FANDOM

250px-The Powerpuff Girls
Święty Mikołaj (ang. Santa Claus) – fikcyjna postać występująca w serialu animowanym Atomówki, dubbingowana w polskiej wersji przez Andrzeja Chudego.

Historia Edytuj

Pewnego świątecznego wieczoru na Biegunie Północnym, Mikołaj był zajęty przygotowaniem prezentów i nie zwrócił uwagi, że podczas jego nieobecności Księżniczka Forsiasta zakradła się do pracowni i przeszukała jego listę grzecznych dzieci. Jednak nie udało jej się tam znaleźć swojego imienia. Okazało się później, że wpisano ją na listę niegrzecznych dzieci. Chcąc się za to zemścić na Mikołaju, wzięła ołówek do ręki i podmieniła nazwy obu list tak, aby wszystkie dzieci na świecie dostały węgiel. Przepowiednia się spełniła – Mikołaj dał wszystkim dzieciom węgiel, a Księżniczce – (zgodnie z życzeniem) atomową moc.

Później, gdy na miejscu pojawiły się Atomówki, które goniły rywalkę, zdenerwowany staruszek załamał się, iż Księżniczka była jedynym dzieckiem na świecie, które było grzeczne, oraz iż nigdy dotąd coś takiego się nie zdarzyło. Było mu przykro, że prawie wszystkim musiał zostawić węgiel. Nie uwierzył trzem dziewczynkom, które wytłumaczyły tę sytuację, aż do chwili, kiedy dowiedział się, kim one są. Bójka, Bajka i Brawurka powiedziały Mikołajowi, że to Księżniczka podmieniła nazwy jego list, a ten im wówczas uwierzył. Gdy groźna rywalka naszych bohaterek pokazuje staruszkowi kartkę i powiedziała mu, że te trzy są o nią zazdrosne, ten nie mogąc tego wytrzymać umieścił dziewczynkę na swojej wieczystej liście niegrzecznych dzieci i odebrał jej atomową moc. Później odkrył, że jego sanie uległy zniszczeniu, poprosił Atomówki, aby w jego zastępstwie roznosiły prezenty wszystkim dzieciom, a te spełniły jego prośbę.

Charakterystyka Edytuj

Święty Mikołaj jest postacią w serialu. Jest to starszy pan, który co roku roznosi grzecznym dzieciom prezenty, niegrzecznym zaś – węgiel. Decyduje, kto w tym roku jest grzeczny, a kto niegrzeczny. Ma swoich pomocników – elfy. Pojawia się w odcinku świątecznym Walka przed Gwiazdką.

Wygląd Edytuj

Święty Mikołaj ma tęgą budowę ciała. Jest bardzo wysoki. Ma białe włosy i bardzo długą brodę oraz czerwony nos. Nosi czerwony strój, rękawiczki i czarne buty.

Ciekawostki Edytuj

  • Według informacji Mikołaj rozdaje prezenty dzieciom w nocy z 24 na 25 grudnia każdego roku.