakończył istnienie Obozu Wawanakwa poprzez zatopienie zaraz po otrzymaniu informacji o nowym miejscu szóstego sezonu i 14 nowych zawodnikach, którzy się tam pojawią.

Totalna Porażka na wyspie Pahkitew Edytuj

Charakterystyka Edytuj

Chris McLean jest reżyserem, producentem, scenarzystą i gospodarzem animowanego reality show "Totalna Porażka". Wraz ze swoim asystentem i przyjacielem – szefem kuchni Tuckerem Hatchetem – wprowadza zasady panujące w każdym sezonie programu. Wymyśla nowe, bardziej niebezpieczne i trudniejsze zadania, które muszą wykonać zawodnicy. W każdym odcinku swojego programu eliminuje każdego przedstawiciela przegranego zespołu poprzez ceremonie. Ma swojego krewnego, którym jest Jerd McLean.

Wygląd Edytuj

Chris McLean

Chris jest bardzo wysoki. Jest niższy od swojego kolegi – szefa kuchni. Ma szczupłą budowę ciała, czym dorównuje reszcie z wyjątkiem czwórki otyłych zawodników: Owena, B, Sama i Sadie. Jego cera ma kolor żółto-beżowy. Ma krótkie czarne włosy z szarymi pasemkami. Nosi zwykle białą bluzę, na to szaro-turkusowy, bawełniany t-shirt, beżowe sztruksowe spodnie i turkusowo-białe tenisówki. Strój uzupełnia naszyjnik z szaro-brązowym kamyczkiem. Czasami przybiera się w różnego rodzaju przebrania od pirata aż po m.in. Egipcjanina, pilota samolotu, jaskiniowca kowboja, polarnika, reżysera lub rybaka z portu. Podczas jednego z podsumowań w drugim sezonie zdarza mu się zakładać strój Wielkiej Stopy imieniem Steve. Gdy w jednym z odcinków wypoczywa lub się kąpie, zakłada beżowe szorty kąpielowe i sandały.

Cytaty Edytuj

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Chris napisał autobiografię, którą wręczył Courtney jako nagrodę za wygrane zadanie w II sezonie.
  • Według wywiadu z Christianem Potenzą, najbardziej znienawidzonym przez Chrisa uczestnikiem jest Heather.
    • Podczas trwania TPWT można zaobserwować, że prowadzący dużo bardziej nie przepada za Ezekielem.
  • W wywiadzie z aktorem dubbingowym podkładającym głos Chrisa zrodziło się pytanie – jeśli prowadzący byłby uczestnikiem to jak wyglądałyby jego relacje z innymi? Pan Potenza stwierdził, że Chris bez wątpienia byłby w związku z Lindsay z "oczywistych względów".
  • Ma dwa psy.

Wystąpienia Edytuj

Wyspa Totalnej Porażki Edytuj

Plan Totalnej Porażki Edytuj

Totalna Porażka w trasie Edytuj

Totalna Porażka: Zemsta Wyspy Edytuj

Totalna Porażka: Plejada gwiazd Edytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki