Fandom

Cartoon Network Wiki

Bajeczki Eda

1755stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Odcinek

Bajeczki Eda
Sezon 5, Odcinek 63
Bajeczki eda.png
Oryginalny tytuł: Better Off Ed
Premiera: 16 maja 2008 FlagaPL.png
Produkcja
Kod produkcji: 511
Reżyseria: Craig McCracken
Scenariusz: Darrick Bachman
Chronologia
Poprzedni
"Bilet na Roda"
Następny
"Mały Groszek"
Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster

Bajeczki Eda (ang. Better Off Ed) – sześćdziesiąty trzeci odcinek serialu Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster, jedenasty odcinek piątego sezonu.

Opis odcinkaEdytuj

Eduardo, chcąc zaimponować maluchom, przypisuje sobie zasługi Bloo, usiłując się przy tym nie zdradzić.

FabułaEdytuj

SPOILER: Zawiera szczegółowy przebieg fabuły.

Odcinek zaczyna się od kilku scen z poprzednich odcinków, w których Eduardo zajmuje miejsce Bloo, tzn. to on prowadzi firmę ciastek Fosterki (odc. Słodki interes), on kradnie autobus Fosterów (odc. Autobus dla nas dwóch), on jest gwiazdą Hollywood pod postacią Deo (odc. Sławny na cały świat) i to nie on, lecz Bloo boi się strachliwie iść po frisbee w odcinku Eddie Potwór. Okazuje się, że Eduardo opowiada historie małym zmyślonym przyjaciołom ze żłobka w domu pani Foster, a w nich Bloo wychodzi na "małego dzieciucha". Obiecuje dzieciom także zorganizowanie jutro turnieju paintballa. Dzieci zaczynają się naśmiewać z tchórzliwego zmyślonego niebieskiego przyjaciela, na jakiego wyszedł Blooregard Q. Kazoo.

Następnego dnia Eduardo ponownie odwiedza żłobek. Dowiaduje się, że jeden z przyjaciół imieniem Gałgan stał się już na tyle duży i już nie mieszka w żłobku, lecz w osobnym, własnym pokoju. Co więcej, ma zamiar poznać "dzieciucha" Bloo. Eduardo próbuje go powstrzymać. W tym samym czasie, Pan Zając i Franka jadą na konferencję, przez co opuszczają teren domu pani Foster. Podczas ich nieobecności zmyślonymi przyjaciółmi ma się zająć Pani Foster, której Blooregard przygotował aż dwadzieścia kanapek z indykiem, tak żeby zasnęła. Gdy Zając i Franka wychodzą, Bloo inauguruje Pierwszy Ogólnodomowy Turniej Halowego Paintballa W Domu Dla Wymyślonych Przyjaciół.

Zmyślony przyjaciel zaczyna szukać kogoś do zabawy. Podczas poszukiwań, od Chudego dowiaduje się, że ten ma oprowadzić nowego zmyślonego przyjaciela po domu pani Foster, Gałgana. Bloo natychmiast idzie szukać "świeżej rybki w stawie", aby przekonać ją do gry w paintballa. Gdy Eduardo odnajduje Bloo, wrzuca go do sterty ubrań, aby nie zobaczył się z Gałganem. Gdy odnajduje Gałgana, kryje go przed Koko i wrzuca do kanału prowadzącego do pralnia. Eduardo wyruszył za nim, ale nie mieścił się w rurze i ostatecznie w nim utknął. W tym samym czasie, Chudy idzie zrobić pranie i bierze do tego kosz, w którym jest Bloo. Gałgan, spadając kanałem do pralni, ląduje w koszu razem z Bloo. Na jego widok zaczyna się nieokrzesanie śmiać. Zmyślony przyjaciel Maksa jest oburzony i grozi Gałganowi, że za takie wybryki nie pozwoli mu wziąć udziału w jego turnieju paintballa. Nowy przyjaciel poprawia go i mówi, że to turniej Eduardo. Wyzywa go od beks i zmusza do płaczu, opowiadając o tym, jak to wszystkie maluchy w żłobku wiedzą o tym, że Ed jest wspaniałym, super gościem. Obaj idą do żłobka.

Chudy dochodzi do siebie (wcześniej został ogłuszony z powodu kolizji z Gałganem) i wyciąga Eduardo z rury prowadzącej do pralni. W żłobku, wszystkie dzieciaki śpiewają Bloo, że jest dzieciuchem. Gałgan mówi mu, by przestał kłamać, że turniej paintballa jest jego pomysłem, aż pojawia się Eduardo. Bloo każe mu powiedzieć prawdę. Eddie jednak mówi, że to on wymyślił turniej. Bloo, orientując się, jaka jest taktyka Eda, postanawia wyzwać go na pojedynek paintballa. Dzieci przekonane są o pewnym zwycięstwie nad Bloo.

Rozpoczyna się walka pomiędzy Bloo a Eduardo i maluchami. Bloo pozbywa się konkurencji, a Eduardo nie może patrzeć na rozwój sytuacji. Gdy Eddie zostaje trafiony, pada na podłogę i przyznaje się do wszystkiego. Mówi wszystkim, że turniej był pomysłem Bloo, a to wszystko słyszą Pan Zając, Franka i Maks. Dzieciaki nadal lubią Eda, bo uratował on Gałgana przed trafieniem od Blooregarda. Eduardo przeprasza Gałgana za kłamstwa, ale on mówi, iż już dawno dowiedział się prawdy od Jackiego Kaktusa.

W napisach końcowych, Pani Foster budzi się w jadalni po swej zacnej konsumpcji. Zauważa księżyc na niebie i jest niezadowolona, że nie zdążyła sobie postrzelać i przespała cały turniej.

Spoiler kończy się w tym miejscu.

Bohaterowie odcinkaEdytuj

Główni bohaterowieEdytuj

Bohaterowie drugoplanowiEdytuj

Galeria Edytuj

Kliknij tutaj, by zobaczyć galerię do artykułu {{{pagename:Bajeczki Eda}}}.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć galerię dla tego artykułu.

Ciekawostki Edytuj

  • Ten odcinek jest drugim (obok odcinka Eddie Potwór), który jest poświęcony Eduardo.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki