Fandom

Cartoon Network Wiki

Chojrak

1755stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Chojrak
Chojrak.png
Informacje kontekstowe
Serial: Chojrak – tchórzliwy pies
Pierwszy odcinek: Kurczak z kosmosu
Ostatni odcinek: Chodzący ideał
Jedyny odcinek:
Liczba odcinków: 78
Dubbing: Howard Hoffman/Marty Grabstein (oryginalny)
Jacek Bończyk (polski)
Inspiracja:
Informacje ogólne
Imię i nazwisko: Chojrak Motyka
Przydomek:
Rasa: pies
Płeć: Ten bohater jest płci męskiej. mężczyzna
Wiek:
Stan cywilny:
Karnacja:
Kolor włosów: różowa sierść w czarno-białe łaty
Kolor oczu:
Rodzina: Rodzice Chojraka (matka i ojciec)
Muriel Motyka (właścicielka)
Przyjaciele: Muriel Motyka, Doktor Vindaloo Quack, Shirley, Dzwonnik, Robot Randy
Wrogowie: Katz, LeQuack, Eustachy Motyka czasami
Miejsce zamieszkania:
Pochodzenie:
Alter-ego:
Specjalność: Zmienianie kształtów, mówienie, ratowanie właścicieli
Chojrak – tchórzliwy pies

Chojrak (ang. Courage, dosł. Odwaga) – tytułowa i fikcyjna postać z serialu animowanego Chojrak – tchórzliwy pies, dubbingowana w polskiej wersji przez Jacka Bończyka. Pies i jedyne zwierzę domowe Motyków.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

O przeszłości Chojraka dowiadujemy się niewiele. Urodził się jako oczko w głowie rodziców. Był pod ich opieką do czasu, kiedy pojawił się wraz z nimi w gabinecie weterynarza. Niestety jego rodzice zostali wystrzeleni w kosmos przez weterynarza. Szczeniak był samotny dopóki nie przygarnęła go Muriel, nadając mu imię Chojrak.

Charakterystyka Edytuj

Chojrak jest tytułową postacią serialu. Jest psem należącym do Motyków, którzy mają w posiadaniu jeszcze kury. Mieszka razem z Muriel i Eustachym w fikcyjnej miejscowości Nigdzie, w Kansas. Jest bardzo strachliwy, lecz zdolny do czynów wymagających ogromnej odwagi zwłaszcza, gdy musi ratować swą panią Muriel, z którą jest najbardziej zżyty. Posiada wiele niespodziewanych talentów, które przydają mu się w pojedynkach z wrogami polegających na np. zawodach w jedzeniu ohydnych rzeczy lub turnieju breakdance, a w celu zdobywania potrzebnych mu informacji najczęściej korzysta z komputera przechowywanego na strychu.

Zawsze wyczuwa złe zamiary przybyszów i „alarmuje” swoich właścicieli, ci jednak nie rozumieją jakichkolwiek ostrzeżeń psa. Jest ulubieńcem matki Eustachego, który regularnie się nad nim znęca. Biegle mówi w języku, którym porozumiewa się reszta bohaterów, ale jednak nic nie mówi w ich towarzystwie, mówi tylko do siebie (do widzów). Często powtarza takie zdania jak „Czego się nie robi z miłości?”, gdy zastanawia się nad sensem walki z potworem. Najczęściej czarnym charakterem, który czyha na życie Motyków, przez co jest zmuszony do starcia z Chojrakiem, jest Katz lub Le Quack. Potrafi przybierać postać różnych przedmiotów (ale nie do końca, np. zachowuje swój różowy kolor), aby skomunikować się z innymi. Robi to wtedy, kiedy informuje właścicieli o czymś.

Zdarzają się przypadki, że korzysta z pomocy suczki Shirley. Nie potrafi powstrzymać się niekiedy od charakterystycznego śmiechu w szczególnych momentach (na przykład po upadku z dużej wysokości).

Wygląd Edytuj

Chojrak podobnie jak jego rodzice ma podobną budowę ciała. Ma różową sierść z czarnymi łatkami oraz charakterystyczną dziurę w zębie.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki