Fandom

Cartoon Network Wiki

Cartoon Network Studios

1755stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Cartoon Network Studios 5th logo.png

Cartoon Network Studios – amerykańskie studio animacji, należące do Turner Broadcasting System (oddziału konglomeratu medialnego Time Warner). Jego zadaniem jest produkcja seriali animowanych przeznaczonych do emisji na stacji Cartoon Network.

Studio rozpoczęło swoją działalność w 1994 roku, jako oddział Hanna-Barbera Cartoons w celu produkcji filmów animowanych specjalnie dla Cartoon Network. Jego pierwszym dziełem był serial Co za kreskówka!, złożony z kilkudziesięciu zwykle niezwiązanych ze sobą animacji różnych twórców. W następnym czasie studio zajęło się tworzeniem filmów będących rozwinięciem kilku pomysłów z wcześniej wymienionego serialu, takich jak Laboratorium Dextera, Johnny Bravo, Krowa i Kurczak, Jam Łasica oraz Atomówki.

W roku 2001, po śmierci Williama Hanny, Hanna-Barbera została przejęta przez Warner Bros. Animation. Wówczas Cartoon Network Studios usamodzielniło się i nadal produkuje seriale animowane. W 2010 roku Cartoon Network Studios zmieniło logo wraz z amerykańską wersją Cartoon Network.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki