FANDOM

Brawurka Atomus
Brawurka film
Informacje kontekstowe
Serial: Atomówki (1998)
Atomówki (2016)
Pierwszy odcinek: A Sticky Situation! (Whoopass Stew!)
Ostatni odcinek:
Jedyny odcinek:
Liczba odcinków: 1+2+145+20
Dubbing: Oryginalny:

Polski:

Inspiracja:
Informacje ogólne
Imię i nazwisko: Brawurka Atomus
Przydomek: Zielona
Rasa: Atomówka
Płeć: Kobieta kobieta
Wiek: 6 lat (odc. "Miasto Płaczville")
Stan cywilny:
Karnacja:
Kolor włosów: czarne
Kolor oczu:
Rodzina: Bajka (siostra)
Bójka (siostra)
Profesor Atomus (ojciec)
Bala (siostra) †
Eugene (wujek)
Przyjaciele: Bajka
Bójka
Profesor Atomus
Burmistrz
Panna Sara Bella
Pani Keane
Robin Snyder
Wrogowie: Mojo Jojo
On
Feler Lumpeks
Księżniczka Forsiasta
Banda Gangreniaków
Amebowcy
Seduza
Super Mocne Chłopaki
Miejsce zamieszkania: Pokey Oaks Południe, Townsville
Pochodzenie:
Alter-ego: Manga
Specjalność: zwijanie języka w trąbkę
250px-The Powerpuff Girls ThePowerpuffGirls2016logo

Brawurka Atomus (ang. Buttercup Utonium) – fikcyjna postać występująca w serialach z serii Atomówki, dubbingowana w polskiej wersji przez Edytę Jungowską, a później przez Magdalenę Wasylik.

Przez siostry uznawana za najsilniejszą Atomówkę w grupie. Jest także jedną z trzech córek Profesora Atomusa, uczennicą zerówki w Przedszkolu "Pod Dębami", a później klasy pierwszej Szkoły Powszechnej "Midway".

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Narodziny

Atomówki w dniu ich narodzin

Historię Brawurki, jednej z trzech Atomówek, możemy śledzić głównie w czołówce. Wraz z Bajką i Bójką stworzył ją Profesor Atomus, który próbował z cukru, słodkości (w wersji oryginalnej z przypraw) i różnych śliczności stworzyć idealne dziewczynki, ale przypadkowo rozbił naczynie, z którego "Związek X" dostał się do mieszaniny. W wyniku eksplozji narodziła się Brawurka z siostrami. Kiedy dziewczynki uświadomiły sobie, że mają supermoc, postanowiły wykorzystywać ją w słusznym celu: walczyć ze złem i przestępczością.

Dalsze losy Edytuj

Właściwa historia Brawurki rozpoczyna się w odcinku Wygląd zewnętrzny. W tym odcinku próbowała zabić karalucha, lecz jej się udało. Została przypadkowo zamieniona w psa o czarnej sierści (odc. Pieski świat). Nazwała Elmera "klejojadem", czym przeraziło siostry. Stała się pilotem potężnego robota wojennego zwanego Dynamo (odc. Panna Dynamo).

Wraz z Bajką uszkodziła Bójce jej fryzurę (odc. O mały włos). W odcinku Przeprowadzka miała nieudaną przeprowadzkę do Citiesville. Zamieniła się ciałem ze swoim ojcem po jego nieudanym eksperymencie (odc. Krytyczny kryzys). Zniszczyła Bajce kredę, czym doprowadziła ją do rozpaczy (odc. Jak cię widzą, tak cię rysują). W odcinku Super koleżanki zaprzyjaźniła się z Robin – nową sąsiadką Atomówek. Walczyła z niszczycielskimi nanobotami (odc. Zabójczy deszcz).

W odcinku Przeklinanie nie popłaca przez przypadek wypowiedziała wulgarne słowo. Pojedynkowała się z włamywaczem w odcinku Na złodzieja czapka koli. Została powiększona przez Mojo Jojo pompką zwiększającą (odc. Większy, nie znaczy lepszy).

Obecne życie Edytuj

Brawurka (2016)

Brawurka wraz z siostrami w kontynuacji Atomówek zaczęła uczęszczać do klasy pierwszej szkoły podstawowej. W odcinku Ucieczka z Wyspy Potworów poleciała razem z Bajką i Bójką na Wyspę Potworów, aby uratować Burmistrza z rąk dzikich potworów. W odcinku Upragniony róg wybrała się z klasą na wycieczkę do ZOO. Próbowała zmotywować Bajkę do wygrania konkursu talentów (odc. Demoniczny diadem). Natomiast w odcinku Zmarszczówki została zamieniona w starszą panią.

Charakterystyka Edytuj

Atomówki Edytuj

Brawurka jest jedną z trzech córek profesora Atomusa i najsilniejszą Atomówką w grupie. W swoim charakterze jest złośliwa i sarkastyczna, lecz ma również swoje słabości. Jako jedyna z drużyny nie posiada wyjątkowej dla siebie mocy, ale potrafi zwinąć swój język w trąbkę. Problemy rozwiązuje głównie przy użyciu siły. Potrafi udoskonalić walkę i czasem dokucza Bajce. Jej składnikiem są słodkości (w oryginale przyprawy), a kolorem – zieleń. Natomiast jej groźnym przeciwnikiem jest Bat – jeden z Super Mocnych Chłopaków.

Atomówki (2016) Edytuj

Brawurka jest najsilniejszą dziewczyną w szkole. Uwielbia walczyć, grać w gry wideo i jeść słodycze. Nie lubi, gdy ktoś nazywa ją "księżniczką". Rozwiązuje problemy używając siły. Czasem dokucza Bajce. Potrafi również zwinąć swój język w trąbkę. Jej składnikiem są słodkości, kolorem zaś - jasna zieleń.

Wygląd Edytuj

Atomówki Edytuj

Brawurka-pic

Brawurka jest identycznego wzrostu jak swoje siostry. Ma okrągłą głowę i duże zielone oczy. Ma krótkie czarne włosy z grzywką. Nosi na co dzień zieloną sukienkę z czarnym paskiem na środku, długie białe rajstopy i czarne buciki w stylu Mary Jane.

Natomiast na zabawy na śniegu zakłada zieloną kurtkę z czarnym paskiem oraz zielony wełniany komplet - czapkę, szalik i rękawiczki. Na basen zaś zabiera ze sobą strój kąpielowy (czasami dwuczęściowy).

Atomówki (2016) Edytuj

Brawurka (Atomówki 2016)

Wygląd Brawurki jest identyczny jak wygląd oryginału. Jej włosy są krótkie i czarne z kosmkiem wyczesanym do góry. Nosi zieloną sukienkę przepasaną czarnym paskiem, białe pończochy i czarne buciki. Gdy wieczorem idzie spać zakłada zieloną piżamkę. Na zabawy zimowe zakłada niebieską kurtkę, zielono-turkusową czapkę, zielone rękawiczki, zielone spodnie i białe buty. Natomiast na basenie zdarza jej się nosić strój kąpielowy z wykończeniami.

Cytaty Edytuj

"Zwycięża się siłą."
― Do Bójki na temat, czym się zwycięża.

Galeria Edytuj

Brawurka sez.5
Kliknij tutaj, aby zobaczyć galerię dla tego artykułu.

Ciekawostki Edytuj

  • Jej imię z angielskiego oznacza "jaskier".
  • Choć jest tego samego wieku, Brawurka pełni rolę średniej ze względu na siłę i walkę.

Wystąpienia Edytuj

Whoopass Stew!

Atomówki

Odcinki pilotowe

Sezon pierwszy

Sezon drugi

Sezon trzeci

Sezon czwarty

Film pełnometrażowy

Sezon piąty

Sezon szósty

Odcinki specjalne

Gry

Atomówki (2016)

Sezon pierwszy

Internetowe krótkometrażówki