FANDOM

250px-The Powerpuff Girls ThePowerpuffGirls2016logo

Bójka Atomus (ang. Blossom Utonium) - fikcyjna postać występująca w serialach serii Atomówki, dubbingowana w polskiej wersji przez Beatę Jankowską-Tzimas, później przez Julię Kunikowską.

Jest samozwańczą liderką Atomówek i jedną z córek Profesora Atomusa, a także uczennicą Przedszkola "Pod Dębami", a później Szkoły Powszechnej "Midway".

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Narodziny

Atomówki w dniu ich narodzin

O pochodzeniu Bójki, jednej z trójki Atomówek, możemy się dowiedzieć z czołówki serialu oraz fabuły filmu pełnometrażowego Atomówki. Wraz z siostrami Bajką i Brawurką, została stworzona przez Profesora Atomusa, który próbował z "cukru, słodkości (w wersji oryginalnej – przypraw) i różnych śliczności" stworzyć idealne dziewczynki, ale przypadkowo rozbił naczynie, z którego do mieszaniny dostał się "Związek X". W wyniku eksplozji narodziła się Bójka z siostrami. Kiedy dziewczynki uświadomiły sobie, że mają supermoc, postanowiły wykorzystywać ją w słusznym celu: walce ze złem i przestępczością.

Dalsze losy Edytuj

Właściwa historia Bójki ma miejsce w odcinku Wygląd zewnętrzny. W tym odcinku robiła porządek poprzez zamknięcie wszystkich karaluchów w słoiku. Została przypadkowo przemieniona w rudego szczeniaka (odc. Pieski świat). Nie była zadowolona ze swojej siostry, Brawurki, która nazywała Elmera "klejojadem". Sterowała stworzonym przez swojego ojca robotem Dynamo (odc. Panna Dynamo).

Wraz z rodziną miała nieudaną przeprowadzkę do Citiesville (odc. Przeprowadzka). Miała spotkanie z emerytowanymi superbohaterami (odc. Upadli bohaterowie). Ukrywała się przed innymi z powodu przypadkowo zniszczonej przez swoje siostry fryzury (odc. O mały włos). Zamieniła się ciałem z Panną Sarą Bellą po nieudanym eksperymencie swojego ojca (odc. Krytyczny kryzys). W odcinku Super koleżanki zaprzyjaźniła się z Robin – nową sąsiadką Atomówek. Walczyła z niszczycielskimi nanobotami (odc. Zabójczy deszcz).

W odcinku Przeklinanie nie popłaca przez przypadek wypowiedziała wulgarne słowo. Pojedynkowała się z włamywaczem w odcinku Na złodzieja czapka koli. Została powiększona przez Mojo Jojo pompką zwiększającą (odc. Większy, nie znaczy lepszy).

Obecne życie Edytuj

Bójka (2016)

Bójka wraz z siostrami w kontynuacji Atomówek zaczęła uczęszczać do pierwszej klasy szkoły podstawowej. W odcinku Ucieczka z Wyspy Potworów poleciała na Wyspę Potworów, aby uratować Burmistrza z rąk dzikich potworów. W odcinku Upragniony róg wybrała się z klasą na wycieczkę do ZOO. Natomiast w odcinku Zmarszczówki została zamieniona w starszą panią.

Charakterystyka Edytuj

Atomówki Edytuj

Bójka lubi się uczyć i jest najmądrzejszą nie tylko z Atomówek, lecz wszystkich dzieci w szkole. Jest bardzo zarozumiała. Podczas walki kładzie nacisk głownie na taktykę, w niektórych przypadkach próbuje dyplomacji. Ma umiejętność zamrażania dookoła wszystkiego. Jej składnikiem są różne śliczności, a kolorem – róż. Natomiast jej przeciwnikiem jest Bryk – lider drużyny Super Mocnych Chłopaków.

Atomówki (2016) Edytuj

Bójka jest najmądrzejszą dziewczyną w klasie. Lubi się uczyć i grać w gry wideo. Nie lubi przegrywać. Gdy walczy, kładzie nacisk głównie na taktykę. Jej specjalną umiejętnością jest lodowy oddech. Jej składnikiem są różne śliczności, kolorem zaś – jasny róż.

Wygląd Edytuj

Atomówki Edytuj

Bójka-pic

Bójka jest identycznego wzrostu jak swoje siostry. Ma okrągłą głowę i duże różowe oczy. Jej długie rude włosy są przywiązane czerwoną kokardką i spięte z tyłu spinką ozdobioną sercem; bywają także obiektem zazdrości ze strony swych sióstr. Nosi różową sukienkę z czarnym paskiem, długie białe rajstopy i czarne buciki.

Na wyjazd na plażę i na basen zakłada pełny (w niektórych odcinkach dwuczęściowy) kostium kąpielowy. Na zabawy zimowe zaś zakłada różową kurtkę z czarnym paskiem oraz czerwony wełniany komplet – czapkę, szalik i rękawiczki. Strój zimowy uzupełniają nauszniki.

Atomówki (2016) Edytuj

Bójka (Atomówki 2016)

Wygląd Bójki jest identyczny jak wygląd pierwowzoru. Jej kokardka, którą ma na swojej głowie, jest czerwona i bardziej zaokrąglona na górze. Bójka ma długie rude włosy spięte czerwoną spinką z różowym sercem. Nosi różową sukienkę przepasaną czarnym poziomym paskiem, białe pończochy i czarne pantofle. Gdy szykuje się do snu zakłada różową piżamkę. Podczas zabaw zimowych zdarza jej się nosić białe nauszniki z różowym sercem, różowe rękawiczki, wrzosową kurtkę, różowe spodnie i białe buty. Na basenie zdarza jej się nosić różowy strój kąpielowy ozdobiony czerwoną kokardką po środku.

Galeria Edytuj

Bójka sklep
Kliknij tutaj, aby zobaczyć galerię dla tego artykułu.

Ciekawostki Edytuj

  • Jej imię z języka angielskiego oznacza "kwitnący kwiat".
  • Choć Atomówki są tego samego wieku, Bójka pełni rolę najstarszej, ze względu na swoje ambicje przywódcze.
  • Jedynym odcinkiem, w którym się nie pojawia, jest Wojna ojców, chociaż pojawia się jedynie w wspomnieniach.

Wystąpienia Edytuj

Whoopass Stew!

Atomówki

Odcinki pilotowe

Sezon pierwszy

Sezon drugi

Sezon trzeci

Sezon czwarty

Film pełnometrażowy

Sezon piąty

Sezon szósty

Odcinki specjalne

Gry

Atomówki (2016)

Sezon pierwszy

Internetowe krótkometrażówki