Fandom

Cartoon Network Wiki

Bajka

1755stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Bajka Atomus
Bajka film.png
Informacje kontekstowe
Serial: Atomówki (1998)
Atomówki (2016)
Pierwszy odcinek: A Sticky Situation! (Whoopass Stew!)
Ostatni odcinek:
Jedyny odcinek:
Liczba odcinków: 1+2+145+20
Dubbing: Oryginalny:

Polski:

Inspiracja:
Informacje ogólne
Imię i nazwisko: Bajka Atomus
Przydomek: Bajeczka
Panna Cukiereczek
Niebieska
Rasa: człowiek
Płeć: Ten bohater jest płci żeńskiej. kobieta
Wiek: 6 lat
Stan cywilny:
Karnacja:
Kolor włosów: blond
Kolor oczu:
Rodzina: Bójka (siostra)
Brawurka (siostra)
Profesor Atomus (ojciec)
Bala (siostra) †
Eugene (wujek)
Przyjaciele: Bójka
Brawurka
Profesor Atomus
Burmistrz
Panna Sara Bella
Pani Keane
Robin Snyder
Wrogowie:
Miejsce zamieszkania: Pokey Oaks Południe, Townsville
Pochodzenie:
Alter-ego: Honey Bunny
Specjalność: komunikacja ze zwierzętami
Atomówki Atomówki
Bajka Atomus (ang. Bubbles Utonium) – fikcyjna postać występująca w serialach z serii Atomówki, dubbingowana w polskiej wersji przez Jolantę Wilk, później przez Natalię Jankiewicz.

Przez siostry jest uznawana za najwrażliwszą i najsłodszą Atomówkę. Jest także jedną z trzech córek Profesora Atomusa, a także uczennicą zerówki w Przedszkolu "Pod Dębami", a później klasy pierwszej Szkoły Powszechnej "Midway".

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Narodziny.jpg

Atomówki w dniu ich narodzin.

O pochodzeniu Bajki, jednej z głównych bohaterek, możemy dowiedzieć się prosto z czołówki serialu. Wraz z siostrami Bójką i Brawurką, została stworzona przez Profesora Atomusa, który próbował stworzyć idealne dziewczynki z cukru, słodkości (w oryginalnej wersji z przypraw) i różnych śliczności, ale popchnięty przez małpkę Jojo – rozbił naczynie ze "Związkiem X", które dostało się do mieszaniny. W wyniku eksplozji narodziła się Bajka z siostrami. Kiedy dziewczynki uświadomiły sobie, że mają supermoc, postanowiły wykorzystywać ją w słusznym celu: walczyć ze złem i przestępczością.

Dalsze losy Edytuj

Właściwa historia Bajki rozpoczyna się w odcinku Wygląd zewnętrzny. W tym odcinku uciekała przed karaluchem, którego Brawurka próbowała zabić. Została przypadkowo zamieniona w szczeniaka o blond sierści (odc. Pieski świat). Przeraziło ją zachowanie Brawurki, która nazwała Elmera "klejojadem". Wraz z siostrami sterowała robotem bojowym zwanym Dynamo (odc. Panna Dynamo).

W odcinku Przeprowadzka miała wraz z rodziną nieudaną przeprowadzkę do Citiesville. Została trafiona belką w głowę, przez co straciła pamięć i stała się Mojo Jojo (odc. Bajka Mojo Jojo). Wraz z Brawurką przez nieuwagę zniszczyła Bójce jej fryzurę (odc. O mały włos). Zamieniła się ciałem z Burmistrzem (pod koniec z Narratorem) po nieudanym eksperymencie swojego ojca (odc. Krytyczny kryzys). Zemściła się na swojej siostrze za zniszczenie jej kredy (odc. Jak cię widzą tak cię rysują). W odcinku Super koleżanki zaprzyjaźniła się ze swoją nową sąsiadką – Robin. Walczyła z niszczycielskimi nanobotami (odc. Zabójczy deszcz).

W odcinku Przeklinanie nie popłaca przez przypadek wypowiedziała wulgarne słowo. W tym samym odcinku otrzymała ocenę celującą z klasówki. Pojedynkowała się z włamywaczem w odcinku Na złodzieja czapka koli. Została powiększona przez Mojo Jojo pompką powiększającą (odc. Większy, nie znaczy lepszy).

Obecne życie Edytuj

Bajka (2016).jpg

Bajka i jej siostry zaczęły uczęszczać do pierwszej klasy sześcioletniej szkoły podstawowej. W odcinku Ucieczka z Wyspy Potworów wzięła udział w konkursie telefonicznym, w którym do wygrania były bilety na koncert rockowy. Uczestniczyła także w misji ratowniczej. Wybrała się z klasą na wycieczkę do ogrodu zoologicznego, która miała miejsce w odcinku Upragniony róg. Wzięła udział w konkursie talentów (odc. Demoniczny diadem). Natomiast w odcinku Zmarszczówki została zamieniona w osobę starszą.

Charakterystyka Edytuj

Atomówki Edytuj

Bajka jest jedną z trzech córek Profesora Atomusa oraz najlepszą uczennicą w szkole. Bywa czasem wrażliwa i dziecinna. Jest pogardzana przez swoje siostry i przeciwników. Czasami zdarza jej się uratować sytuację. Lubi rysować kolorowymi kredkami i bawić się. Uwielbia zwierzęta. Jej ulubioną zabawką jest pluszowy Osiek.

Ma zdolność komunikowania się w każdym języku, m.in. zwierzęcym. Jako jedyna z drużyny potrafi bez użycia przemocy rozwiązywać problemy. Po raz pierwszy występuje w pierwszym epizodzie pierwszego odcinka serii Wygląd zewnętrzny, w którym na samym początku ucieka przed karaluchem. Jej składnikiem jest cukier, a kolorem – błękit. Natomiast jej groźnym rywalem jest Bubel – jeden z Super Mocnych Chłopaków.

Atomówki (2016) Edytuj

Bajka jest pierwszaczką w szkole podstawowej. Lubi śpiewać, rysować kredkami, grać w gry wideo, bawić się i uczyć. Ma alergię na produkty mięsne. Prawie nigdy nie rozstaje się z Ośkiem. Jej specjalną umiejętnością jest komunikowanie się ze zwierzętami. Jej składnikiem jest cukier, kolorem zaś - jasny błękit.

Wygląd Edytuj

Atomówki Edytuj

Bajka-pic.png

Bajka jest identycznego wzrostu jak swoje siostry. Ma okrągłą głowę i duże błękitne oczy. Jej blond włosy są spięte w dwa kucyki. Nosi błękitną sukienkę z czarnym paskiem na środku, długie białe rajstopy i czarne buciki.

Na wyjazd na plażę i na basen zakłada pełny (w niektórych odcinkach dwuczęściowy) kostium kąpielowy. Na zabawy zimowe zaś zakłada błękitną kurtkę z czarnym paskiem oraz granatowy komplet zimowy – czapkę szalik i rękawiczki. Strój zimowy uzupełniają nauszniki.

Atomówki (2016) Edytuj

Bajka (Atomówki 2016).png

Wygląd Bajki jest identyczny jak wygląd pierwowzoru. Jej długie do ramion włosy mają kolor średni blond i są związane niebieskimi gumkami w dwa kucyki. Nosi jasno niebieską sukienkę przepasaną czarnym paskiem, białe pończochy i czarne buciki. Gdy się przygotowuje do snu zakłada niebieską piżamkę. Podczas zabaw zimowych nosi różową kurtkę, niebieskie rękawiczki, biały szalik, niebieskie spodnie i białe buty. Na basenie zdarza jej się nosić niebieskie bikini z różowym wykończeniem na górnej części stroju.

Galeria Edytuj

Kliknij tutaj, by zobaczyć galerię do artykułu {{{pagename:Bajka}}}.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć galerię dla tego artykułu.

Ciekawostki Edytuj

  • Jej imię z języka angielskiego oznacza "bańki mydlane".
  • W odcinku Bajka Mojo Jojo po rąbnięciu się w głowę o klucz mechaniczny myślała, że jest Mojo Jojo.
  • Choć Atomówki są tego samego wieku, Bajka pełni rolę tej najmłodszej, ze względu na swoje dziecinne i łatwowierne usposobienie.
  • Jedynym odcinkiem, w którym się nie pojawia, jest Wojna ojców.

Wystąpienia Edytuj

Whoopass Stew!

Atomówki

Odcinki pilotowe

Sezon pierwszy

Sezon drugi

Sezon trzeci

Sezon czwarty

Film pełnometrażowy

Sezon piąty

Sezon szósty

Odcinki specjalne

Gry

Atomówki (2016)

Sezon pierwszy

Internetowe krótkometrażówki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki