Fandom

Cartoon Network Wiki

Bloo żegna się z Maksem

1726stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Odcinek

Bloo żegna się z Maksem
Bloo żegna się z Maksem
Odcinek serialu
Bloo żegna się z Maksem
Sezon 6, Odcinek 78
Bloo żegna się z maksem.png
Oryginalny tytuł: Goodbye to Bloo
Premiera: 3 maja 2009 FlagaUSA.png
15 maja 2009 FlagaPL.png
Produkcja
Kod produkcji: 610
Reżyseria: Craig McCracken
Scenariusz: Darrick Bachman
Tim McKeon
Chronologia
Poprzedni
"Frajerzy i zasady"
Następny
""
Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster

Bloo żegna się z Maksem (ang. Goodbye to Bloo) – ostatni, siedemdziesiąty ósmy odcinek serialu Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster, trzynasty i ostatni odcinek szóstego sezonu. Opowiada o ostatnich chwilach spędzania przez Bloo czasu z Maksem, który przygotowuje się do przeprowadzki.

Scenariusz do odcinka napisali Darrick Bachman, który opracował odcinek specjalny Więźniowie wyobraźni, oraz Timothy McKeon. Reżyserem odcinka zaś jest Craig McCracken, który po zakończeniu prac nad serialem rozstał się z Cartoon Network Studios – studiem produkującym oryginalne produkcje. Scenoopisem obrazkowym do odcinka zajęli się Vaughn Tada i Edward Baker.

W Stanach Zjednoczonych odcinek wraz z czterema pozostałymi odcinkami (Bloo Superkolo i Wielki Twórca Wszystkich Rzeczy, czadowa uroczystość, na którą nie został zaproszony, Straszny dzień wyzwań, Czytaj i płacz oraz Frajerzy i zasady) został wyemitowany dnia 3 maja 2009 roku na kanale Cartoon Network podczas 2,5-godzinnego maratonu "Foster's Finale Five" z okazji zakończenia produkcji kreskówki. W Polsce miał swoją premierę 15 maja 2009 roku.

Opis odcinkaEdytuj

Bloo stara się zorganizować Maksowi najlepszy dzień w życiu, będąc przekonanym, że wyprowadza się on na stałe i już nigdy więcej go nie zobaczy.

Streszczenie Edytuj

Bloo niecierpliwie czeka na swojego twórcę stojąc pod drzwiami. Gdy w placówce zjawia się małżeństwo poszukujące zmyślonego przyjaciela dla swojego kilkuletniego syna, ucieka na ich widok i próbuje się ukryć udając, że został zabrany do nowego domu. Okazuje się, że przyjacielem przyjacielem dla Jasia jest Bezwąsy Ned. Po wyjściu rodziny, Bloo dowiaduje się od Pana Zająca o nieobecności Maksa związanej z przeprowadzką i biegnie ze swoją paletką do jego domu aby temu zapobiec. Jednak gdy się zjawia, widzi sytuację i rezygnuje z robienia awantury. Następnego dnia niebieski przyjaciel przygotowuje się do ostatniego spotkania z Maksem. Gdy po południu zjawia się jego twórca, próbuje bezskutecznie szukać pomysłów na rozrywkę. Wkrótce wpada na pomysł, aby upolować na rekiny. Tymczasem Maks idzie do salonu, gdzie czekają na niego wszyscy lokatorzy domu pani Foster wraz z prezentem i tortem pożegnalnym dla niego. Wkrótce gdy chłopak chce iść do domu, zatrzymuje go Bloo, z którym nie spędził ostatnich chwil, i pokazuje imitację polowania na rekiny. Tymczasem każdy podpisuje swoją kartę dla Maksa. Kiedy Dilychee podpisuje swoją kartę, Bloo jest w szoku, że dla niego za mało miejsca, więc podpisuje się z przodu. Chwilę potem Maks informuje wszystkich o awansie jego matki i przeprowadzce do byłego mieszkania Cler, która mieszkała w tym samym bloku co on. W związku z tym chłopak będzie dalej odwiedzał dom dla wymyślonych przyjaciół pani Foster. W tym samym momencie zjawia się Ser, który po przeprowadzce swojej twórczyni do nowego domu wprowadza się do placówki. I w ten oto sposób kończy się serial Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster.

Fabuła Edytuj

SPOILER: Zawiera szczegółowy przebieg fabuły.

Czekanie na Maksa i pojawienie się Jasia z rodzicami Edytuj

Thanksforwatching.jpg

Napisy końcowe

Odcinek rozpoczyna się, kiedy Bloo, stojąc pod drzwiami w głównym holu i co chwilę wyglądając zza nich, zaczyna się niepokoić, że Maks nie przychodzi go odwiedzić, choć już dawno skończył lekcje w szkole. Gdy w domu pani Foster dochodzi czwarta popołudniu, nasz niebieski kolega denerwuje się, że swojego twórcy wciąż nie ma. Rozzłoszczony Bloo atakuje zmyślony zegar i prosi go, aby nic nie mówił o tym prezesowi domu dla zmyślonych przyjaciół, Panu Zającowi, gdyż ten może skorzystać z okazji złamania zasady Bloo i Maksa, że chłopak będzie przychodził po Bloo codziennie. Po chwili do domu wkracza małżeństwo wraz z synem Jasiem, chcące zaadoptować jakiegoś wymyślonego przyjaciela. Wszystko wskazuje na to, że są oni zainteresowani Bloo. Nasz niebieski przyjaciel ucieka na ich widok i próbuje się ukryć, myśląc, że został oddany do adopcji. Ostatecznie jednak okazuje się, że chcieli wybrać kogoś innego: Bezwąsego Neda. Nowy przyjaciel od razu podoba się chłopcu.

Informacja o wyprowadzce Maksa Edytuj

Blooregard czuje ulgę, że to nie on został zaadoptowany. Po wyjściu małżeństwa z synem, Pan Zając mówi Bloo, że nieobecność Maksa jest usprawiedliwiona, ponieważ pakuje się on przed przeprowadzką i przyjdzie jutro po południu. Bloo na oczach Chudego, Eduardo i Koko nie może znieść faktu, iż jego twórca się wyprowadza i już nigdy się z nim nie zobaczy, więc wyrusza do jego apartamentu razem ze swoją paletką. Gdy dociera na miejsce, widzi jak podczas przeprowadzki do nowego mieszkania Tadek znów dokucza Maksowi, tłukąc jego wartościowe rzeczy. Blooregard, widząc tę sytuację, rezygnuje ze zrobienia awantury i uznając, że Maks ma już dosyć problemów, wraca do domu. Wieczorem Bloo ogląda album "Wspaniałe chwile Maksa i Bloo" (który okazuje się być pusty). Za namową Chudego, postanawia sprawić, że Maks dobrze będzie wspominał ostatni dzień spędzony z jego zmyślonym przyjacielem.

Sposób na spędzenie ostatnich chwil z Maksem Edytuj

Nazajutrz nasz niebieski bohater przygotowuje się na pożegnanie swojego twórcy. Gdy po południu po szkole do domu pani Foster przychodzi Maks, Eduardo próbuje mu wręczyć swój podarunek. Bloo zaś stara się sprawić ten dzień wyjątkowym, lecz nie ma bladego pojęcia, w jaki sposób to zrobić. Jednocześnie zabrania Eduardo dać podarunek Maksowi, bo chce spędzić cały czas właśnie z nim. Ponieważ Bloo nie ma pomysłów na jakąś formę rozrywki, Maks oddaje się w grę w koszykówkę z Chudym na boisku. Do gry próbuje się przyłączyć Bloo, lecz przypadkowo zostaje uderzony piłką w głowę i musi poczekać na ławce, gdzie siedzi Licznik. Spotyka również Koko, która po raz pierwszy pokazuje mu kartkę pożegnalną z napisem Będziemy tęsknić, Maks. Koko chce, by ten podpisał się na niej jako pierwszy. Jednak Bloo rezygnuje, mówiąc, że woli podpisać się ostatni, aby mógł napisać coś najśmieszniejszego.

Wspólny czas z przyjaciółmi Edytuj

W kuchni Maks zjada przygotowaną przez Panią Foster porcję specjalnych ciastek. Bloo pragnie wymigać Maksa od kontaktu z kimkolwiek innym niż on i mówi, że Maks nie może zjeść ciastek, bo zakazano mu jeść cukier. Jednak Fosterka mówi, że są one bez cukru. Bloo wtem wszystkie zjada, po czym mdleje. Później Maks oddaje się również w pozowanie do obrazu razem z Koko, pisanie nowej piosenki na prośbę zespołu Pizza Party, ćwiczenia z jednym z wymyślonych przyjaciół czy też oglądanie występu kabaretowego, w związku z faktem, iż Blooregard nie może nic ciekawego wymyślić. Gdy wpada na pomysł polowania na rekiny, uświadamia sobie, że nie ma nigdzie rekinów. Przez cały czas próbuje je jakoś wykombinować.

Pożegnalne przyjęcie Edytuj

Tymczasem Franka przekazuje Maksowi coś ważnego. Informuje go, że wszyscy zmyśleni przyjaciele są w salonie na pożegnalnym przyjęciu. Podczas uroczystości Eduardo (nareszcie) daje Maksowi specjalny prezent, którym jest potrawa z cebuli. Pizza Party daje pożegnalny koncert dla twórcy Bloo. W tym samym czasie Blooregard prosi Zmyślonego rekina o przysługę. Później pożycza od Jerkins i jej znajomych motory, aby zrobić jazdę ekstremalną z rekinem. Rekin jednak nie chce już dłużej być w basenie i wychodzi z niego, a Jerkins zostaje właśnie zaproszona na imprezę (pożegnalną dla Maksa), toteż rezygnuje z dania motorów Blooregardowi.

