Fandom

Cartoon Network Wiki

Ametyst

1723strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Ametyst
Ametyst
Bohater serialu
Ametyst
Ametyst.png
Informacje kontekstowe
Serial: Steven Universe
Pierwszy odcinek: Blask klejnotu
Ostatni odcinek:
Jedyny odcinek:
Liczba odcinków:
Dubbing: Michaela Dietz (oryginalny)
Brygida Turowska-Szymczak (polski)
Inspiracja:
Informacje ogólne
Imię i nazwisko: Ametyst
Przydomek:
Rasa: klejnot
Płeć: brak, ale nie ma nic przeciwko nazywania jej kobietą
Wiek: ok. 5000 lat (faktyczny)
ok. 10-20 lat (fizyczny)
Stan cywilny:
Karnacja:
Kolor włosów: jasnofioletowe/białe
Kolor oczu:
Rodzina:
Przyjaciele: Steven Universe
Granat
Perła
Wrogowie: Jasper
Miejsce zamieszkania: Świątynia w Beach City
Pochodzenie: Ziemia, Przedszkole
Alter-ego: Purpurowa Puma
Specjalność: Naładowana szarża
Steven Universe

Ametyst (ang. Amethyst) – fikcyjna postać występująca w serialu animowanym Steven Universe, dubbingowana w polskiej wersji przez Brygidę Turowską-Szymczak. Jedna z wojowniczek oraz członkini Kryształowych Klejnotów.

Charakterystyka Edytuj

Ametyst jest jedną z głównych postaci w serialu. Jest impulsywną i porywczą dziewczyną, która należy do Kryształowych Klejnotów. Prowadzi wesołe i beztroskie życie. Jest osobą głośną i pełną uśmiechu. Zawsze szuka czegoś zabawnego i nie boi się działać pod wpływem impulsu. Nie lubi sprzątania. Często ulega Stevenowi i spędza z nim czas. Buntuje się przeciwko innym klejnotom. Jej bronią jest bicz, a klejnotem ametyst znajdujący się na jej piersi.

Wygląd Edytuj

Ametyst ma bardzo długie, bladofioletowe włosy zasłaniające jej lewe oko. Ma pełne usta i liliową skórę. Jest masywniejszej budowy niż inne Kryształowe Klejnoty. Przed regeneracją nosiła czarny top, na który miała nałożoną szarawo fioletową tunikę, jedno ramiączko opadało lekko w dół. Miała na sobie czarne legginsy z gwiazdami wyciętymi na kolanach. Nosiła do tego białe buty. Gwiazdy na kolanach były lekko podarte.

Po odcinku "Reformed" nosi czarną bokserkę i ciemnofioletowe legginsy z czarnymi gwiazdami na kolanach. Jej klejnot umieszczony jest na piersi i ma sześciokątną fasetę.

Relacje Edytuj

Granat Edytuj

Ametyst często robi to co chce, ale gdy trzeba słucha i wykonuje polecenia Granat. Nie lubi, gdy mówi się jej co ma robić ale respektuje umiejętności przywódcze i decyzje liderki.

Perła Edytuj

Ametyst i Perła posiadają bardzo różne osobowości i Perła często beszta Ametyst. W zamian Ametyst robi jej na złość i wyprowadza z równowagi. Lubią sobie dokuczać oraz z trudnością tworzą fuzję. Pomimo tego troszczy się o Perłę jak przyjaciółka.

Steven Universe Edytuj

Ametyst często przebywa ze Stevenem, je z nim, ale czasami go denerwuje. Mają ze Stevenem podobne osobowości, więc są ze sobą w bardzo dobrych stosunkach,mimo że często sprowadza na niego kłopoty. Jest dla niego jak starsza siostra.

Rose Quartz Edytuj

Ametyst nie lubi Rose. Stało się to przez przyjście Rose na koncert Grega, dawno temu. Greg zaczął spędzać czas z Rose i nie miał czasu dla Ametyst. Nie traktuje jej z szacunkiem, ponieważ twierdzi, że ta odebrała jej przyjaciela.

Perydot Edytuj

Ametyst nie przepadała za Perydot, szczególnie za byciem nazywaną "clod". Ich relacje stały się osobiste w odcinku "Too Far". Po krótkiej rozmowie z nią Ametyst uznała ją za zabawną. Dopiero później w Przedszkolu zmienia o niej zdanie, gdy Perydot opowiada o jej wadach jako kwarc. Czując się urażona, ignoruje jej żarty i próby zwrócenia na siebie uwagi. Później, gdy Klejnot ratuje ją, popychając od wiertła, jest zdziwiona jej poświęceniem, jednak wciąż czując urazę, odchodzi bez słowa. Gdy Perydot zdaje sobie sprawę, że zraniła jej uczucia, przeprasza ją, a Ametyst dziękuje za przeprosiny.

Greg Universe Edytuj

Tak jak wyżej, Ametyst bardzo lubiła Grega, głównie ze względu na ich ulubiony serial "Lil' Butler". Oglądali go w kółko i w kółko, aż nagle przestali się spotykać. Drużyna klejnotów nie wie dlaczego. Prawdopodobnie stało się to ze względu na to, że Greg marnował dużo czasu, a w przeciwieństwie do Ametyst, jego czas życia jest ograniczony i musi zacząć żyć. Wtedy zaczął się spotykać z Rose. Ametyst potraktowała to jako kradzież przyjaciela. Pomyślała, że to Rose była powodem dla którego przestali się spotykać.

Vidalia Edytuj

Nie zostało sprecyzowane kiedy się poznały, wiadomo jednak że były dobrymi przyjaciółkami. Vidalia zwykła spędzać w przeszłości czas z Ametyst i Gregiem, później zaś tylko z Ametyst, gdyż Greg był w związku z Rose. Była pod wrażeniem jej beztroskiej natury. Do tego stopnia, że zaczęła malować jej portrety. Po latach rozłąki spotykają się ponownie w odcinku "Onion Friend".

Galeria Edytuj

Kliknij tutaj, by zobaczyć galerię do artykułu {{{pagename:Ametyst}}}.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć galerię dla tego artykułu.

Ciekawostki Edytuj

  • Ametyst najczęściej zmienia kształty
    • Na 2. miejscu jest Granat (3krotnie zmieniła kształt i 5krotnie strój), na 3. Perła (która 3 razy zmieniła strój), a Steven na 4.
  • Ametyst jest jedyną wojowniczką, która prawdopodobnie zna język hiszpański.
  • Ametyst wraz z Granat nie pojawia się w niektórych odcinkach serialu takich jak Frybo.
  • W odcinku Say Uncle zjadła Stefka Pizzę.

Więcej w Fandom

Losowa wiki