FANDOM

Disambig.png Ten artykuł dotyczy postaci z klasycznej wersji "Atomówek". Zobacz też: Brawurka z "Atomówek" z 2016 r.
250px-The Powerpuff Girls

Brawurka Atomus (ang. Buttercup Utonium) – fikcyjna postać występująca w oryginalnej serii Atomówki, dubbingowana w polskiej wersji przez Edytę Jungowską.

Przez siostry uznawana za najsilniejszą Atomówkę w grupie. Jest także jedną z trzech córek Profesora Atomusa oraz uczennicą zerówki w Przedszkolu "Pod Dębami".

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Narodziny

Atomówki w dniu ich narodzin

Historię Brawurki, jednej z trzech Atomówek, możemy śledzić głównie w czołówce. Wraz z Bajką i Bójką stworzył ją Profesor Atomus, który próbował z cukru, słodkości (w wersji oryginalnej z przypraw) i różnych śliczności stworzyć idealne dziewczynki, ale przypadkowo rozbił naczynie, z którego "Związek X" dostał się do mieszaniny. W wyniku eksplozji narodziła się Brawurka z siostrami. Kiedy dziewczynki uświadomiły sobie, że mają supermoc, postanowiły wykorzystywać ją w słusznym celu: walczyć ze złem i przestępczością.

Dalsze losy Edytuj

Właściwa historia Brawurki rozpoczyna się w odcinku Wygląd zewnętrzny. W tym odcinku próbowała zabić karalucha, lecz jej się udało. Została przypadkowo zamieniona w psa o czarnej sierści (odc. Pieski świat). Nazwała Elmera "klejojadem", czym przeraziło siostry. Stała się pilotem potężnego robota wojennego zwanego Dynamo (odc. Panna Dynamo).

Wraz z Bajką uszkodziła Bójce jej fryzurę (odc. O mały włos). W odcinku Przeprowadzka miała nieudaną przeprowadzkę do Citiesville. Zamieniła się ciałem ze swoim ojcem po jego nieudanym eksperymencie (odc. Krytyczny kryzys). Zniszczyła Bajce kredę, czym doprowadziła ją do rozpaczy (odc. Jak cię widzą, tak cię rysują). W odcinku Super koleżanki zaprzyjaźniła się z Robin – nową sąsiadką Atomówek. Walczyła z niszczycielskimi nanobotami (odc. Zabójczy deszcz).

W odcinku Przeklinanie nie popłaca przez przypadek wypowiedziała wulgarne słowo. Pojedynkowała się z włamywaczem w odcinku Na złodzieja czapka koli. Została powiększona przez Mojo Jojo pompką zwiększającą (odc. Większy, nie znaczy lepszy).

Charakterystyka Edytuj

Brawurka jest jedną z trzech córek profesora Atomusa i najsilniejszą Atomówką w grupie. W swoim charakterze jest złośliwa i sarkastyczna, lecz ma również swoje słabości. Jako jedyna z drużyny nie posiada wyjątkowej dla siebie mocy, ale potrafi zwinąć swój język w trąbkę. Problemy rozwiązuje głównie przy użyciu siły. Potrafi udoskonalić walkę i czasem dokucza Bajce. Jej składnikiem są słodkości (w oryginale przyprawy), a kolorem – zieleń. Natomiast jej groźnym przeciwnikiem jest Bat – jeden z Super Mocnych Chłopaków.

Wygląd Edytuj

Brawurka-pic

Brawurka jest identycznego wzrostu jak swoje siostry. Ma okrągłą głowę i duże zielone oczy. Ma krótkie czarne włosy z grzywką. Nosi na co dzień zieloną sukienkę z czarnym paskiem na środku, długie białe rajstopy i czarne buciki w stylu Mary Jane.

Natomiast na zabawy na śniegu zakłada zieloną kurtkę z czarnym paskiem oraz zielony wełniany komplet - czapkę, szalik i rękawiczki. Na basen zaś zabiera ze sobą strój kąpielowy (czasami dwuczęściowy).

Cytaty Edytuj

"Zwycięża się siłą."
― Do Bójki na temat, czym się zwycięża.

Galeria Edytuj

Brawurka sez.5
Kliknij tutaj, aby zobaczyć galerię dla tego artykułu.

Ciekawostki Edytuj

  • Jej imię z angielskiego oznacza "jaskier".
  • Choć jest tego samego wieku, Brawurka pełni rolę średniej ze względu na charakter i zachowanie.

Wystąpienia Edytuj

Whoopass Stew!

Odcinki pilotowe

Sezon pierwszy

Sezon drugi

Sezon trzeci

Sezon czwarty

Film pełnometrażowy

Sezon piąty

Sezon szósty

Odcinki specjalne

Gry