Fandom

Cartoon Network Wiki

Bójka

1723strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Bójka Atomus
Bójka film.png
Informacje kontekstowe
Serial: Atomówki (1998)
Atomówki (2016)
Pierwszy odcinek: A Sticky Situation! (Whoopass Stew!)
Ostatni odcinek:
Jedyny odcinek:
Liczba odcinków: 1 + 2 + 145 + 20
Dubbing: Oryginalny:
  • Jennifer Fried (1992)
  • Catherine Cavadini (1995-2014)
  • Amanda Leighton

Polski:

Inspiracja:
Informacje ogólne
Imię i nazwisko: Bójka Atomus
Przydomek: Czerwona
Bójeczka (odc. Chcieć to mieć)
Rasa: człowiek
Płeć: Ten bohater jest płci żeńskiej. kobieta
Wiek: 6 lat (odc. Miasto Płaczville)
Stan cywilny:
Karnacja:
Kolor włosów: rude
Kolor oczu:
Rodzina: Bajka (siostra)
Brawurka (siostra)
Profesor Atomus (ojciec/twórca)
Bala (siostra) †
Eugene (wujek)
Przyjaciele: Bajka
Brawurka
Profesor Atomus
Burmistrz
Panna Sara Bella
Pani Keane
Robin Snyder
Wrogowie: Mojo Jojo
Feler Lumpeks
On
Banda Gangreniaków
Księżniczka Forsiasta
Seduza
Amebowcy
Super Mocne Chłopaki
Miejsce zamieszkania: Pokey Oaks Południe, Townsville
Pochodzenie:
Alter-ego: Dzwon Wolności
Specjalność: lodowy oddech
Atomówki Atomówki

Bójka Atomus (ang. Blossom Utonium) - fikcyjna postać występująca w serialach serii Atomówki, dubbingowana w polskiej wersji przez Beatę Jankowską-Tzimas, później przez Julię Kunikowską.

Jest samozwańczą liderką Atomówek i jedną z córek Profesora Atomusa, a także uczennicą Przedszkola "Pod Dębami", a później Szkoły Powszechnej "Midway".

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Narodziny.jpg

Atomówki w dniu ich narodzin

O pochodzeniu Bójki, jednej z trójki Atomówek, możemy się dowiedzieć z czołówki serialu oraz fabuły filmu pełnometrażowego Atomówki. Wraz z siostrami Bajką i Brawurką, została stworzona przez Profesora Atomusa, który próbował z "cukru, słodkości (w wersji oryginalnej – przypraw) i różnych śliczności" stworzyć idealne dziewczynki, ale przypadkowo rozbił naczynie, z którego do mieszaniny dostał się "Związek X". W wyniku eksplozji narodziła się Bójka z siostrami. Kiedy dziewczynki uświadomiły sobie, że mają supermoc, postanowiły wykorzystywać ją w słusznym celu: walce ze złem i przestępczością.

Dalsze losy Edytuj

Właściwa historia Bójki ma miejsce w odcinku Wygląd zewnętrzny. W tym odcinku robiła porządek poprzez zamknięcie wszystkich karaluchów w słoiku. Została przypadkowo przemieniona w rudego szczeniaka (odc. Pieski świat). Nie była zadowolona ze swojej siostry, Brawurki, która nazywała Elmera "klejojadem". Sterowała stworzonym przez swojego ojca robotem Dynamo (odc. Panna Dynamo).

Wraz z rodziną miała nieudaną przeprowadzkę do Citiesville (odc. Przeprowadzka). Miała spotkanie z emerytowanymi superbohaterami (odc. Upadli bohaterowie). Ukrywała się przed innymi z powodu przypadkowo zniszczonej przez swoje siostry fryzury (odc. O mały włos). Zamieniła się ciałem z Panną Sarą Bellą po nieudanym eksperymencie swojego ojca (odc. Krytyczny kryzys). W odcinku Super koleżanki zaprzyjaźniła się z Robin – nową sąsiadką Atomówek. Walczyła z niszczycielskimi nanobotami (odc. Zabójczy deszcz).

W odcinku Przeklinanie nie popłaca przez przypadek wypowiedziała wulgarne słowo. Pojedynkowała się z włamywaczem w odcinku Na złodzieja czapka koli. Została powiększona przez Mojo Jojo pompką zwiększającą (odc. Większy, nie znaczy lepszy).

Obecne życie Edytuj

Bójka (2016).jpg

Bójka wraz z siostrami w kontynuacji Atomówek zaczęła uczęszczać do pierwszej klasy szkoły podstawowej. W odcinku Ucieczka z Wyspy Potworów poleciała na Wyspę Potworów, aby uratować Burmistrza z rąk dzikich potworów. W odcinku Upragniony róg wybrała się z klasą na wycieczkę do ZOO. Natomiast w odcinku Zmarszczówki została zamieniona w starszą panią.

Charakterystyka Edytuj

Atomówki Edytuj

Bójka lubi się uczyć i jest najmądrzejszą nie tylko z Atomówek, lecz wszystkich dzieci w szkole. Jest bardzo zarozumiała. Podczas walki kładzie nacisk głownie na taktykę, w niektórych przypadkach próbuje dyplomacji. Ma umiejętność zamrażania dookoła wszystkiego. Jej składnikiem są różne śliczności, a kolorem – róż. Natomiast jej przeciwnikiem jest Bryk – lider drużyny Super Mocnych Chłopaków.

Atomówki (2016) Edytuj

Bójka jest najmądrzejszą dziewczyną w klasie. Lubi się uczyć i grać w gry wideo. Nie lubi przegrywać. Gdy walczy, kładzie nacisk głównie na taktykę. Jej specjalną umiejętnością jest lodowy oddech. Jej składnikiem są różne śliczności, kolorem zaś – jasny róż.

Wygląd Edytuj

Atomówki Edytuj

Bójka-pic.png

Bójka jest identycznego wzrostu jak swoje siostry. Ma okrągłą głowę i duże różowe oczy. Jej długie rude włosy są przywiązane czerwoną kokardką i spięte z tyłu spinką ozdobioną sercem; bywają także obiektem zazdrości ze strony swych sióstr. Nosi różową sukienkę z czarnym paskiem, długie białe rajstopy i czarne buciki.

Na wyjazd na plażę i na basen zakłada pełny (w niektórych odcinkach dwuczęściowy) kostium kąpielowy. Na zabawy zimowe zaś zakłada różową kurtkę z czarnym paskiem oraz czerwony wełniany komplet – czapkę, szalik i rękawiczki. Strój zimowy uzupełniają nauszniki.

Atomówki (2016) Edytuj

Bójka (Atomówki 2016).png

Wygląd Bójki jest identyczny jak wygląd pierwowzoru. Jej kokardka, którą ma na swojej głowie, jest czerwona i bardziej zaokrąglona na górze. Bójka ma długie rude włosy spięte czerwoną spinką z różowym sercem. Nosi różową sukienkę przepasaną czarnym poziomym paskiem, białe pończochy i czarne pantofle. Gdy szykuje się do snu zakłada różową piżamkę. Podczas zabaw zimowych zdarza jej się nosić białe nauszniki z różowym sercem, różowe rękawiczki, wrzosową kurtkę, różowe spodnie i białe buty. Na basenie zdarza jej się nosić różowy strój kąpielowy ozdobiony czerwoną kokardką po środku.

Galeria Edytuj

Kliknij tutaj, by zobaczyć galerię do artykułu {{{pagename:Bójka}}}.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć galerię dla tego artykułu.

Ciekawostki Edytuj

  • Jej imię z języka angielskiego oznacza "kwitnący kwiat".
  • Choć Atomówki są tego samego wieku, Bójka pełni rolę najstarszej, ze względu na swoje ambicje przywódcze.
  • Jedynym odcinkiem, w którym się nie pojawia, jest Wojna ojców, chociaż pojawia się jedynie w wspomnieniach.

Wystąpienia Edytuj

Whoopass Stew!

Atomówki

Odcinki pilotowe

Sezon pierwszy

Sezon drugi

Sezon trzeci

Sezon czwarty

Film pełnometrażowy

Sezon piąty

Sezon szósty

Odcinki specjalne

Gry

Atomówki (2016)

Sezon pierwszy

Internetowe krótkometrażówki

Więcej w Fandom

Losowa wiki