Chęć powrotu do domu i wypełnienie karty pożegnalnej Edytuj

Późnym popołudniem mieszkańcy domu pani Foster częstują Maksa pożegnalnym tortem. Gdy chłopiec musi już iść do domu, nagle do salonu wpada zdenerwowany Bloo. Jest wściekły na swojego twórcę za to, że ten nie spędził ostatnich chwil z nim. Chce mu pokazać imitację polowania na rekina. W międzyczasie każdy z wymyślonych przyjaciół podpisuje swoim imieniem kartę dla Maksa. Kiedy Leonardo Dilychee podpisuje się na kartce, okazuje się, że dla Bloo jest za mało miejsca. Blooregard w takim razie decyduje się na podpisanie się z przodu, gdzie oczernia Maksa. Kiedy Maks dziwi się zachowaniem Bloo, ten mówi, że nie wybaczy mu tego, że wolał spędzić ostatni dzień z kimś innym niż on, jego najlepszy przyjaciel i już nigdy się nie zobaczą.

Maks o sytuacji w rodzinie Edytuj

Maks w końcu wyjaśnia, że się wyprowadza, ale całkiem niedaleko, to Pan Zając błędnie wyjaśnił reszcie sytuację chłopca. Maks oznajmia wszystkim, że jego matka dostała awans i potrzebny jej dodatkowy pokój na gabinet, więc przeprowadza się do starego mieszkania Cler (która mieszkała w tym samym bloku, co Maks). Jednocześnie dalej będzie odwiedzał dom pani Foster. Bloo jednak jest zdziwiony, ponieważ Maks mówił wcześniej, że "jutro nic nie będzie takie samo", w związku z czym wszystko wskazywałoby na to, że Pan Zając mówił prawdę i Maks już nie wróci. Twórca Bloo mówi, że to dlatego, iż Cler (twórczyni Sera) wyprowadza się zupełnie gdzie indziej, do nowego mieszkania, w którym nie wolno mieć zmyślonych przyjaciół. Nagle w domu pani Foster pojawia się Ser ze swoimi rzeczami. Obwieszcza wszystkim, że się wprowadza do przytułku.

Epilog Edytuj

W ten sposób kończy się historia serialu. Wprowadzenie się Sera jest symboliczne; miałoby wprowadzić mętlik, chaos i anarchię w całym domu dla zmyślonych przyjaciół, kompletnie zmienić jego oblicze oraz zmienić życie wszystkich lokatorów w horror, przez co rzeczywiście "jutro nic nie będzie takie samo". Odcinek zamyka wypowiedź Sera: "Na razie, robaczki!".

Spoiler kończy się w tym miejscu.

Bohaterowie odcinkaEdytuj

Główni bohaterowieEdytuj

Bohaterowie drugoplanowiEdytuj

Bohaterowie epizodyczniEdytuj

Cytaty Edytuj

"Drogi Maksie, żegnaj na zawsze, ty głupi palancie!"
― Podpis Bloo na karcie pożegnalnej Maksa.
"Na razie, robaczki!"
― Ser pod koniec odcinka.

Galeria Edytuj

Kliknij tutaj, by zobaczyć galerię do artykułu {{{PAGENAME:Bloo żegna się z Maksem}}}.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć galerię dla tego artykułu.

Ciekawostki Edytuj

  • Bloo chciał zamordować Maksa paletką.
  • Koko na początku odcinka grała na harfie (stopami).
  • Ten odcinek, jak również odcinki Bloo Superkolo i Wielki Twórca Wszystkich Rzeczy, czadowa uroczystość, na którą nie został zaproszony, Straszny dzień wyzwań, Czytaj i płacz oraz Frajerzy i zasady zostały wyemitowane w amerykańskim Cartoon Network w ciągu jednego dnia – 3 maja 2009 w czasie maratonu zwanego "Foster's Finale Five".
  • Na karcie pożegnalnej Maksa widnieje również podpis Craiga McCrackena.
  • Ten odcinek jest jedynym, w którym podczas endingu widzimy tylko jeden obrazek zamiast konkretnych, powtarzających się momentów z odcinka, lub ich krótkich kontynuacji.
    • Tym obrazkiem jest podziękowanie za oglądanie serialu od twórcy.
  • Ten odcinek zawiera najwięcej bohaterów drugoplanowych i epizodycznych w historii serialu.
  • W tym odcinku Bloo przebrał się za Orlando Bloo, choć w odc. Sąsiedzkie spory Franka powiedziała, że spali jego kostium i kapelusz.
  • W tym odcinku po raz ostatni pojawia się Tadek.
    • W tym samym odcinku po raz ostatni pojawiają się wszyscy główni bohaterowie serialu.
  • Scena, w której Franka mówi Maksowi, że pewnie będzie zły za przyjęcie, jest nawiązaniem do odcinka Mam dla ciebie niespodziankę, w której okazało się, że Maks nienawidzi imprez na jego cześć.
  • Informacja o sztabkach złota dla Flo Jerkins i oszczędnościach Eduardo jest nawiązaniem do odcinka Dolary za towary, w którym bohaterowie dowiedzieli się, że Eduardo ma sejf pełen bogactwa.
  • Na przyjęcie pożegnalne Maksa zaproszono również sąsiadów: Juniora i Pana Riversa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki